Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Anulowane
Treść ogłoszenia została zmieniona
Zamawiający w dniu 12.04.2018 dokonał w Zapytaniu ofertowym uzupełnienia dotyczącego Przedmiotu zamówienia dla Części I, pkt. 1 . Ze względu na publikację uzupełnienia Zamawiający wydłużył termin składania ofert do dnia 17.04.2018.
----
Uzupełnienie z dnia 12.04.2018: Wykonawca w ramach oferty cenowej w kalkulacji realizacji usługi w Części I, pkt. 1, powinien uwzględnić szkolenia z co najmniej 6-ciu tematów. Każde szkolenie powinno trwać od 16 do 30 godzin. Szkolenia powinny być związane ze wskazanymi w Zapytaniu ofertowym kierunkami kształcenia. Ostateczna ilość i tematyka szkoleń zostanie ustalona z Zamawiającym, przy czym Zamawiający zakupi szkolenia pasujące do wyników diagnozy. Szkolenia powinny być realizowane w grupach maksymalnie 12 osobowych, przy czym liczebność grup oraz edycji poszczególnych szkoleń zostanie określona w wyniku diagnozy i zostanie uwzględniona w zapisach umowy.
Miejsce i sposób składania ofert
Oferta musi być sporządzona pisemnie, w języku polskim, pismem czytelnym lub na komputerze oraz podpisana czytelnie w przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną lub w przypadku Wykonawców nie będących osobą fizyczną podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami ustawowymi. Zamawiający zaleca, aby podpis/y złożony/e na formularzu ofertowym umożliwiał/y identyfikację osoby/osób, która/e go złożyła/y, np. będzie uzupełniony pieczątką imienną lub kartą wzorów podpisów. Jeśli zapytanie ofertowe nie stanowi inaczej, dokumenty należy złożyć w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. W przypadku konieczności wniesienia wadium należy załączyć do oferty dowód wniesienia wadium.
Ofertę i wszystkie inne wymagane oświadczenia należy złożyć na formularzach załączonych do zapytania ofertowego lub przepisanych z zachowaniem jednolitego układu oraz kolejności pełnego zakresu treści. Poprawki winny być umieszczone czytelnie oraz opatrzone podpisem jednej z osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy. Wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi składający ofertę. Opakowanie lub inny rodzaj zabezpieczenia oferty uniemożliwiający jej odczytanie przed otwarciem należy zaadresować na adres Zamawiającego: Fundacja Forum Inicjatyw Rozwojowych, ul. Brukowa 28, lok. 4, 15-889 Białystok – oznaczyć nazwą i adresem Wykonawcy składającego ofertę oraz nazwą zamówienia: Wykonanie usług wspierających proces edukacji w ramach projektu „Doskonalenie zawodowe kluczem do sukcesu na rynku pracy”.
Ofertę należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą/kurierem na adres Zamawiającego lub złożyć w siedzibie Zamawiającego Fundacja Forum Inicjatyw Rozwojowych, ul. Brukowa 28, lok. 4, 15-889 Białystok. Godziny pracy Biura Zamawiającego: poniedziałek-piątek: 8.00 - 15.30.
Termin składania ofert upływa w dniu 17 kwietnia 2018 roku.
Za termin złożenia oferty uważa się datę wpływu do Zamawiającego w przypadku złożenia oferty osobiście lub datę nadania u operatora pocztowego w przypadku nadania pocztą/kurierem. Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą otwierane i nie będą zwracane nadawcy.
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Anna Moczulewska
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
601 803 341
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie usług wspierających proces edukacji w ramach projektu „Doskonalenie zawodowe kluczem do sukcesu na rynku pracy” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014–2020 w ramach Poddziałania 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Kategoria ogłoszenia
Usługi
Podkategoria ogłoszenia
Usługi inne
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
podlaskie
Powiat:
wysokomazowiecki
Cel zamówienia
Celem zamówienia jest zapewnienie wysokiej jakości wykonania usług wspierających proces edukacji w ramach projektu „Doskonalenie zawodowe kluczem do sukcesu na rynku pracy” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014–2020 w ramach Poddziałania 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie usług wspierających proces edukacji w ramach projektu „Doskonalenie zawodowe kluczem do sukcesu na rynku pracy” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014–2020 w ramach Poddziałania 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Postępowanie podzielone jest na 3 części, celem umożliwienia udziału w postępowaniu jak największej ilości wykonawców specjalizujących się w dostawie różnego rodzaju usług. Wszystkie usługi skierowane są do uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Zawodowych im. St. Staszica w Wysokiem Mazowieckiem uczących w kierunkach: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik technologii żywności, technik przetwórstwa mleczarskiego, technik logistyk.
Dodatkowe informacje znajdują się w Zapytaniu ofertowym.
Kod CPV
80210000-9
Nazwa kodu CPV
Usługi edukacji technicznej i zawodowej na poziomie szkoły średniej
Dodatkowe przedmioty zamówienia
80530000-8: Usługi szkolenia zawodowego; 80212000-3: Usługi edukacji zawodowej na poziomie szkoły średniej
Harmonogram realizacji zamówienia
Dla części I i III zamówienia dotyczących realizacji usług w roku szkolnym 2017/2018 - do 20 czerwca 2018.
Dla części II zamówienia dotyczących realizacji usług w roku szkolnym 2017/2018 - do 25 sierpnia 2018.
Dla części I i III zamówienia dotyczących realizacji usług w roku szkolnym 2018/2019 - do 30 maja 2019.
Dla części II zamówienia dotyczących realizacji usług w roku szkolnym 2018/2019 - do 25 sierpnia 2019.
Planowany termin podpisania umów dla wszystkich części zamówienia to 8 maja 2018, z zastrzeżeniem, iż termin ten może ulec zmianie w zależności od ilości złożonych ofert oraz terminów ocen w ramach kryteriów poza cenowych.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na postawie Załącznika 3.
Wiedza i doświadczenie
O udział w postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający doświadczenie w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje (dotyczy usług będących w trakcie realizacji) usługi/projekty wspierających systemy edukacji o wartości nie mniejszej niż 50 000 PLN brutto. Powyższe kryterium dotyczy wszystkich części zamówienia.
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego daną kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym UE lub w kolejnym dniu, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie ogłosi średnich kursów walut.
Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w formularzu ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1 oraz na podstawie opisu/wykazu doświadczenia przedstawionego zgodnie z Załącznikiem nr 2 oraz na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 3.
W przypadku oferty wspólnej składanej przez konsorcjum osób prawnych oraz/lub osób fizycznych badane będzie łączne doświadczenie podmiotów tworzących konsorcjum.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający wymaga wniesienia wadium, którego wysokość dla poszczególnych części zamówienia wynosi: dla części I: 3 500,00 PLN (słownie: trzy tysiące pięćset złotych); dla części II: 4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych); dla części III: 1 200,00 PLN (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych). W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część zamówienia, wadium należy wnieść odpowiednio dla każdej części odrębnie. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: (1) pieniądzu, (2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; (3) gwarancjach bankowych; (4) gwarancjach ubezpieczeniowych lub (5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089).
W przypadku Wykonawcy składającego ofertę wspólną wadium może być wniesione przez dowolny podmiot spośród podmiotów składających ofertę wspólną.
Zamawiający na etapie podpisania umowy wymagać będzie od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie Wykonawcy. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: (1) pieniądzu, (2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; (3) gwarancjach bankowych; (4) gwarancjach ubezpieczeniowych lub (5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). Zamawiający zwraca 100% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Na wniosek Wykonawcy wadium może zostać zaliczone jako część zabezpieczenia, w takiej sytuacji na etapie podpisania umowy Wykonawca wniesie pozostałą część zabezpieczenia. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa powyżej. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
Dodatkowe warunki
Brak powiązań kapitałowych i osobowych Wykonawcy z Zamawiającym. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku powiązań kapitałowych i osobowych Wykonawcy z Zamawiającym zgodnie Załącznikiem nr 5. W przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie składa osobno każdy z podmiotów składających ofertę wspólną. W postępowaniu mogą uczestniczyć osoby fizyczne i prawne, po wniesieniu wadium w określonej wysokości i w wyznaczonym terminie.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Fundacji Forum Inicjatyw Rozwojowych w banku SBR Bank S.A. konto numer 33 8769 0002 0390 3854 2000 0010.
W tytule przelewu należy wskazać: „Wadium – znak postępowania 1/FIR/DZ/BK/2018” oraz numer części zamówienia, którego dotyczy wadium. Wykonawcy składający ofertę do więcej niż jednej części zamówienia winni dokonać wpłaty wadium za każdą część osobno. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.
W przypadku Wykonawcy składającego ofertę wspólną wadium może być wniesione przez dowolny podmiot spośród podmiotów składających ofertę wspólną. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
Zamawiający na etapie podpisania umowy wymagać będzie od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie Wykonawcy. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: (1) pieniądzu, (2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; (3) gwarancjach bankowych; (4) gwarancjach ubezpieczeniowych lub (5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). Zamawiający zwraca 100% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Na wniosek Wykonawcy wadium może zostać zaliczone jako część zabezpieczenia, w takiej sytuacji na etapie podpisania umowy Wykonawca wniesie pozostałą część zabezpieczenia. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa powyżej. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
Dodatkowe informacje znajdują się w Zapytaniu ofertowym.
Warunki zmiany umowy
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza zmianę warunków umowy, w szczególności: Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli zmianie ulegnie harmonogram realizacji zadań w Projekcie lub w przypadku wystąpienia „siły wyższej”, przy czym pod pojęciem „siły wyższej” Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie; Zmiany warunków i terminów płatności – w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy. Zmiana umowy wymagać będzie formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
Wykonawca musi przedstawić następujące dokumenty:
• Formularz oferty (Załącznik nr 1),
• Opis/wykaz doświadczenia (Załącznik 2),
• Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik 3),
• Zastrzeżenie nieudostępniania informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli dotyczy (Załącznik 4) - jeżeli Wykonawca zastrzega niejawność informacji stanowiących treść oferty, zobowiązany jest wpiąć dokumenty, których treść stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w nieprzejrzyste folie lub inny rodzaj opakowania uniemożliwiający zapoznanie się z treścią dokumentów przez osoby nieupoważnione. Wszelkie negatywne konsekwencje, jakie mogą wyniknąć z niedochowania złożenia zastrzeżonych informacji w odpowiedniej formie ponosił będzie Wykonawca.
• Oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym (Załącznik 5) - w przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym zgodnie z Załącznikiem 5 składa osobno każdy z podmiotów składających ofertę wspólną.
• Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych (Załącznik 6),
• Dowód wniesienia wadium.
W przypadku oferty wspólnej składanej przez konsorcjum osób prawnych oraz/lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą wszystkie Załączniki w imieniu konsorcjum składa jeden podmiot upoważniony pisemnie do złożenia oferty oraz podpisania umowy w imieniu konsorcjum przez pozostałe podmioty tworzące konsorcjum z wyłączeniem Załącznika nr 5 oraz Załącznika nr 6, który powinien być podpisany osobno przez wszystkie podmioty tworzące konsorcjum.
W przypadku Wykonawcy składającego ofertę wspólną konsorcjum osób prawnych oraz/lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów składających ofertę wspólną w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem).
W przypadku Wykonawcy będącego osobą prawną upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii), podpisane przez osobę figurującą we właściwym rejestrze (lub innym dokumencie), jako posiadającą uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik).
Zamawiający może zażądać przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje przedstawione przez Wykonawcę biorącego udział w postępowaniu.
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Oferty porównywane będą ze sobą w ramach każdej z części zamówienia odrębnie. W ramach każdej z części odrębnie zostanie wyłoniony Wykonawca, którego oferta uzyska łącznie najwięcej punktów. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
K1: „Cena ofertowa” – 50% (maksymalna liczba punktów – waga: 50)
K2: „Koncepcja realizacji usługi” – 50% (maksymalna liczba punktów – waga: 50)
Punkty za kryterium K1 „Cena ofertowa” zostaną obliczone w następujący sposób: Oferta z najniższą ceną w danej części zamówienia otrzyma 50 punktów, oferty z kolejnymi cenami otrzymają liczbę punktów obliczoną wg następującego wzoru:
„cena oferty z najniższą ceną / cena badanej oferty x 50 punktów = liczba punktów” gdzie znak ”/” oznacza dzielenie, a znak ”x” mnożenie. Liczba punktów zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
Punkty za kryterium K2 „Koncepcja realizacji usługi” zostaną przyznane na podstawie pisemnych opracowań stanowiących nieobligatoryjny element oferty. Integralną, lecz nie obligatoryjną częścią oferty, jest złożenie wersji papierowej pisemnego opracowania dotyczącego wskazanych poniżej tematów, osobno, dla każdej części zamówienia:
dla Części I: „Koncepcja merytoryczna realizacji szkoleń kształtujących kompetencje społeczne”
dla Części II: „Koncepcja merytoryczna przebiegu staży zawodowych w przedsiębiorstwach dla uczniów i nauczycieli”
dla Części III: „Koncepcja merytoryczna wizyt w przedsiębiorstwach oraz realizacji zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej dla Koła Młodego Mleczarza, Koła Analityka Żywności, Koła Technika Żywienia i Usług Gastronomicznych, Koła Logistyka”
Opracowanie w formie pisemnej stanowi treść oferty i nie może być zmienione po upływie terminu składania ofert.
Zamawiający nie wymaga określonego wzoru opracowania. Wykonawca powinien zaproponować własny sposób zaprezentowania swojego opracowania. Ocena koncepcji zostanie dokonana niezależnie przez dwóch członków Komisji Oceny reprezentujących Zamawiającego. Każdy z członków komisji może przyznać danej ofercie maksymalnie 50 punktów. Ostateczną liczbę punktów przyznaną Wykonawcy w kryterium K2 będzie średnia ocen dwóch członków Komisji Oceny. Liczba punktów zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
Nie złożenie wraz z ofertą papierowej wersji opracowania nie powoduje odrzucenia oferty. Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawcy do uzupełnienia oferty w tym zakresie. Oferta w takim wypadku w kryterium K2 „Koncepcja realizacji usługi” otrzyma 0 punktów.
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. W przypadku wycofania się Wykonawcy z postępowania z najwyższą liczbą punktów, Zamawiający zwróci się do kolejnego Oferenta, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
Cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia należy wpisać do formularza ofertowego wypełniając odpowiednio Załącznik nr 1. Cena musi być wyrażona w walucie polskiej (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W cenie oferty uwzględnia się podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli na podstawie odrębnych przepisów przedmiot zamówienia podlega obciążeniu tym podatkiem. Wykonawca w cenie oferty uwzględni wszystkie koszty związane z prawidłową i pełną realizacją przedmiotu zamówienia, w tym wszystkie koszty, jakie poniesie Zamawiający w związku z udzieleniem zamówienia (wszystkie obciążenia publicznoprawne, w tym składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz zaliczki na podatek). Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN).
W przypadku złożenia oferty przez osobę/osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej cena oferty powinna uwzględniać wszelkie koszty charakterystyczne w odniesieniu do osób fizycznych (np. koszty składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne). W przypadku wyboru oferty osoby fizycznej/osób fizycznych płatnikiem podatku dochodowego zobowiązanym do pobierania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy jest Zamawiający. Zamawiający z Wynagrodzenia Wykonawcy potrąci składki na ubezpieczeni społeczne/zdrowotne/zaliczkę na podatek dochodowy – jeżeli dotyczy.
Wykluczenia
Z postępowania wykluczeni będą Wykonawcy powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub Wykonawcy, którzy nie złożą oświadczenia o braku tych powiązań zgodnie z Załącznikiem nr 5 (w przypadku składania przez Wykonawcę oferty wspólnej oświadczenie składa osobno każdy z podmiotów składających ofertę wspólną) oraz Wykonawcy, którzy złożą ofertę po terminie oraz Wykonawcy, którzy nie złożą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 3 oraz Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium w określonej wartości i w wyznaczonym terminie.
Nazwa
FUNDACJA FORUM INICJATYW ROZWOJOWYCH
Adres
15-889 Białystok
podlaskie
, Białystok
Numer telefonu
856750017
Fax
856750017
NIP
9661787616
Tytuł projektu
Doskonalenie zawodowe kluczem do sukcesu na rynku pracy
Numer projektu
RPPD.03.03.01-20-0085/16-00