[Szanowni Państwo, zachęcamy również do zapoznania się z plikiem "BK2021 - pytania i odpowiedzi", dotyczącym nowej wersji Bazy Konkurencyjności (BK2021). Załącznik ten znajduje się na dole strony.]
Poniższe pytania dotyczą natomiast dotychczasowej wersji Bazy Konkurencyjności.
* Do publikacji ogłoszeń w Bazie konkurencyjności uprawnieni są beneficjenci (tzn. podmioty, które podpisały umowę o dofinansowanie), a także wnioskodawcy (tzn. podmioty zaineresowane złożeniem wniosku o dofinansowanie już od daty ogłoszenia o naborze projektów). Do zarejestrowania się w Bazie koniecznym jest posiadanie numeru projektu (beneficjent) albo numeru naboru (wnioskodawca). W trakcie procesu rejestracji dane dotyczące beneficjenta będą weryfikowane w oparciu o informacje zawarte w systemie SL14-20, a dane wnioskodawcy w oparciu o numer naboru. W konsekwencji rejestracja w Bazie beneficjenta nie będzie możliwa, jeżeli informacji dotyczących projektu nie będzie w systemie SL14-20. Natomiast rejestracja wnioskodawcy w Bazie będzie oparta wyłącznie na numerze naboru w ogłoszonym konkursie.
* Numer projektu należy wpisać w formacie AAAA.00.00.00-00-0000/00-00.
Numer NIP wpisujemy jako ciąg cyfr 0000000000.
* Tak, użytkownik może dodawać kolejne projekty Beneficjenta do istniejącego już w Bazie Konkurencyjności konta. Dołączenie następnych projektów nie wymaga utworzenia nowego konta. Aby dodać projekt należy wejść w zakładkę "Moje projekty", a następnie kliknąć okno "Dodaj projekt" (znajdującą się po prawej stronie ekranu) i uzupełnić dane projektu.
* Tak, jeden projekt może obsługiwać kilku Użytkowników. W tym przypadku konieczne jest dokonanie procesu rejestracji kolejnego użytkownika.
* Podczas rejestracji Partnerów uczestniczących w realizacji projektu partnerskiego w pierwszej kolejności należy posłużyć się nr NIP Partnera wiodącego. Dopiero w drugim etapie, po aktywacji otrzymanego linku (z wiadomości przesłanej przez Bazę na adres e-mail Partnera wiodącego, która następnie powinna zostać przez niego przesłana na adres rejestrującego się Użytkownika) następuje wybranie właściwego Partnera (tego, którego Użytkownik będzie reprezentował) z udostępnionej przez Bazę listy rozwijalnej.
* Aby opublikować informację o wyniku postępowania należy wywołać funkcję edycji ogłoszenia o statusie zakończone (okno "Edytuj" poniżej nazwy wybranego ogłoszenia).
Umożliwia to uzupełnienie sekcji "Informacje o wyniku postępowania", które aktywują się po upływie terminu składania ofert. W polu "Status ogłoszenia" Użytkownik wybiera jedną z dostępnych na liście możliwości.
* Część ogłoszenia zawierająca dane dotyczące beneficjenta jest wypełniana automatycznie danymi zawartymi w aplikacji SL14-20. W Bazie konkurencyjności edycja tych danych nie jest możliwa. Aby nieprawidłowe dane beneficjenta zostały zmienione w Bazie konkurencyjności, należy skontaktować się z opiekunem projektu/ instytucją będącą stroną umowy o dofinansowanie w celu dokonania korekty danych w systemie SL 14-20.
* W celu anulowania ogłoszenia, Użytkownik musi w zakładce "Moje ogłoszenia" wybrać opcję edycji ogłoszenia, które ma zostać anulowane. Następnie w pozycji „Status ogłoszenia” należy z dostępnej listy rozwijalnej wybrać opcję „Anulowane” i opublikować anulowane ogłoszenie (poprzez wybór opcji „Publikuj”.
* Nie, w przypadku beneficjentów albo wnioskodawców zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i prowadzących postępowanie o udzielenie zamówienia zgodnie z tymi przepisami publikacja zapytania ofertowego w Bazie nie ma miejsca. W takim przypadku, zgodnie z przepisami ustawy, publikacja następuje w Biuletynie Zamówień Publicznych albo w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.