Strona główna
Logo unii europejskiej

Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz zwiększenie efektywności energetycznej budynku w Morągu przez firmę ABL Sp. z o.o.

Data publikacji: 22.06.2020

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 07-07-2020

Numer ogłoszenia

33077

Status ogłoszenia

Zakończone

Miejsce i sposób składania ofert

1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej osobiście w siedzibie Zamawiającego pod adresem
ul. Pomorska 38, 14-300 Morąg, za pośrednictwem usług pocztowych lub kurierskich.
2. Termin składania ofert upływa dnia 07.07.2020 r. o godz. 15:00.
3. Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez jej otwierania.
4. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę otrzymania i zarejestrowania jej w siedzibie Zamawiającego. W przypadku korzystania z usług pocztowych lub kurierskich, Zamawiający uznaje za termin złożenia oferty – termin i godzinę potwierdzenia odbioru przesyłki przez Zamawiającego.
5. Każda przyjęta oferta zostanie opatrzona adnotacją określającą dokładny termin przyjęcia oferty, tzn. datą kalendarzową oraz godziną i minutą, w której została przyjęta.
6. Zamawiający wyklucza możliwość składania oferty w wersji elektronicznej. Oferty złożone tą metodą nie będą rozpatrywane.

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Maciej Szreder

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

502557156

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja obiektu wraz z zastosowaniem wysokosprawnej rekuperacji z wymianą dolnego źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła i wdrożeniem instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej.

Kategoria ogłoszenia

Roboty budowlane

Podkategoria ogłoszenia

Roboty budowlane

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: warmińsko-mazurskie Powiat: ostródzki Miejscowość: Morąg

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Celem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy do realizacji zadania na termomodernizację obiektu wraz z zastosowaniem wysokosprawnej rekuperacji z wymianą dolnego źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła i wdrożeniem instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej.

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja obiektu wraz z zastosowaniem wysokosprawnej rekuperacji z wymianą dolnego źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła i wdrożeniem instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej.
2. W ramach przedsięwzięcia zakłada się usprawnienie stanu technicznego budynku przy
ul. Mickiewicza 12 C i Kajki 5 w Morągu na działkach 88/1, 86/9 i 86/10 w następującym zakresie:
a) instalacja powietrznej pompy ciepła o mocy grzewczej 47,6 kW,
b) instalacja paneli fotowoltaicznych o mocy 49,88 kW,
c) modernizacja systemu przygotowania c.w.u.
d) ściany zewnętrzne: demontaż elewacji stalowej, wykonanie dodatkowego ocieplenia i nowej elewacji,
e) stropodach: ułożenie dodatkowej warstwy konstrukcyjnej a na niej ocieplenia wypełniającego istniejące przerwy w ociepleniu jak i zwiększenie jego grubości na całej powierzchni sufitu,
f) drzwi w ścianach zewnętrznych: wymiana drzwi na częściowo przeszklone drzwi spełniające warunek graniczny UMAX WT 2021.
3. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić ofertę obejmującą całość zamówienia, gdyż zamówienie nie zostało podzielone na wyodrębnione części i musi być zrealizowane w całości.
4. W ramach projektu pierwotnie zaplanowano wymianę źródła ciepła stosując hybrydową pompę ciepła powietrzno-gruntową o mocy grzewczej 47,6 kW zasilaną z instalacji PV. Z uwagi na jej niedostępność Zamawiający uzyskał zgodę instytucji współfinansującej projekt na zamianę ww. pompy ciepła na powietrzną pompę ciepła. Projekt techniczny (Załącznik nr 7) na stronach nr 33-35 przewiduje modernizację węzła grzewczego sprzed uzyskania zgody na powyższą zamianę pompy ciepła. Zamawiający wymaga zaoferowania powietrznej pompy ciepła o mocy min. 47,6 kW, pozostawiając po stronie Wykonawcy dostosowanie instalacji pompy ciepła do istniejących warunków technicznych budynku.
5. Parametry pompy ciepła:
Moc nie mniejsza niż 47.6 kW. Typ pompy – monoblok pojedynczy lub kilka w układzie kaskadowym. Wymagany SCOP powyżej 5.0 w klimacie umiarkowanym. Wymagana praca pompy do -25 stopni Celsjusza. Temperatura zasilania CO do 65 C. Zastosowany gaz w pompie ciepła musi odpowiadać wymogom ustawy z dna 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z dnia 25.06.2015 poz. 881).

Kod CPV

45000000-7

Nazwa kodu CPV

Roboty budowlane

Dodatkowe przedmioty zamówienia

45.31.00.00-3 – roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09.33.12.00-0 – słoneczne moduły fotoelektryczne
45.26.12.15-4 – pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
42.51.11.10-5 – pompy grzewcze
45.31.71.00-3 – instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych
45.31.10.00-0 – roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45.23.10.00-5 – roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45.32.00.00-6 – roboty izolacyjne
45.32.10.00-3 – izolacja cieplna
45.30.00.00-0 – roboty instalacyjne w budynkach
45.42.11.00-5 – instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

Harmonogram realizacji zamówienia

Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 30.12.2020 r.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Wiedza i doświadczenie

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji obiektu, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto, wykonaną w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończoną, w zakres której wchodziły:
− instalacja paneli fotowoltaicznych o mocy co najmniej 40 kW, oraz
− montaż pompy ciepła o mocy grzewczej co najmniej 40 kW.

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokumenty poświadczające, że wykazane roboty zostały wykonane prawidłowo i w sposób należyty.

Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca załączy do oferty wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.

Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi wymagane kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, tj. co najmniej jedną osobą posiadającą:
• uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
• ważny certyfikat dla instalatorów instalacji odnawialnych źródeł energii, o którym mowa w art. 136 i art. 145 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii.

Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca załączy do ofert wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę. Jednocześnie wybrany Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy przedstawić dokumentację potwierdzającą posiadanie niezbędnych uprawnień przez osoby wskazane do realizacji zamówienia.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).

Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca załączy do oferty dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną powyżej.

Dodatkowe warunki

1. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może być udzielane podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy,
a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony IZ PO;
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia według załącznika nr 2 do zapytania ofertowego. Brak spełnienia powyższego warunku oznacza wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
2. Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych 00/100). Szczegółowe wytyczne dotyczące wadium zostały wskazane w zapytaniu ofertowym.
3. Wykonawca musi wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% zaoferowanej przez Wykonawcę całkowitej ceny brutto.

Warunki zmiany umowy

Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w poniższym zakresie:
1. zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku:
a) działania siły wyższej (zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w szczególności powódź, pożar, epidemia, inne klęski żywiołowe, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, wody, które zgodnie ze sztuką budowlaną lub stosownymi przepisami uniemożliwiają lub znacznie utrudniają prowadzenie robót budowlanych) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania – zmiana terminu o czas występowania siły wyższej, w takiej sytuacji Wykonawca obowiązany jest zabezpieczyć teren instalacji przed niepożądanym jej działaniem,
b) niesprzyjających warunków atmosferycznych, utrzymujących się nieprzerwanie przez okres co najmniej 5 dni roboczych i uniemożliwiających prowadzenie robót instalacyjnych – zmiana terminu wykonania o czas utrzymywania się powyższych warunków, w takiej sytuacji Wykonawca obowiązany jest zabezpieczyć teren instalacji przed niepożądanym działaniem tych warunków,
c) przerwania lub wstrzymania robót przez Zamawiającego lub inne uprawnione podmioty z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę – zmiana terminu o czas niezbędny na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia,
d) wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności – zmiana terminu o czas niezbędny na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia,
e) konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, jeśli te roboty mają wpływ na termin wykonania zamówienia – zmiana terminu wykonania o czas niezbędny na prawidłowe wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych,
f) zmiany dokumentacji technicznej – zmiana o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do zmiany,
g) w każdym przypadku, na wniosek Zamawiającego, za porozumieniem stron – zmiana terminu o czas niezbędny na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.
2. zmiana wynagrodzenia, w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w trakcie realizacji przedmiotu umowy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszt wykonania zamówienia po stronie Wykonawcy; Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,
b) rezygnacji z części robót, których wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe, w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie postępowania lub w chwili zawarcia umowy – o wartość niezrealizowanych robót,
c) konieczności wprowadzenia zmian na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie składania oferty lub zawarcia umowy (roboty zamienne).
Do wprowadzenia powyższych zmian wymagana jest zgoda Zamawiającego.
3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów, urządzeń, technologii robót oraz instalacji przyjętych w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, tj.:
a) powodujące obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację zrealizowanego przedmiotu zamówienia, lub
b) powodujące poprawienie parametrów technicznych i funkcjonalnych przedmiotu zamówienia, lub
c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.
Do wprowadzenia powyższych zmian wymagana jest pozytywna opinia autora dokumentacji projektowej lub zgoda Zamawiającego. Zmiany, o których mowa nie mogą spowodować podwyższenia wynagrodzenia brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość uzasadnionej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia (wskazanych w wykazie osób). Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganych w zapytaniu ofertowym.
5. Wszelkie zmiany umowy wymagają, pod rygorem nieważności, zgody obu stron w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony umowy.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty, tj.:
a) formularz ofertowy sporządzony wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
b) oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym, sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego,
c) wykaz robót sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego, wraz z dowodami należytego wykonania,
d) wykaz osób sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego,
e) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w zapytaniu,
f) karty katalogowe zaoferowanych paneli fotowoltaicznych, pompy ciepła umożliwiające weryfikację parametrów technicznych,
g) pełnomocnictwo do podpisywania oferty, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego, w formie oryginału lub poświadczone notarialnie – jeśli dotyczy. W przypadku spółki cywilnej należy przedłożyć stosowne umocowanie do reprezentowania wspólników spółki tj. umowa spółki cywilnej lub uchwała wspólników lub pełnomocnictwo,
h) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie) – jeśli dotyczy,
i) dowód wpłaty wadium – potwierdzenie przelewu lub dokument gwarancji lub poręczenia,
w zależności od sposobu ustanowienia wadium,
j) zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji Wykonawcy swoich zasobów – jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do zapytania ofertowego – jeśli dotyczy.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z poniższymi kryteriami:

I. Cena (C) – 90%
II. Okres gwarancji jakości i rękojmi na wykonaną robotę budowlaną – 10%

Kryterium I: Cena – 90%

Maksymalną liczbę punktów (90) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę za realizację zamówienia (łączna cena brutto za całość zamówienia), natomiast pozostali Wykonawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:

C=(CN)/(COB) x90

gdzie:
CN – najniższa zaoferowana Cena,
COB – Cena zaoferowana w ofercie badanej.


Kryterium II: Okres gwarancji jakości i rękojmi na wykonaną robotę budowlaną – 10%

Kryterium będzie oceniane na podstawie wskazanego w ofercie okresu gwarancji jakości i rękojmi
(w miesiącach) na wykonaną robotę budowlaną od dnia podpisania protokołu obioru końcowego. Oferta zawierająca najdłuższy okres gwarancji jakości i rękojmi, spełniająca warunki zapytania, uzyska maksymalnie 10 pkt. Pozostałe oferty otrzymają punkty przeliczone proporcjonalnie według wzoru:


okres gwarancji jakości i rękojmi w badanej ofercie
Liczba punktów = -------------------------------------------------------------- x 10 (waga punktowa)
najdłuższy okres gwarancji jakości i rękojmi spośród złożonych ofert

Minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi na wykonaną robotę budowlaną wynosi 36 miesięcy. Zaoferowanie krótszego okresu niż minimalny spowoduje odrzucenie oferty.
Maksymalny okres gwarancji jakości i rękojmi wynosi 60 miesięcy. Zaoferowanie dłuższego okresu gwarancji i rękojmi spowoduje, iż do oceny kryterium Zamawiający przyjmie wartość 60.

UWAGA! Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi należy wskazać w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania. Brak w ofercie wskazania okresu gwarancji i rękojmi spowoduje odrzucenie oferty. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji jakości i rękojmi niż wymagany, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapytaniem ofertowym.

Wykluczenia

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
a) podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Brak powiązań Wykonawcy z Zamawiającym weryfikowany będzie w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o braku powiązań. Wykonawcy pozostający w powiązaniu z Zamawiającym zostaną wykluczeni z postępowania,
b) Wykonawcę, który nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający - Wnioskodawca

Nazwa

„ABL” Spółka z ograniczona odpowiedzialnością

Adres

Pomorska 38

14-300 Morąg

warmińsko-mazurskie , ostródzki

Numer telefonu

502557156

NIP

7411144365

Numer naboru

RPWM.04.02.00-IZ.00-28-001/18

Informacja o wybranym wykonawcy

Nierozstrzygnięte – Brak ofert
Liczba wyświetleń: 511