Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Treść ogłoszenia została zmieniona
W dniu 19.06.2020 r. zostały opublikowane odpowiedzi na pytania zadane w dniu 19.06.2020 r.
W dniu 24.06.2020 r. zostały opublikowane odpowiedzi na pytania zadane w dniu 23.06.2020 r.
W dniu 24.06.2020 r. zostały opublikowane odpowiedzi na pytania zadane w dniu 24.06.2020 r.
Miejsce i sposób składania ofert
Oferty wraz z załącznikami należy składać do dnia 26.06.2020 r. do godziny 15:00, w formie elektronicznej (skan podpisanych dokumentów o wielkości max 20MB) na adres e-mail: zapytania@energiadlabiznesu.eu
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
zapytania@energiadlabiznesu.eu
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Ewentualne zapytania w sprawie postępowania należy kierować za pomocą e-mail na adres: zapytania@energiadlabiznesu.eu. Odpowiedź na zapytanie zadane w dniu roboczym (poniedziałek-piątek, godz. 8:00-16:00), zostanie udzielone nie później niż w ciągu 2 dni roboczych i opublikowane na portalu. Pytania można zadawać do dwóch dni przed upływem terminu składania ofert. Po tym terminie Zamawiający nie jest zobowiązany udzielać odpowiedzi na pytania. Zamawiający zastrzega, że w uzasadnionych przypadkach może przedłużyć termin składania ofert.
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
zapytania@energiadlabiznesu.eu
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na dachach dwóch budynków o mocy około 49,95 kWp w oparciu o panele fotowoltaiczne oraz inwertery przekształcające napięcie stałe na napięcie sieciowe.
Postępowanie prowadzone jest w zgodzie z zasadą konkurencyjności, zgodnie z Umową Partnerstwa 2014-2020. Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 wydane przez Ministerstwo Rozwoju (MR/H2014-2020/23(3)07/2017). Zamawiający jest uczestnikiem konkursu nr RPLB.03.01.00-IZ.00-08-K03/18 w ramach Działania Działanie 3.1. Odnawialne źródła energii, ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego na lata 2014-2020.
Kategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Podkategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
lubuskie
Powiat:
gorzowski
Miejscowość:
Gorzów Wielkopolski
Cel zamówienia
Celem projektu jest zwiększenie wykorzystywania odnawialnych źródeł energii do funkcjonowania przedsiębiorstwa ZIEL-BRUK SP. Z O. O. poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii w postaci instalacji fotowoltaicznej zamontowanej na dachu budynku, w wyniku czego firma wykorzystywać będzie do produkcji energii elektrycznej źródła niekonwencjonalne (Słońce), a tym samym ograniczy wydatki przeznaczane na energię elektryczną. Wyprodukowana energia w całości będzie wykorzystywana na potrzeby przedsiębiorstwa. Jedynie ewentualne nadwyżki przesyłane będą do sieci energetycznej. Cel realizacji zamówienia jest zgodny z celem Działania 3.1. RPO 2014-2020 dla Województwa Lubuskiego, a mianowicie zwiększeniem wykorzystania odnawialnych źródeł energii w ogólnym bilansie energetycznym przedsiębiorstwa.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 49,95 kWp w oparciu o panele fotowoltaiczne oraz inwertery przekształcające napięcie stałe produkowane przez panele fotowoltaiczne na napięcie sieciowe.
Zamawiający planuje wykonać jedną mikoinstalację fotowoltaiczną o mocy ok. 49,95 kWp, dopiero po uzyskaniu decyzji Zarządu Województwa Lubuskiego o przyznaniu dofinansowania w ramach konkursu nr RPLB.03.01.00-IZ.00-08-K03/18.
Zakres prac:
• Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 49,95 kWp, (moduły fotowoltaiczne o mocy min. 280W),
• Dostawa i montaż 3 inwerterów trójfazowych o mocy falowników względem mocy generatora 80-120%.
• Dostawa i montaż zabezpieczeń po stronie DC wraz z uziemieniem instalacji: ograniczniki przepięć DC typ 1+2, rozłączniki bezpiecznikowe DC z wkładkami typu gPV DC,
• Uziemienie konstrukcji wsporczej.
• Montaż okablowania prądu stałego DC.
• Wykonanie przyłączenia instalacji do sieci.
• Zgłoszenie przyłączenia wykonanej mikroinstalacji do operatora sieci elektroenergetycznej wraz z przygotowaniem wymaganej dokumentacji.
Kod CPV
45261215-4
Nazwa kodu CPV
Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
Dodatkowe przedmioty zamówienia
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
71232310-0 Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000 5 Instalacje słoneczne
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
Harmonogram realizacji zamówienia
Realizacja przedmiotu zamówienia rozpocznie się po przekazaniu miejsca montażu przez Zamawiającego.
Preferowany czas wykonania instalacji fotowoltaicznej liczony od daty przekazania miejsca montażu potwierdzonego protokołem - 3 tygodnie.
Zamawiający zamierza rozstrzygnąć postępowanie w terminie do 7 dni roboczych od upływu terminu składania ofert, a podpisanie umowy nastąpi, w ciągu 14 dni roboczych od wyboru Wykonawcy.
Realizacja zakończy się zgodnie z harmonogramem zaakceptowanym przez Instytucję Zarządzającą konkursem o dofinansowanie.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy spełniają następujące warunki:
a) Akceptują treść zapytania i załączników bez zastrzeżeń.
b) Dysponują osobami posiadającymi kwalifikacje i doświadczenie odpowiednie do funkcji, jakie zostaną im powierzone przy realizacji niniejszego zamówienia, w tym osoby posiadające uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca
- przedłoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
- potwierdzi spełnienie warunku z pkt. b) odpowiednimi dokumentami lub certyfikatami,
- potwierdzi dyspozycję na rzecz Oferenta, odpowiednimi dokumentami (umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa B2B).
Wiedza i doświadczenie
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który prowadzi działalność nieprzerwanie przez minimum 2 lata, a także przedmiotem jego działalności są roboty równoważne do przedmiotu zamówienia.
2. Wykonawca wykaże, że w okresie dwóch lat przed upływem terminu składania ofert wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
a) Montaż wraz z uruchomieniem dwóch instalacji fotowoltaicznych zamontowanych na dachu o mocy co najmniej 49,50 kWp każda; co udokumentuje poprzez przedłożenie odpowiednich protokołów odbiorów wykonanych prac lub referencji.
Potencjał techniczny
Wykonawca musi posiadać odpowiedni potencjał techniczny, pozwalający na prawidłową realizację zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia wszelkich pomontażowych badań odbiorczych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi kwalifikacje i doświadczenie odpowiednie do funkcji, jakie zostaną im powierzone przy realizacji niniejszego zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, po przedstawieniu odpowiedniego certyfikatu oraz dokumentu potwierdzającego stosunek pracy lub dyspozycję na rzecz Wykonawcy.
Preferowany będzie Wykonawca, którego działalność, lub działalność jego wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
1. Oferent dostarczy zaświadczenie nie starsze niż 3-miesiące od upływu terminu na składanie ofert w niniejszym postępowaniu z:
a) Urzędu Skarbowego, że nie posiada zaległości w z opłacaniem podatków,
b) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o braku zaległości w opłacaniu składek na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
2. Oferent, przedłoży do wglądu polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku - inny dokument, potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia i zgodnej z kodem PKD, na kwotę co najmniej 300 000,00 zł.
3. Oferent uzyskał w ostatnim roku obrotowym (2019 rok) minimalny obrót w obszarze objętym zamówieniem w wysokości co najmniej 500 000,00 PLN netto. W celu potwierdzenia spełniania powyższych warunków Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokument potwierdzający roczny obrót w obszarze objętym zamówieniem, za okres ostatniego roku obrotowego.
Dodatkowe warunki
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Warunkiem udziału w konkursie ofert jest wniesienie wadium w wysokości 3.000,00 złotych (słownie: trzech tysięcy złotych). Oferent, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i formie oraz w wymaganym terminie, zostanie wykluczony z postępowania.
2. Wadium powinno być wniesione w pieniądzu na następujący rachunek Zamawiającego: ZIEL-BRUK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Gorzów Wielkopolski 27,
66-400 Gorzów Wielkopolski
nr rachunku: 38 1140 1850 0000 4315 7800 1001 z dopiskiem: „Wadium – Zapytanie ofertowe nr 32377 w terminie umożliwiającym potwierdzenie wpływu na rachunek zamawiającego przed końcem terminu na składanie ofert. Oferent zobowiązany jest do przedłożenia potwierdzenia wniesienia wadium wraz z ofertą.
3. Zamawiający może zatrzymać wadium, jeżeli Wykonawca będzie uchylał się od podpisania umowy, w terminie określonym w zapytaniu ofertowym i/lub Wykonawca nie przedstawi dokumentów wymaganych przed podpisaniem umowy. W takim przypadku Zamawiający wystąpi o zawarcie umowy do kolejnego Oferenta z najkorzystniejszą ofertą.
4. Umowa z Wykonawcą zostanie podpisana w terminie 7 dni roboczych od ogłoszenia wyników, natomiast wadium zostanie zwrócone po podpisaniu umowy z Wykonawcą. Zwrot wadium dla wszystkich Oferentów, nastąpi niezwłocznie po podpisaniu Umowy z Wykonawcą.
PRZESŁANKI ODRZUCENIA OFERTY
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a) jej treść nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego.
b) zostanie złożona po terminie składania ofert.
c) nie będzie kompletna.
d) nie będzie spełniać wymogów stawianych w zapytaniu ofertowym.
UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania w przypadku kiedy:
- wartość najkorzystniejszej oferty przewyższa wartość budżetu przedsięwzięcia określonego we wniosku o dofinansowanie;
- wartość najkorzystniejszej oferty jest rażąco niska zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych;
- postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy, bądź narusza zasady konkurencyjności.
ANULOWANIE POSTĘPOWANIA
Zamawiający zastrzega prawo do anulowania postępowania lub jego części w każdym momencie, bez podania przyczyny.
ROZWIĄZANIE UMOWY
Zamawiający zastrzega prawo do rozwiązania umowy z Wykonawcą w przypadku braku pozyskania dofinansowania na przedmiotową inwestycję z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego w konkursie dotacyjnym nr RPLB.03.01.00-IZ.00-08-K03/18.
KARY UMOWNE
Za niespełnienie deklaracji klauzuli społecznościowej podczas realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający może nałożyć na Wykonawcę do 40% kary wartości przedmiotu Umowy.
Warunki zmiany umowy
Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy z Wykonawcą w stosunku do treści oferty i zapytania ofertowego w wyniku warunków umowy o dofinansowanie lub jej zmian oraz w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w momencie dokonywania wyboru oferty, a w szczególności nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
Zgodnie z niniejszym Zapytaniem Ofertowym, kompletna oferta musi zawierać:
a) Ofertę będąca odpowiedzą na zapytanie ofertowe z podaną ceną łączoną i warunkami spełnienia kryteriów wyboru;
b) Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu sporządzone na podstawie wzoru z załącznika do zapytania ofertowego;
c) Zaparafowaną treść ogłoszonego zapytania ofertowego oraz wszystkich załączników dołączonych do oferty;
d) Dokument rejestrowy Oferenta;
e) Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
f) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków;
g) Karty katalogowe dla paneli i inwerterów będące przedmiotem oferty;
h) Wzór/przykład kart gwarancyjnych zawierające warunki gwarancji producenta oraz okres gwarancji producenta na oferowane inwertery;
i) Wzór/przykład karty gwarancyjnej Wykonawcy na prace montażowe zawierający warunki gwarancji, w tym: czas reakcji na zgłoszenia niesprawności oraz okres gwarancji udzielanej przez Wykonawcę;
j) Dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności;
k) Dokumenty potwierdzające wiedzę i doświadczenie Wykonawcy – referencje i/lub protokoły końcowe odbioru inwestycji;
l) Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku klauzuli społecznościowej;
m) Oświadczenia potwierdzające sytuację ekonomiczną, w tym ubezpieczenie i obrót;
n) Dokument potwierdzający wniesienie wadium.
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi spośród prawidłowo złożonych ofert przez Oferentów, spełniających warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w oparciu o następujące kryteria oceny:
1) Cena netto oferty w PLN – 40%
2) Czas reakcji serwisu od momentu zgłoszenia usterki (w godzinach) – 5%
3) Gwarancja producenta na panele oraz inwertery – 10%
4) Gwarancja na wykonane prace instalacyjne i montażowo-konstrukcyjne – 15%
5) Termin wykonania instalacji fotowoltaicznej liczony od daty przekazania miejsca montażu – 10%
6) Klauzula społeczna – 20%
Oceniana oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikających z kryteriów oceny oferty, wyliczanych na podstawie następujących wzorów:
1) Cena netto oferty
Wartość oferty najtańszej (w pln)
Cena = ------------------------------------------ x 100 x znaczenie 40% (max. 40 pkt.)
Wartość oferty badanej (w pln)
Badane na podstawie zapisów w złożonej ofercie.
2) Czas reakcji serwisu od momentu zgłoszenia usterki (w godzinach)
Do 24 godziny – 5 pkt.
25-48 godzin – 2 pkt.
Powyżej 48 godzin – 0 pkt.
3) Gwarancja producenta na panele i inwertery:
- panele posiadają gwarancję na okres, co najmniej 15 lat,
- gwarancja na inwertery – co najmniej 5 lat.
kryterium spełnione– 10 pkt.
Brak potwierdzenia – 0 pkt.
Badane na podstawie zapisów w złożonej ofercie.
4) Gwarancja na wykonane prace instalacyjne i konstrukcyjno-montażowe (w miesiącach)
Do 36 miesięcy – 5 pkt
36-60 miesięcy – 10 pkt
Powyżej 60 miesięcy – 15 pkt
Termin liczony od daty podpisania protokołu odbioru końcowego instalacji.
5) Termin wykonania instalacji fotowoltaicznej liczony od daty przekazania miejsca montażu:
0 pkt. w ciągu 5 tygodni.
5 pkt. w ciągu 4 tygodni.
10 pkt. w ciągu 3 tygodni.
Za termin wykonania instalacji fotowoltaicznej przyjmuje się datę dokonania zgłoszenia mikroinstalacji do właściwego zakładu energetycznego przez Zamawiającego.
Badane na podstawie zapisów w złożonej ofercie.
6) Klauzula społeczna:
Wykonawca deklaruje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych. Punktacja: 2,5 pkt. za deklarację spełnienia przez pracownika jednego, lub więcej kryteriów. Maksymalna do uzyskania punktacja to 20 pkt.
Brak deklaracji: 0 pkt.
Aby spełnić kryterium „Klauzula społeczna” należy do realizacji przedmiotu zamówienia zaangażować na podstawie umowy o pracę ( co najmniej 1/4 etatu) przez okres realizacji zamówienia, co najmniej 1 osobę spełniającą co najmniej jedno z poniższych kryteriów:
a. niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2011 r. poz. 721, z późn. zm.) lub
b. bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 645, 691 i 868) lub
c. pozbawioną wolności lub zwalnianą z zakładów karnych, o której mowa w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. poz. 557, z późn. zm.), mających trudności w integracji ze środowiskiem lub
d. z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2016 r. poz. 546 i 960) lub
e. bezdomną w rozumieniu ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U.z 2016 r. poz. 930) lub
f. która uzyskała w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 680, z 2013 r. poz. 1650, z 2014 r. poz. 1004, z 2015 r. poz. 1607 oraz z 2016 r. poz. 783) lub
g. do 30. roku życia oraz po ukończeniu 50. roku życia, posiadającą status osoby poszukującej pracy, bez zatrudnienia lub
h. będącą członkiem mniejszości znajdującej się w niekorzystnej sytuacji, w szczególności będącą członkiem mniejszości narodowej i etnicznej w rozumieniu ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 573 oraz z 2016 r. poz. 749).
Badane na podstawie zapisów w złożonej ofercie oraz na podstawie dokumentów stwierdzających stosunek pracy, listy intencyjne, bądź dyspozycję na czas realizacji przedmiotu zamówienia . Kryterium zostanie uznane za spełnione, jeżeli status społeczny osoby spełniającej klauzulę społecznościową, zostanie potwierdzony dokumentami złożonymi wraz z ofertą lub w przypadku złożenia deklaracji zatrudnienia tych osób najpóźniej przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy – przed podpisaniem umowy o dofinansowanie.
Brak takiego potwierdzenia, stanowi przesłankę do uznania niespełnienia warunku przez Wykonawcę, a tym samym nałożenia kary umownej.
Wykluczenia
W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może zostać udzielone podmiotowi powiązanemu z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Oferentem, polegające w szczególności na uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Nazwa
ZIEL-BRUK SP. Z O. O.
Adres
66-400 Gorzów Wielkopolski
lubuskie
,
gorzowski
Numer telefonu
605544535
NIP
9290100067
Numer naboru
RPLB.03.01.00-IZ.00-08-K03/18
Rozstrzygnięte
Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena
EVO ENERGY Sp. z o. o.
ul. Długa 12B
06 – 500 Mława
Data wpłynięcia oferty: 26.06.2020 r. godz. 14:40
Cena: 206 000,00 zł netto