Strona główna
Logo unii europejskiej

Opracowanie innowacyjnych proszków kompozytowych PA + Ni przeznaczonych do wykorzystania w technologii druku 3D Multi Jet Fusion

Data publikacji: 04.12.2018

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 11-12-2018

Numer ogłoszenia

12761

Status ogłoszenia

Zakończone

Treść ogłoszenia została zmieniona

Treść ogłoszenia została zmieniona w dniu 10.12.2018 r. w zakresie umieszczenia w załącznikach do ogłoszenia prawidłowych logotypów zgodnych z Zasadami promocji i oznakowania projektów. Zmiana nie ma wpływu na treść merytoryczną dokumentów.

Miejsce i sposób składania ofert

Decyduje data i godzina wpływu oferty do biura 3D Center Sp. z o.o. poprzez dowolną z poniższych form:

a) Poczta tradycyjna:
3D Center Sp. z o.o.
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4
52-326 Wrocław

b) Poczta elektroniczna:
krzysztof.nowak@3dcent.com

Uwaga: w przypadku przesłania oferty drogą elektroniczną, załączniki 1,2,3,4 powinny stanowić skany dokumentów podpisane przez osobę/ osoby upoważnioną do sporządzenia oferty. Liczy się data i godzina otrzymania oferty drogą elektroniczną.

c) Osobiście:
3D Center Sp. z o.o.
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4
52-326 Wrocław

Formularz ofertowy wraz z załącznikami należy przesłać pocztą tradycyjną lub elektroniczną lub dostarczyć osobiście w zaklejonej kopercie, zawierającej nazwę oraz dane teleadresowe Oferenta, z dopiskiem „Oferta- zapytanie ofertowe nr 1/2018”

Oferty należy złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
Wymagane jest, aby oferta była czytelnie podpisana przez Wykonawcę i opatrzona datą sporządzenia.

Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę

krzysztof.nowak@3dcent.com

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

dr Krzysztof Nowak

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

513574510

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zapytania jest przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących opracowania innowacyjnych proszków kompozytowych PA+Ni do wydruku w technologii druku 3D Multi Jet Fusion.
Zakres prac badawczo- rozwojowych obejmuje:

1) Przeprowadzenie prac badawczych z wykorzystaniem proszków PA11 i PA12 przeznaczonych do technologii druku 3D Multi Jet Fusion
2) Opracowanie koncepcji oraz wytworzenie proszku kompozytowego PA+Ni
(w ilości umożliwiającej przeprowadzenie komplementarnych prac przewidzianych w punktach 3 i 4 niniejszego zapytania ofertowego)
3) Badanie wydrukowanych struktur z proszków kompozytowych
4) Badania prototypowych wydruków z proszków kompozytowych

Kategoria ogłoszenia

Usługi

Podkategoria ogłoszenia

Usługi badawcze

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: dolnośląskie Powiat: Wrocław Miejscowość: Wrocław

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Celem zamówienia jest wybór podwykonawcy w zakresie przeprowadzenia prac badawczo-rozwojowych dotyczących opracowania innowacyjnych proszków kompozytowych PA+Ni do wydruku w technologii druku 3D Multi Jet Fusion, realizowanych w ramach projektu badawczo- rozwojowego pt. „Opracowanie innowacyjnych proszków kompozytowych PA + Ni przeznaczonych do wykorzystania w technologii druku 3D Multi Jet Fusion”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój, Działanie 1.1 „Projekty B+R przedsiębiorstw”, Poddziałanie 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa”.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zapytania jest przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących opracowania innowacyjnych proszków kompozytowych PA+Ni do wydruku w technologii druku 3D Multi Jet Fusion.
Zakres prac badawczo- rozwojowych obejmuje:

1) Przeprowadzenie prac badawczych z wykorzystaniem proszków PA11 i PA12 przeznaczonych do technologii druku 3D Multi Jet Fusion:
a) Przeprowadzenie analizy materiałowej, w tym strukturalnej, dostarczonych rodzajów proszków PA11 i PA12, tj.: określenie morfologii proszku, gęstości, rozmiaru cząsteczek, max. 10 różnych rodzajów proszków PA,
b) Opracowanie technologii pozwalającej na rozwinięcie powierzchni dostarczonych proszków celem późniejszego wzbogacenia ich Ni oraz w sposób umożliwiający ich późniejsze wykorzystanie w technologiach przyrostowych,
c) Analiza możliwości zastosowania wybranych proszków PA (max. po 3 rodzaje) jako materiału bazowego dla przygotowywanego proszku kompozytowego PA+Ni.

2) Opracowanie koncepcji oraz wytworzenie proszku kompozytowego PA+Ni
(w ilości umożliwiającej przeprowadzenie komplementarnych prac przewidzianych w punktach 3 i 4 niniejszego zapytania ofertowego):
a) Kontrolowanie udziału PA do Ni w procesie produkcji proszków kompozytowych (wytworzenie max. 5 rodzajów proszków kompozytowych o zmiennym udziale dla PA i Ni).
b) Opracowanie i przeprowadzenie procesu trwałego domieszkowania proszków PA (określonych w punkcie 1c i 2a) - w celu wytworzenia proszków kompozytowych PA+Ni (max. 100 kg dla każdego rodzaju proszku).
c) Przeprowadzenie analizy materiałowej, w tym strukturalnej, wytworzonych proszków, tj.: określenie morfologii proszku, gęstości, porowatości, rozmiaru cząsteczek. Wizualizacja przekroju proszków z użyciem metody elektronowej mikroskopii skaningowej (SEM-EDS), a w razie potrzeby transmisyjnej mikroskopii elektronowej. Badania za pomocą różnicowej kalorymetrii skaningowej i termograwimetrii określające stopień degradacji tworzywa bazowego oraz ilość udział wagowy niklu.


3) Badanie wydrukowanych struktur z proszków kompozytowych:
a) Przeprowadzenie analizy materiałowej, w tym strukturalnej, dostarczonych elementów wyprodukowanych w technologii druku 3D Multi Jet Fusion, w tym: określenie porowatości, chropowatości, zależności wymiarowo-kształtowych (max. 20 różnych elementów),
b) Analiza wyników badań oraz optymalizacja procesu produkcji proszków kompozytowych na podstawie uzyskanych wyników.

4) Badania prototypowych wydruków z proszków kompozytowych:
a) Przeprowadzenie badań właściwości mechanicznych i funkcjonalnych dostarczonych elementów (pomiary twardości, badania wytrzymałościowe, badania udarności w obniżonych i podwyższonych temperaturach, badania odporności na starzenie, odporność na korozję w mgle solnej) (max. 10 różnych elementów, badania przeprowadzone na grupie 5 próbek/element),
b) Określenie dokładności odwzorowania modeli 3D w technologii druku wykorzystującej kompozytowe proszki PA+Ni,
c) Badania porównawcze dla dostarczonych elementów wytworzonych z użyciem dwóch wybranych proszków komercyjnych (max. 5 różnych elementów, badania przeprowadzone na grupie 5 próbek/element).

Kod CPV

73000000-2

Nazwa kodu CPV

Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze

Dodatkowe przedmioty zamówienia

Nie dotyczy

Harmonogram realizacji zamówienia

a. Zamawiający zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu realizacji zamówienia w przypadku późniejszego niż planowany terminu podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
b. Łączny termin realizacji zamówienia nie może przekroczyć 48 miesięcy. Poszczególne zadania powinny zostać wykonane w następujących terminach:

1) Przeprowadzenie prac badawczych z wykorzystaniem proszków PA11 i PA12 przeznaczonych do technologii druku 3D Multi Jet Fusion - całkowity czas realizacji 9 miesięcy (od 02.05.2019 do 31.01.2020)

2) Opracowanie koncepcji oraz wytworzenie proszku kompozytowego PA+Ni
(w ilości umożliwiającej przeprowadzenie komplementarnych prac przewidzianych w punktach 3 i 4 niniejszego zapytania ofertowego) - całkowity czas realizacji 12 miesięcy (od 01.02.2020 do 31.01.2021)

3) Badanie wydrukowanych struktur z proszków kompozytowych - całkowity czas realizacji 15 miesięcy (od 01.02.2021 do 30.04.2022)

4) Badania prototypowych wydruków z proszków kompozytowych - całkowity czas realizacji 12 miesięcy (od 01.05.2022 do 30.04.2023)

c. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminów poszczególnych zadań z przyczyn niezależnych od Stron bądź z uwagi na obiektywną konieczność wydłużenia prac w ramach przeprowadzanych badań, która to potrzeba może być zgłoszona przez którąkolwiek ze Stron.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

Nie dotyczy

Wiedza i doświadczenie

Wykonawca posiada odpowiednie doświadczenie gwarantujące prawidłowe wykonanie przedmiotu Zamówienia.

Powyższy warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże doświadczenie i kompetencje wg kryteriów przedstawionych poniżej:

1) wiedzę i doświadczenie w zakresie wytwarzania, przetwarzania i badań materiałów proszkowych (udokumentowaną min. 10 publikacjami o zasięgu międzynarodowym posiadających współczynnik Impact Factor, z 5 ostatnich lat),

2) wiedzę i doświadczenie w zakresie aplikacji materiałów proszkowych w procesach wytwórczych (udokumentowaną min. 10 publikacjami o zasięgu min. ogólnokrajowym z 5 ostatnich lat),

3) zrealizowanych 5 krajowych lub międzynarodowych projektów badawczych, których tematyka obejmowała swoim zakresem badania materiałów proszkowych i struktur z ich zastosowaniem wytworzonych,

4) swobodny dostęp do źródeł literaturowych oraz baz danych i patentów obejmujących tematykę zakresu usługi badawczej.

Potencjał techniczny

Wykonawca posiada odpowiednie narzędzia i infrastrukturę umożliwiającą prawidłowe wykonanie przedmiotu Zamówienia

Powyższy warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż spełnia zapisy kryteriów przedstawionych poniżej:

1) posiada niezbędny potencjał techniczny umożliwiający realizację zakresu usługi badawczej opisanej w przedmiocie zamówienia, w szczególności laboratoria specjalistyczne oraz urządzenia do pomiarów i analiz niezbędnych do realizacji zakresu usługi badawczej:

a) Laboratorium metalograficzne wyposażone m.in. w mikroskop świetlny, chropowatościomierz, skaningowy mikroskop elektronowy, transmisyjny mikroskop elektronowy, analizator składu chemicznego oraz pełną linię do preparatyki zgładów,

b) Laboratorium badań materiałów proszkowych wyposażone m.in. w urządzenia do analizy sitowej, urządzenia do mielenia proszków, mieszadła magnetyczne, wagi laboratoryjne, dygestoria,

c) Laboratorium wytrzymałości materiałów wyposażone m.in. w maszynę wytrzymałościową, młot Charpy’ego, mikrotwardościomierz i aparaturę kontrolno-badawczą do prób i testów funkcjonalnych.

Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Wykonawca dysponuje kadrą badawczo- rozwojową gwarantującą prawidłowe wykonanie przedmiotu Zamówienia.

Powyższy warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże kadrę wg kryteriów przedstawionych poniżej:

1) kadrę naukowo-badawczą z udokumentowanym dorobkiem publikacyjnym w zakresie dyscypliny i specjalności naukowej obejmującej tematykę wytwarzania, badań i potencjału aplikacyjnego materiałów proszkowych, z której wyłoniony zostanie zespół badawczy, w skład którego będą wchodziły min. 3 osoby, w tym jedna z tytułem naukowym profesora zwyczajnego oraz 2 osoby ze stopniem minimum dr inż.,

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykonawca składając ofertę potwierdza, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej niezagrażającej realizacji Zamówienia.

Dodatkowe warunki

ZASTRZEŻENIA:
1. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
2. Wykonawca powinien zagwarantować sposób realizacji usługi korzystny z punktu widzenia ochrony środowiska poprzez zapewnienie minimalizacji zużycia materiałów, surowców, energii itp. niezbędnych do realizacji zamówienia.
3. Wykonawca po podpisaniu umowy warunkowej z Zamawiającym przekaże na żądanie Zamawiającego w terminie przez niego wskazanym dane niezbędne do sporządzenia wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania 1.1.1. Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa, w tym w zakresie wskazania Wykonawcy jako Podwykonawcy Zamawiającego zaangażowanego w realizację zadań projektowych, tj. w szczególności danych dotyczących imienia, nazwiska, tytułów naukowych i wykształcenia, danych PESEL lub ID, danych teleadresowych, doświadczenia zawodowego, publikacji naukowych, obecnego zaangażowania Wykonawcy w innych projektach.
4. W ramach składania wniosku o dofinansowanie złożone w niniejszym postępowaniu oferty mogą zostać przekazane w celu weryfikacji do właściwej instytucji publicznej.
5. Dane osobowe i/ lub dokumenty podane w ramach niniejszego postępowania przez Wykonawcę będą gromadzone i przetwarzane w poniższy sposób:
a. administratorem danych osobowych i/lub dokumentów będzie Zamawiający
b. dane osobowe i/lub dokumenty będą zbierane i przetwarzane w celu przeprowadzenia niniejszego postępowania ofertowego zgodnego z zasadą konkurencyjności w ramach realizacji projektu aplikacyjnego w ramach Poddziałania 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa, w zgodzie z art. 6 pkt 1 a, b, f RODO (tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
c. Uprawnienie do dostępu oraz przetwarzania danych osobowych/ dokumentów obejmuje:
• Pracowników Zamawiającego, w szczególności pracowników administrujących niniejszym postępowaniem ofertowym, kierownika wnioskowanego projektu oraz osoby/przedsiębiorstwa sporządzające wniosek o dofinansowanie projektu
• Pracowników uprawnionych w ramach Poddziałania 1.1.1. Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa Instytucji, w tym: Instytucji Rozliczającej lub Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej, Wdrażającej, Monitorującej, Kontrolującej itd.
• Pracowników innych uprawnionych instytucji w tym w szczególności Urzędu Kontroli Skarbowej, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
• Pracowników firm, którym zlecono przeprowadzenie kontroli lub audytu projektu.
d. Dane osobowe/ dokumenty będą przechowywane przez okres niezbędny do rozstrzygnięcia postępowania ofertowego, okres wnioskowania o udzielenie dotacji na realizację projektu oraz w przypadku, gdy umowa o dofinansowanie projektu zostanie zawarta przez Zamawiającego z instytucją udzielającą wsparcia w ramach konkursu 4/1.1.1/2018 „Szybka ścieżka” dla MŚP, obejmuje również okres realizacji projektu oraz wymagany w konkursie okres przechowywania dokumentacji związanej z projektem, również w przypadku jego przedłużenia przez odpowiednią instytucję w ramach konkursu.
e. Wykonawca posiada prawo dostępu do treści swoich danych osobowych/ dokumentów oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
f. Wykonawca ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
g. Podanie przez Wykonawcę danych osobowych i dokumentów wskazanych w niniejszym postępowaniu oraz wyrażenie zgody na dostęp do nich oraz ich przetwarzanie w zakresie określonym powyżej jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych do przeprowadzenia niniejszego postępowania ofertowego danych i dokumentów oraz brak zgody na dostęp do nich i ich przetwarzanie wiążąca się będzie z wykluczeniem Wykonawcy z postępowania ofertowego.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych.

Warunki płatności za usługi będące przedmiotem zamówienia zostaną ustalone na etapie sporządzania umowy między Zamawiającym a Wykonawcą.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy warunkowej zawartej z podmiotem wybranym w wyniku przeprowadzonego postępowania wyłącznie w formie pisemnego aneksu z następujących powodów:
a. Uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia,
b. Obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy,
c. Okoliczności siły wyższej,
d. Zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy,
e. Otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Oferta powinna zostać sporządzona na formularzu oferty (załącznik nr 1 do niniejszego zapytania) wraz z pozostałymi załącznikami.

Oferta musi zawierać następujące elementy:
1. Pełne dane identyfikujące Wykonawcę (nazwa, adres, nr NIP),
2. Wycenę wszystkich usług,
3. Datę przygotowania i termin ważności oferty,
4. Zakres i szczegółowy opis oferowanych usług w ramach oferty,
5. Opis kadry naukowo-badawczej zaangażowanej w realizację zlecenia ze strony Wykonawcy (stanowiska, tytuły naukowe, publikacje oraz zakres kompetencji i kwalifikacji kadry) oraz doświadczenie Wykonawcy
6. Cenę całkowitą netto i brutto usługi,
7. Okres realizacji przedmiotu oferty,
8. Dane osoby do kontaktu (imię nazwisko, numer telefonu, adres email),
9. Podpis osoby upoważnionej do wystawienia oferty.
10. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych.

Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych elementów może skutkować odrzuceniem oferty.

Zamówienia uzupełniające

NIe dotyczy

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:
● Cena 60%,
● Łączne doświadczenie osób zaangażowanych w projekt 40%.
Punkty przyznane każdej ofercie będą wyliczane według wzoru:
P = [60% * (Cn x 100) / Cb] + [40% * (Db x 100) / Dw]
P – otrzymane punkty
Cn – cena najniższa spośród złożonych ofert, które spełniają wymagania zawarte w zapytaniu
Cb – cena badanej oferty
Db – łączne doświadczenie zaangażowanej kadry wyrażone w latach w ramach badanej oferty
Dw – łączne doświadczenie zaangażowanej kadry wyrażone w latach proponowane w ramach najlepszej oferty w tym zakresie, która spełnia wymagania zawarte w zapytaniu

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów.
Punkty obliczane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wartości będą zaokrąglane zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania liczb.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty.

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz na stronie Zamawiającego http://3dcenterpolska.pl.

Zamawiający podpisze z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, umowę warunkową na realizację przedmiotu zamówienia.

W przypadku, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie podpisze umowy warunkowej na realizację przedmiotu zamówienia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Zamawiający będzie uprawniony do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert.
Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej liczbie punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Oferty dodatkowe nie będą mogły przedstawiać cen wyższych niż zaproponowane w złożonych ofertach.

Wykluczenia

Wyklucza się z udziału w postępowaniu podmioty powiązane z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Oświadczenie o braku powiązań stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.

Zamawiający - Wnioskodawca

Nazwa

3D Center Sp. z o.o.

Adres

Eugeniusza Kwiatkowskiego 4

52-326 Wrocław

dolnośląskie , Wrocław

Numer telefonu

513574510

NIP

8943125914

Numer naboru

POIR.01.01.01-IP.01-00-004/18

Inne źródła finansowania

Nie dotyczy.

Informacja o wybranym wykonawcy

Rozstrzygnięte

Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena

Politechnika Wrocławska, Katedra Materiałoznawstwa, Wytrzymałości i Spawalnictwa, ul. Wyb. Wyspiańskiego 27, 50-370 Wrocław, data wpłynięcia oferty: 11.12.2018 r., cena netto: 408 211,00 zł.
Liczba wyświetleń: 916