Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Treść ogłoszenia została zmieniona
Treść ogłoszenia została zmieniona w dniu 10.12.2018 r. w zakresie umieszczenia w załącznikach do ogłoszenia prawidłowych logotypów zgodnych z Zasadami promocji i oznakowania projektów. Zmiana nie ma wpływu na treść merytoryczną dokumentów.
Miejsce i sposób składania ofert
Decyduje data i godzina wpływu oferty do biura 3D Center Sp. z o.o. poprzez dowolną z poniższych form:
a) Poczta tradycyjna:
3D Center Sp. z o.o.
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4
52-326 Wrocław
b) Poczta elektroniczna:
krzysztof.nowak@3dcent.com
Uwaga: w przypadku przesłania oferty drogą elektroniczną, załączniki 1,2,3,4 powinny stanowić skany dokumentów podpisane przez osobę/ osoby upoważnioną do sporządzenia oferty. Liczy się data i godzina otrzymania oferty drogą elektroniczną.
c) Osobiście:
3D Center Sp. z o.o.
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4
52-326 Wrocław
Formularz ofertowy wraz z załącznikami należy przesłać pocztą tradycyjną lub elektroniczną lub dostarczyć osobiście w zaklejonej kopercie, zawierającej nazwę oraz dane teleadresowe Oferenta, z dopiskiem „Oferta- zapytanie ofertowe nr 1/2018”
Oferty należy złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
Wymagane jest, aby oferta była czytelnie podpisana przez Wykonawcę i opatrzona datą sporządzenia.
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
krzysztof.nowak@3dcent.com
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
dr Krzysztof Nowak
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
513574510
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zapytania jest przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących opracowania innowacyjnych proszków kompozytowych PA+Ni do wydruku w technologii druku 3D Multi Jet Fusion.
Zakres prac badawczo- rozwojowych obejmuje:
1) Przeprowadzenie prac badawczych z wykorzystaniem proszków PA11 i PA12 przeznaczonych do technologii druku 3D Multi Jet Fusion
2) Opracowanie koncepcji oraz wytworzenie proszku kompozytowego PA+Ni
(w ilości umożliwiającej przeprowadzenie komplementarnych prac przewidzianych w punktach 3 i 4 niniejszego zapytania ofertowego)
3) Badanie wydrukowanych struktur z proszków kompozytowych
4) Badania prototypowych wydruków z proszków kompozytowych
Kategoria ogłoszenia
Usługi
Podkategoria ogłoszenia
Usługi badawcze
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
dolnośląskie
Powiat:
Wrocław
Miejscowość:
Wrocław
Cel zamówienia
Celem zamówienia jest wybór podwykonawcy w zakresie przeprowadzenia prac badawczo-rozwojowych dotyczących opracowania innowacyjnych proszków kompozytowych PA+Ni do wydruku w technologii druku 3D Multi Jet Fusion, realizowanych w ramach projektu badawczo- rozwojowego pt. „Opracowanie innowacyjnych proszków kompozytowych PA + Ni przeznaczonych do wykorzystania w technologii druku 3D Multi Jet Fusion”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój, Działanie 1.1 „Projekty B+R przedsiębiorstw”, Poddziałanie 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa”.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zapytania jest przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących opracowania innowacyjnych proszków kompozytowych PA+Ni do wydruku w technologii druku 3D Multi Jet Fusion.
Zakres prac badawczo- rozwojowych obejmuje:
1) Przeprowadzenie prac badawczych z wykorzystaniem proszków PA11 i PA12 przeznaczonych do technologii druku 3D Multi Jet Fusion:
a) Przeprowadzenie analizy materiałowej, w tym strukturalnej, dostarczonych rodzajów proszków PA11 i PA12, tj.: określenie morfologii proszku, gęstości, rozmiaru cząsteczek, max. 10 różnych rodzajów proszków PA,
b) Opracowanie technologii pozwalającej na rozwinięcie powierzchni dostarczonych proszków celem późniejszego wzbogacenia ich Ni oraz w sposób umożliwiający ich późniejsze wykorzystanie w technologiach przyrostowych,
c) Analiza możliwości zastosowania wybranych proszków PA (max. po 3 rodzaje) jako materiału bazowego dla przygotowywanego proszku kompozytowego PA+Ni.
2) Opracowanie koncepcji oraz wytworzenie proszku kompozytowego PA+Ni
(w ilości umożliwiającej przeprowadzenie komplementarnych prac przewidzianych w punktach 3 i 4 niniejszego zapytania ofertowego):
a) Kontrolowanie udziału PA do Ni w procesie produkcji proszków kompozytowych (wytworzenie max. 5 rodzajów proszków kompozytowych o zmiennym udziale dla PA i Ni).
b) Opracowanie i przeprowadzenie procesu trwałego domieszkowania proszków PA (określonych w punkcie 1c i 2a) - w celu wytworzenia proszków kompozytowych PA+Ni (max. 100 kg dla każdego rodzaju proszku).
c) Przeprowadzenie analizy materiałowej, w tym strukturalnej, wytworzonych proszków, tj.: określenie morfologii proszku, gęstości, porowatości, rozmiaru cząsteczek. Wizualizacja przekroju proszków z użyciem metody elektronowej mikroskopii skaningowej (SEM-EDS), a w razie potrzeby transmisyjnej mikroskopii elektronowej. Badania za pomocą różnicowej kalorymetrii skaningowej i termograwimetrii określające stopień degradacji tworzywa bazowego oraz ilość udział wagowy niklu.
3) Badanie wydrukowanych struktur z proszków kompozytowych:
a) Przeprowadzenie analizy materiałowej, w tym strukturalnej, dostarczonych elementów wyprodukowanych w technologii druku 3D Multi Jet Fusion, w tym: określenie porowatości, chropowatości, zależności wymiarowo-kształtowych (max. 20 różnych elementów),
b) Analiza wyników badań oraz optymalizacja procesu produkcji proszków kompozytowych na podstawie uzyskanych wyników.
4) Badania prototypowych wydruków z proszków kompozytowych:
a) Przeprowadzenie badań właściwości mechanicznych i funkcjonalnych dostarczonych elementów (pomiary twardości, badania wytrzymałościowe, badania udarności w obniżonych i podwyższonych temperaturach, badania odporności na starzenie, odporność na korozję w mgle solnej) (max. 10 różnych elementów, badania przeprowadzone na grupie 5 próbek/element),
b) Określenie dokładności odwzorowania modeli 3D w technologii druku wykorzystującej kompozytowe proszki PA+Ni,
c) Badania porównawcze dla dostarczonych elementów wytworzonych z użyciem dwóch wybranych proszków komercyjnych (max. 5 różnych elementów, badania przeprowadzone na grupie 5 próbek/element).
Kod CPV
73000000-2
Nazwa kodu CPV
Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze
Dodatkowe przedmioty zamówienia
Nie dotyczy
Harmonogram realizacji zamówienia
a. Zamawiający zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu realizacji zamówienia w przypadku późniejszego niż planowany terminu podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
b. Łączny termin realizacji zamówienia nie może przekroczyć 48 miesięcy. Poszczególne zadania powinny zostać wykonane w następujących terminach:
1) Przeprowadzenie prac badawczych z wykorzystaniem proszków PA11 i PA12 przeznaczonych do technologii druku 3D Multi Jet Fusion - całkowity czas realizacji 9 miesięcy (od 02.05.2019 do 31.01.2020)
2) Opracowanie koncepcji oraz wytworzenie proszku kompozytowego PA+Ni
(w ilości umożliwiającej przeprowadzenie komplementarnych prac przewidzianych w punktach 3 i 4 niniejszego zapytania ofertowego) - całkowity czas realizacji 12 miesięcy (od 01.02.2020 do 31.01.2021)
3) Badanie wydrukowanych struktur z proszków kompozytowych - całkowity czas realizacji 15 miesięcy (od 01.02.2021 do 30.04.2022)
4) Badania prototypowych wydruków z proszków kompozytowych - całkowity czas realizacji 12 miesięcy (od 01.05.2022 do 30.04.2023)
c. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminów poszczególnych zadań z przyczyn niezależnych od Stron bądź z uwagi na obiektywną konieczność wydłużenia prac w ramach przeprowadzanych badań, która to potrzeba może być zgłoszona przez którąkolwiek ze Stron.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Nie dotyczy
Wiedza i doświadczenie
Wykonawca posiada odpowiednie doświadczenie gwarantujące prawidłowe wykonanie przedmiotu Zamówienia.
Powyższy warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże doświadczenie i kompetencje wg kryteriów przedstawionych poniżej:
1) wiedzę i doświadczenie w zakresie wytwarzania, przetwarzania i badań materiałów proszkowych (udokumentowaną min. 10 publikacjami o zasięgu międzynarodowym posiadających współczynnik Impact Factor, z 5 ostatnich lat),
2) wiedzę i doświadczenie w zakresie aplikacji materiałów proszkowych w procesach wytwórczych (udokumentowaną min. 10 publikacjami o zasięgu min. ogólnokrajowym z 5 ostatnich lat),
3) zrealizowanych 5 krajowych lub międzynarodowych projektów badawczych, których tematyka obejmowała swoim zakresem badania materiałów proszkowych i struktur z ich zastosowaniem wytworzonych,
4) swobodny dostęp do źródeł literaturowych oraz baz danych i patentów obejmujących tematykę zakresu usługi badawczej.
Potencjał techniczny
Wykonawca posiada odpowiednie narzędzia i infrastrukturę umożliwiającą prawidłowe wykonanie przedmiotu Zamówienia
Powyższy warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż spełnia zapisy kryteriów przedstawionych poniżej:
1) posiada niezbędny potencjał techniczny umożliwiający realizację zakresu usługi badawczej opisanej w przedmiocie zamówienia, w szczególności laboratoria specjalistyczne oraz urządzenia do pomiarów i analiz niezbędnych do realizacji zakresu usługi badawczej:
a) Laboratorium metalograficzne wyposażone m.in. w mikroskop świetlny, chropowatościomierz, skaningowy mikroskop elektronowy, transmisyjny mikroskop elektronowy, analizator składu chemicznego oraz pełną linię do preparatyki zgładów,
b) Laboratorium badań materiałów proszkowych wyposażone m.in. w urządzenia do analizy sitowej, urządzenia do mielenia proszków, mieszadła magnetyczne, wagi laboratoryjne, dygestoria,
c) Laboratorium wytrzymałości materiałów wyposażone m.in. w maszynę wytrzymałościową, młot Charpy’ego, mikrotwardościomierz i aparaturę kontrolno-badawczą do prób i testów funkcjonalnych.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Wykonawca dysponuje kadrą badawczo- rozwojową gwarantującą prawidłowe wykonanie przedmiotu Zamówienia.
Powyższy warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże kadrę wg kryteriów przedstawionych poniżej:
1) kadrę naukowo-badawczą z udokumentowanym dorobkiem publikacyjnym w zakresie dyscypliny i specjalności naukowej obejmującej tematykę wytwarzania, badań i potencjału aplikacyjnego materiałów proszkowych, z której wyłoniony zostanie zespół badawczy, w skład którego będą wchodziły min. 3 osoby, w tym jedna z tytułem naukowym profesora zwyczajnego oraz 2 osoby ze stopniem minimum dr inż.,
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykonawca składając ofertę potwierdza, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej niezagrażającej realizacji Zamówienia.
Dodatkowe warunki
ZASTRZEŻENIA:
1. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
2. Wykonawca powinien zagwarantować sposób realizacji usługi korzystny z punktu widzenia ochrony środowiska poprzez zapewnienie minimalizacji zużycia materiałów, surowców, energii itp. niezbędnych do realizacji zamówienia.
3. Wykonawca po podpisaniu umowy warunkowej z Zamawiającym przekaże na żądanie Zamawiającego w terminie przez niego wskazanym dane niezbędne do sporządzenia wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania 1.1.1. Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa, w tym w zakresie wskazania Wykonawcy jako Podwykonawcy Zamawiającego zaangażowanego w realizację zadań projektowych, tj. w szczególności danych dotyczących imienia, nazwiska, tytułów naukowych i wykształcenia, danych PESEL lub ID, danych teleadresowych, doświadczenia zawodowego, publikacji naukowych, obecnego zaangażowania Wykonawcy w innych projektach.
4. W ramach składania wniosku o dofinansowanie złożone w niniejszym postępowaniu oferty mogą zostać przekazane w celu weryfikacji do właściwej instytucji publicznej.
5. Dane osobowe i/ lub dokumenty podane w ramach niniejszego postępowania przez Wykonawcę będą gromadzone i przetwarzane w poniższy sposób:
a. administratorem danych osobowych i/lub dokumentów będzie Zamawiający
b. dane osobowe i/lub dokumenty będą zbierane i przetwarzane w celu przeprowadzenia niniejszego postępowania ofertowego zgodnego z zasadą konkurencyjności w ramach realizacji projektu aplikacyjnego w ramach Poddziałania 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa, w zgodzie z art. 6 pkt 1 a, b, f RODO (tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
c. Uprawnienie do dostępu oraz przetwarzania danych osobowych/ dokumentów obejmuje:
• Pracowników Zamawiającego, w szczególności pracowników administrujących niniejszym postępowaniem ofertowym, kierownika wnioskowanego projektu oraz osoby/przedsiębiorstwa sporządzające wniosek o dofinansowanie projektu
• Pracowników uprawnionych w ramach Poddziałania 1.1.1. Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa Instytucji, w tym: Instytucji Rozliczającej lub Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej, Wdrażającej, Monitorującej, Kontrolującej itd.
• Pracowników innych uprawnionych instytucji w tym w szczególności Urzędu Kontroli Skarbowej, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
• Pracowników firm, którym zlecono przeprowadzenie kontroli lub audytu projektu.
d. Dane osobowe/ dokumenty będą przechowywane przez okres niezbędny do rozstrzygnięcia postępowania ofertowego, okres wnioskowania o udzielenie dotacji na realizację projektu oraz w przypadku, gdy umowa o dofinansowanie projektu zostanie zawarta przez Zamawiającego z instytucją udzielającą wsparcia w ramach konkursu 4/1.1.1/2018 „Szybka ścieżka” dla MŚP, obejmuje również okres realizacji projektu oraz wymagany w konkursie okres przechowywania dokumentacji związanej z projektem, również w przypadku jego przedłużenia przez odpowiednią instytucję w ramach konkursu.
e. Wykonawca posiada prawo dostępu do treści swoich danych osobowych/ dokumentów oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
f. Wykonawca ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
g. Podanie przez Wykonawcę danych osobowych i dokumentów wskazanych w niniejszym postępowaniu oraz wyrażenie zgody na dostęp do nich oraz ich przetwarzanie w zakresie określonym powyżej jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych do przeprowadzenia niniejszego postępowania ofertowego danych i dokumentów oraz brak zgody na dostęp do nich i ich przetwarzanie wiążąca się będzie z wykluczeniem Wykonawcy z postępowania ofertowego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych.
Warunki płatności za usługi będące przedmiotem zamówienia zostaną ustalone na etapie sporządzania umowy między Zamawiającym a Wykonawcą.
Warunki zmiany umowy
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy warunkowej zawartej z podmiotem wybranym w wyniku przeprowadzonego postępowania wyłącznie w formie pisemnego aneksu z następujących powodów:
a. Uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia,
b. Obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy,
c. Okoliczności siły wyższej,
d. Zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy,
e. Otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
Oferta powinna zostać sporządzona na formularzu oferty (załącznik nr 1 do niniejszego zapytania) wraz z pozostałymi załącznikami.
Oferta musi zawierać następujące elementy:
1. Pełne dane identyfikujące Wykonawcę (nazwa, adres, nr NIP),
2. Wycenę wszystkich usług,
3. Datę przygotowania i termin ważności oferty,
4. Zakres i szczegółowy opis oferowanych usług w ramach oferty,
5. Opis kadry naukowo-badawczej zaangażowanej w realizację zlecenia ze strony Wykonawcy (stanowiska, tytuły naukowe, publikacje oraz zakres kompetencji i kwalifikacji kadry) oraz doświadczenie Wykonawcy
6. Cenę całkowitą netto i brutto usługi,
7. Okres realizacji przedmiotu oferty,
8. Dane osoby do kontaktu (imię nazwisko, numer telefonu, adres email),
9. Podpis osoby upoważnionej do wystawienia oferty.
10. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych.
Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych elementów może skutkować odrzuceniem oferty.
Zamówienia uzupełniające
NIe dotyczy
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:
● Cena 60%,
● Łączne doświadczenie osób zaangażowanych w projekt 40%.
Punkty przyznane każdej ofercie będą wyliczane według wzoru:
P = [60% * (Cn x 100) / Cb] + [40% * (Db x 100) / Dw]
P – otrzymane punkty
Cn – cena najniższa spośród złożonych ofert, które spełniają wymagania zawarte w zapytaniu
Cb – cena badanej oferty
Db – łączne doświadczenie zaangażowanej kadry wyrażone w latach w ramach badanej oferty
Dw – łączne doświadczenie zaangażowanej kadry wyrażone w latach proponowane w ramach najlepszej oferty w tym zakresie, która spełnia wymagania zawarte w zapytaniu
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów.
Punkty obliczane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wartości będą zaokrąglane zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania liczb.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz na stronie Zamawiającego http://3dcenterpolska.pl.
Zamawiający podpisze z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, umowę warunkową na realizację przedmiotu zamówienia.
W przypadku, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie podpisze umowy warunkowej na realizację przedmiotu zamówienia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Zamawiający będzie uprawniony do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert.
Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej liczbie punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Oferty dodatkowe nie będą mogły przedstawiać cen wyższych niż zaproponowane w złożonych ofertach.
Wykluczenia
Wyklucza się z udziału w postępowaniu podmioty powiązane z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Oświadczenie o braku powiązań stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Nazwa
3D Center Sp. z o.o.
Adres
Eugeniusza Kwiatkowskiego 4
52-326 Wrocław
dolnośląskie
,
Wrocław
Numer telefonu
513574510
NIP
8943125914
Numer naboru
POIR.01.01.01-IP.01-00-004/18
Inne źródła finansowania
Nie dotyczy.
Rozstrzygnięte
Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena
Politechnika Wrocławska, Katedra Materiałoznawstwa, Wytrzymałości i Spawalnictwa, ul. Wyb. Wyspiańskiego 27, 50-370 Wrocław, data wpłynięcia oferty: 11.12.2018 r., cena netto: 408 211,00 zł.