Strona główna
Logo unii europejskiej

Wynajem stacji meteorologicznych oraz czujników pomiaru jakości powietrza

Data publikacji: 16.10.2019

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 24-10-2019

Numer ogłoszenia

1212124

Status ogłoszenia

Zakończone

Miejsce i sposób składania ofert

1. Oferty należy złożyć do dnia 24.10.2019 r. do godz. 10:00.
2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
3. Oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
4. Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty (stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania) oraz zostać złożona w wersji elektronicznej (skan PDF na adres email: zamowienia_pmssmog@abakus.net.pl ) lub papierowej w lokalizacji Zamawiającego: 43-384 Jaworze, ul. Bielska 101 (liczy się data wpływu). Oferty, które wpłyną po upływie terminu nie będą podlegały ocenie.
5. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca.
6. Zapytania w zakresie przedmiotu zamówienia należy kierować na firmowy adres e-mail: zamowienia_pmssmog@abakus.net.pl.
7. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest pan Krzysztof Jakubiec
8. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
9. Podstawą określenia ceny ofertowej Wykonawcy jest zakres zamówienia wskazany w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz załącznik nr 3 do zapytania, tj. Specyfikacja zamówienia.
Cena oferty zawiera wszystkie opłaty jakie Zamawiający zapłaci Wykonawcy w wyniki wyboru jego oferty i zrealizowaniu przedmiotu zamówienia.
10. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty karty katalogowe/specyfikacje techniczne wszystkich elementów na jakie składa swoją ofertę. Przedłożone dokumenty powinny umożliwić Zamawiającemu ocenę zgodności parametrów technicznych przedmiotu oferty z przedmiotem zamówienia, określonym w zapytaniu ofertowym. W przypadku braku kart katalogowych/specyfikacji technicznych przedmiotu oferty, Wykonawca zostanie wezwany do uzupełnienia dokumentacji ofertowej w terminie do 2 dni roboczych. Sposób przekazywania dokumentów uzupełniających odbywać się będzie drogą elektroniczną. Zamawiający będzie komunikował się z oferentami za pomocą adresu email wskazanego przez Wykonawcę w Formularzu oferty. W sytuacjach kiedy:
- pomimo wezwania do uzupełnienia Wykonawca nie złoży kart katalogowych/specyfikacji technicznych przedmiotu oferty,
- gdy przedstawione wraz z ofertą karty katalogowe/specyfikacje techniczne uniemożliwiają prawidłową ocenę zgodności parametrów technicznych przedmiotu oferty z przedmiotem zamówienia,
- gdy przedstawione karty katalogowe/specyfikacje techniczne przedmiotu oferty nie spełniają parametrów technicznych przedmiotu zamówienia,
wówczas oferta zostanie odrzucona, a Wykonawca wykluczony z niniejszego postępowania.
11. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
12. W ramach zamówienia nie dopuszcza się składania ofert częściowych ani wariantowych.
13. Oferty złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania ofertowego w przypadku, gdy wartość zwycięskiej oferty przekroczy zakładany budżet przeznaczony do sfinansowania zamówienia.
15. Zamawiający po otrzymaniu ofert dokona oceny najkorzystniejszej oferty, co zostanie udokumentowane protokołem z przeprowadzonego postępowania.
16. Informacja o wyniku postępowania zostanie umieszczona na stronie portalu Baza Konkurencyjności.
17. Zamawiający planuje podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od daty zakończenia postępowania. W przypadku uchylenia się wybranego Wykonawcy z podpisaniem Umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego , zaprosi do podpisania Umowy Wykonawcę, którego oferta była kolejną pod względem liczby uzyskanych punktów.
18. Zamawiający zastrzega, iż w umowie z Wykonawcą wybranym w niniejszym postępowaniu może zastosować zapisy dotyczące kar finansowych z tytułu niewywiązywania się z warunków realizacji gwarancji lub też czasu reakcji serwisu, deklarowanych w złożonej ofercie.

Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę

zamowienia_pmssmog@abakus.net.pl

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Krzysztof Jakubiec

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wynajęcie i zamontowanie stacji meteorologicznych oraz czujników jakości powietrza.

Kategoria ogłoszenia

Usługi

Podkategoria ogłoszenia

Usługi inne

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: śląskie Powiat: Bielsko-Biała Miejscowość: Bielsko-Biała

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

W związku z realizacją projektu pn. "Opracowanie prototypu platformy prognozowania i monitorowania zanieczyszczeń powietrza" w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, Poddziałania 4.1.1 „Strategiczne programy badawcze dla gospodarki - Wspólne Przedsięwzięcie z Województwem Śląskim" współfinansowanego ze środków NCBiR oraz obowiązkiem dokonywania zamówień zgodnie z zasadą konkurencyjności, Spółki Abakus Systemy Teleinformatyczne Sp. z o.o. składa zapytanie ofertowe dotyczące najmu na okres do 31.03.2021 roku stacji meteorologicznych oraz czujników jakości powietrza.

Przedmiot zamówienia

Szczegółowa specyfikacja techniczna oraz warunki realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do zapytania ofertowego, tj. Specyfikacja zamówienia.

Przedmiot zamówienia obejmuje również dostawę urządzeń do miejsca realizacji projektu, zlokalizowanego w miejscowości Bielsko-Biała, ich montaż w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, oraz deinstalację po zakończonym okresie najmu.

Zamówienie obejmuje następujące kody CPV:
38120000-2 Przyrządy meteorologiczne
38900000-4 Różne przyrządy do badań lub testowania
51215000-2 Usługi instalowania urządzeń meteorologicznych

Kod CPV

38120000-2

Nazwa kodu CPV

Przyrządy meteorologiczne

Harmonogram realizacji zamówienia

1. Okres realizacji usługi najmu określony jest do dnia 31.03.2021 roku.
2. Ostateczny, szczegółowy termin najmu zostanie określony na podstawie deklarowanego przez Wykonawcę terminu dostaw i instalacji urządzeń. Zamawiający zastrzega, iż termin dostaw i instalacji urządzeń nie może być dłuższy niż 45 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy najmu.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Wiedza i doświadczenie

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który posiada doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia, którego przedmiot spełnia wymogi bezpieczeństwa, normy i dyrektywy obowiązujące na terenie UE. Warunek ten zostanie zachowany, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert zrealizował co najmniej 2 zamówienia obejmujące swoim zakresem sprzedaż lub najem wraz z montażem co najmniej 4 zestawów stacji meteorologicznych lub 4 zestawów czujników jakości powietrza.

Wykonawca winien posiadać protokoły odbiorcze lub inne dokumenty referencyjne potwierdzające poprawne i rzetelne wykonanie umowy dostawy lub najmu. Dokumenty te należy okazać na wezwanie Zamawiającemu. Warunek doświadczenia wskazany powyżej musi odnosić się do modelu urządzenia wskazanego w ofercie Wykonawcy lub innego modelu dokonującego pomiarów analogicznych parametrów otoczenia. Ocena spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia zostanie przeprowadzona na podstawie Wykazu dostaw/usług, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.

Osoby zdolne do wykonania zamówienia

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że w montażu będzie uczestniczyła osoba posiadająca aktualne uprawnienia do pracy na wysokości w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy z późn. zm. (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r., nr 169, poz. 1650 ze zm.)

Dodatkowe warunki

1. Zamawiający zastrzega, iż na etapie oceny ofert może wystąpić do Wykonawcy o dodatkowe dokumenty potwierdzające prawdziwość deklaracji każdego z warunków udziału w postępowaniu. Dokumenty uzupełniające Wykonawcy powinni wnosić w terminie do 2 dni roboczych od momentu otrzymania wezwania do uzupełnienia złożonej oferty (sposób przekazywania dokumentów uzupełniających odbywać się będzie drogą elektroniczną). Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pomocą adresu poczty elektronicznej Wykonawcy wskazanego w Formularzu oferty. W przypadku braku odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień lub przedstawienie dokumentów, które w oczywisty sposób nie potwierdzają treści i prawdziwości złożonych oświadczeń, skutkować będzie odrzuceniem oferty i wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do samodzielnej weryfikacji prawdziwości danych wskazanych w złożonych ofertach, a w szczególności faktu realizacji dostaw urządzeń w okresie 3 lat poprzedzających złożenie ofert. Dlatego też, Zamawiający będzie wymagał podania w Wykazie dostaw/usług (załącznik nr 4) danych adresowych i kontaktowych podmiotów, będących dotychczasowymi odbiorcami (zamawiającymi) urządzeń będących przedmiotem niniejszego postępowania. Nieumieszczenie danych adresowych i kontaktowych odbiorców w Wykazie dostaw (załącznik nr 4), podanie danych niepełnych lub nieprawdziwych uniemożliwiających bezpośredni kontakt Zamawiającego z odbiorcami, negatywna weryfikacja prawdziwości dokumentów potwierdzających rzetelne wykonanie skutkować będzie odrzuceniem oferty oraz wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

3. Warunki płatności - Zamawiający przewiduje płatności w równych, miesięcznych ratach, przez cały okres umowy. Formularz ofertowy Wykonawcy zawiera kwotę opłaty miesięcznej netto oraz brutto, którą będzie otrzymywał w ramach podpisanej umowy.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy zawartej z podmiotem wybranym w wyniku przeprowadzonego postępowania z następujących powodów:
a. zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
- zmiany zakresu przedmiotu najmu,
- ustawowej zmiany powszechnie obowiązującej stawki podatku od towarów i usług - w takim przypadku cena netto pozostaje bez zmian, a należny podatek VAT zostanie doliczony według zasad i stawek obowiązujących w dniu wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT,

b. zmiany terminu i zakresu realizacji usługi najmu w przypadku:
- zaistnienia okoliczności siły wyższej,
- działań osób trzecich uniemożliwiających realizację usługi, które to działania nie są konsekwencją winy Wykonawcy i Zamawiającego,
- gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie podpisywania umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości terminowej realizacji usługi najmu lub brakiem możliwości realizacji usługi najmu w pierwotnie ustalonym zakresie,

c. wszelkich zamian wynikających z otrzymania decyzji Instytucji Pośredniczącej Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020, zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów ich realizacji, czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) należy dołączyć:
- Oświadczenie o braku powiązania osobowego i/lub kapitałowego Wykonawcy z Zamawiającym (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego),
- Karty katalogowe/specyfikacje techniczne przedmiotu oferty,
- Wykaz dostaw (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego).

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

1. Oferty zostaną ocenione w skali od 0 do 100 pkt., w oparciu o następujące kryteria:
- Cena – max liczba punktów 75,
- Reakcja serwisowa - max liczba punktów 15,
- Rozszerzona gwarancja – max Liczba punktów 10

2. Sposób przyznawania punktacji za spełnienie kryterium oceny oferty - Cena:

Liczba punktów = ( Cmin/Cof ) * 75
gdzie:
- Cmin - najniższa cena netto miesięcznie spośród wszystkich ofert badanych (wartość wynagrodzenia miesięcznie netto)
- Cof - cena netto miesięcznie podana w ofercie badanej (wartość wynagrodzenia miesięcznie netto)

3. Sposób przyznawania punktacji za spełnienie kryterium oceny oferty - Reakcja serwisowa:

Ocena w kryterium "Reakcja serwisowa" będzie dokonywana według deklaracji Wykonawcy oraz wypełnionego formularza ofertowego, zgodnie z poniższymi progami punktowymi:

Reakcja serwisu to czas reakcji w miejscu instalacji (w godzinach, obejmuje dni pon-pt, bez świąt i dni wolnych od pracy):
- w przedziale <= 5 - 15 pkt,
- w przedziale >5 i <= 10 - 8 pkt,
- w przedziale >10 i <= 24 - 5 pkt,
- w przedziale >24 - 0 pkt.

Czas reakcji serwisu - Zamawiający wymaga podania w ofercie czasu reakcji serwisu na zgłoszony przez Zamawiającego lub wykryty przez narzędzia do monitorowania, problem krytyczny (tj. problem uniemożliwiający pracę danego urządzenia, w tym brak komunikacji urządzenia z serwerem) w działaniu zestawu urządzeń stanowiących przedmiot oferty. Przez czas reakcji należy rozumieć okres, od momentu otrzymania przez Wykonawcę zgłoszenia serwisowego, do momentu podjęcia czynności zmierzających do usunięcia awarii krytycznej przez Wykonawcę w miejscu zainstalowania urządzenia.

Jednocześnie Zamawiający zastrzega, iż maksymalny dopuszczalny przez Zamawiającego czas reakcji serwisu nie może być dłuższy niż 25 godzin od momentu dokonania zgłoszenia serwisowego. Zadeklarowanie przez Wykonawcę czasu reakcji serwisu dłuższego niż 25 godzin, spowoduje odrzucenie oferty bez możliwości jej poprawy.

4. Sposób przyznawania punktacji za spełnienie kryterium oceny oferty – Rozszerzona gwarancja:

Ocena w kryterium "Rozszerzona gwarancja" będzie dokonywana według deklaracji Wykonawcy oraz wypełnionego formularza ofertowego, zgodnie z poniższymi progami punktowymi:
- (TAK) zapewnienie urządzenia zastępczego na czas naprawy gwarancyjnej: 10pkt
- (NIE) brak urządzenia zastępczego na czas naprawy gwarancyjnej: 0 pkt

Warunek rozszerzonej gwarancji dotyczy, co najmniej, urządzenia „czujnik jakości powietrza”. Wymiana urządzenia wadliwego na zastępcze musi zostać wykonana w maksymalnym czasie do 48 godzin od zgłoszenia do Wykonawcy.

5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów obliczoną wg poniższego wzoru:

Suma punktów oferty = punkty w kryterium "cena" + punkty w kryterium "reakcja serwisowa" + punkty w kryterium "rozszerzona gwarancja"

6. Uzyskane punkty zostaną zaokrąglone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełni wszystkie warunki i wymagania oraz otrzyma największą liczbę punktów. W przypadku pojawienia się większej ilości ofert z tą samą liczbą punktów, Zamawiający wybierze ofertę, dla której niższa jest zaoferowana całkowita cena za przedmiot zamówienia.

Wykluczenia

Z udziału w postępowaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a. uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ PO,
c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Potwierdzenie braku powiązań Wykonawca z Zamawiającym, zostanie następuje, poprzez złożenie oświadczenia przez Wykonawcę zgodnie z załącznikiem nr2 do niniejszego zapytania.

Zamawiający - Beneficjent

Nazwa

ABAKUS SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Adres

Działowa 8a

43-300 Bielsko-Biała

śląskie , Bielsko-Biała

Numer telefonu

33 8193925

NIP

5472001222

Tytuł projektu

Opracowanie prototypu platformy prognozowania i monitorowania zanieczyszczeń powietrza

Numer projektu

POIR.04.01.01-00-0078/18-00

Informacja o wybranym wykonawcy

Rozstrzygnięte

Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena

Meteolab Sp. z o.o. (adres: Jeziorna 86, 43-230 Goczałkowice-Zdrój) - data wpływu oferty: 24.10.2019 r.; wartość oferty: a. Stacja meteorologiczna (5 kpl) - 6.380 zł netto/m-c, b. Czujniki jakości powietrza (8 kpl) - 1.480 zł netto/m-c
Liczba wyświetleń: 646