Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Miejsce i sposób składania ofert
Oferty prosimy składać drogą elektroniczną na adres tomasz.napiora@silesiasa.pl, drogą pocztową bądź dostarczenie osobiście do siedziby Zamawiającego na adres ZM Silesia SA ul. Konduktorska 8, 40-155 Katowice w terminie do 26.08.2019 r. włącznie (liczy się data wpływu).
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
tomasz.napiora@silesiasa.pl
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Tomasz Napióra, Wojciech Borkowski
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
+48 32 35 87 496
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 130 ton (z tolerancją +/- 10%) cynku Z1 klasy SHG o zaw. min. 99,995% Zn wg EN 1179 w postaci płytek formowanych w pakiety o wadze ok 1t.
Dostarczany towar powinien:
- spełniać warunki dostawy DDP według Incoterms 2010 do ZM Silesia SA
- zostać dostarczony do miejsca realizacji projektu znajdującego się w Katowicach, przy ul. Konduktorskiej 8.
Kategoria ogłoszenia
Dostawy
Podkategoria ogłoszenia
Dostawy inne
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
śląskie
Powiat:
Katowice
Miejscowość:
Katowice
Cel zamówienia
Zapytanie ofertowe dotyczy wyboru najkorzystniejszej oferty w ramach projektu pt. „Opracowanie technologii i wdrożenie do produkcji pełnej gamy asortymentowej drutów ze stopów Zn-Al przeznaczonych do ochrony korozyjnej metodą metalizacji natryskowej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, Poddziałania 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 130 ton (z tolerancją +/- 10%) cynku Z1 klasy SHG o zaw. min. 99,995% Zn wg EN 1179 w postaci płytek formowanych w pakiety o wadze ok 1t.
Dostarczany towar powinien:
- spełniać warunki dostawy DDP według Incoterms 2010 do ZM Silesia SA,
- zostać dostarczony do miejsca realizacji projektu znajdującego się w Katowicach, przy ul. Konduktorskiej 8.
Kod CPV
14713000-2
Nazwa kodu CPV
Cynk
Harmonogram realizacji zamówienia
Termin realizacji dostaw: dostawy samochodowe od września 2019 r. do marca 2020 r. ustalane z miesięcznym wyprzedzeniem. Pierwsza dostawa ok. 24 ton we wrześniu 2019 r.
Zamówienie zostanie zrealizowane w dostawach po ok. 24 tony.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
• posiadają wymagane przepisami uprawnienia do wykonania zamówienia;
Ocena zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Oferenta o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega prawo do żądania dodatkowych wyjaśnień.
Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
• posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia;
Ocena zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Oferenta o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega prawo do żądania dodatkowych wyjaśnień.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
• znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Ocena zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Oferenta o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega prawo do żądania dodatkowych wyjaśnień.
Dodatkowe warunki
Dodatkowe informacje:
• pytania odnośnie przedmiotu zamówienia prosimy kierować do Tomasz Napióra, e-mail: tomasz.napiora@silesiasa.pl; lub Wojciech Borkowski, e-mail: wojciech.borkowski@silesiasa.pl
• zapytanie ofertowe zostało umieszczone na stronie bazakonkurencyjności.gov.pl;
• o wyborze najkorzystniejszej oferty zostaną powiadomieni wszyscy Oferenci biorący udział w przedmiotowej procedurze;
• wyniki postępowania zostaną umieszczone na stronie bazakonkurencyjności.gov.pl oraz przesłane do wszystkich Oferentów, którzy złożyli oferty;
• złożenie oferty jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację danych Oferenta i premii producenta w złożonej ofercie;
• Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę;
• w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści składanych ofert;
• Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Oferenta w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Oferent zobowiązuje się nie rościć z tego tytułu żadnych żądań względem Zamawiającego;
• Zamawiający podpisze z wybranym Oferentem umowę na dostawę cynku Z1, którego cena netto zostanie ustalona według formuły: cena zakupu zostanie ustalona po zamknięciu miesiąca, w którym dokonano transakcji na bazie oficjalnych wartości publikowanych przez Giełdę w Londynie LME, średnia wartość cynku SHG. Wartość ustalona na dzień transakcji ulegnie korekcie - podwyższeniu lub alternatywnie zmniejszeniu – przy zachowaniu uprzednio zastosowanej premii przerobowej producenta/dostawcy.
• Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian lub odwołania warunków zawartych w niniejszym Zapytaniu ofertowym. Dokonaną zmianę zapytania Zamawiający niezwłocznie udostępnia na stronie www.bazakonkurencyjności.gov.pl. Każda zmiana staje się wiążąca od chwili przekazania informacji o jej dokonaniu. Zmiana w zapytaniu ofertowym może skutkować zmianą terminu składania ofert.
• Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych;
• Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny na każdym etapie.
Warunki zmiany umowy
Zamawiający określa następujące warunki zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania:
1) Istotne zmiany treści niniejszej umowy, przewidziane przez Zamawiającego, wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sytuacji niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, na uzasadniony wniosek w następujących przypadkach:
• zmiany adresu siedziby Wykonawcy,
• zmiany nazwy firmy Wykonawcy,
• zmiany dotyczącej miejsca realizacji zamówienia,
• wystąpi konieczność zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy,
• w przypadku konieczności zmiany przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy,
• możliwe są zmiany umowy, które w sposób obiektywny są korzystne dla Zamawiającego, a na dokonanie tych zmian wyraża zgodę Wykonawca,
• wystąpi okoliczność, której nie można było przewidzieć podczas zawierania umowy,
• a która uniemożliwia realizację umowy w jej pierwotnej treści,
• dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie, ani na wynik postępowania
• o udzielenie zamówienia publicznego,
• wystąpi konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia spowodowana:
a) uzasadnionymi przerwami powstałymi z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
b) zmianami przepisów prawa mającymi wpływ na możliwość terminowej realizacji umowy,
c) szczególnie uzasadnionymi trudnościami w pozyskaniu materiałów wyjściowych do poszczególnych elementów realizacji umowy,
d) siłą wyższą lub innymi okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć,
e) zmianą przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia,
f) przedłużeniem, w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia, a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
g) zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
• zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy wraz z ograniczeniem należnego Wykonawcy wynagrodzenia pomniejszonego.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
• wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1,
• oferty (złożone na formularzu- załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) muszą zawierać:
o nazwę i dane teleadresowe Oferenta;
o opis przedmiotu zamówienia;
o premia producenta wyrażona w USD/tonę.
o oświadczenie, że Oferent nie jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo zgodnie z definicją zamieszczoną w Zapytaniu Ofertowym,
o pozostałe informacje niezbędne do prawidłowej oceny oferty,
• Oferta musi być ważna przez okres co najmniej 30 dni roboczych, liczonych od dnia upływu terminu składania ofert.
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia Wykonawcy zamówienia uzupełniającego (zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia podstawowego) w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego określonej w umowie zawartej z Wykonawcą. Zamawiający zastrzega sobie prawa do udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania wynikających m.in.:
- z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów,
- wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria:
Nazwa kryterium Waga [%]
CENA 100
najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana w oparciu o kryterium:
Przyjmuje się, że 1% wagi kryterium = 1 pkt.
Kryterium cena – jest to wartość ustalona w oparciu o uśrednione notowanie cynku Z1 wg LME (Cash Buyer - https://www.lme.com/Metals/Non-ferrous#tabIndex=0), liczone od pierwszego dnia miesiąca składania ofert do dnia poprzedzającego dzień dokonania oceny ofert i powiększone o premię przerobową producenta/dostawcy. Tak wyliczona cena zostanie przeliczona na PLN w oparciu o ogłoszony przez NBP w dniu 26.08.2019 kurs USD/PLN. Przeliczona wartość w PLN będzie bazą do porównania oraz wybrania najkorzystniejszej oferty.
UWAGA: Rzeczywista cena zakupu zostanie ustalona po zamknięciu miesiąca w którym dokonano transakcji na bazie oficjalnych wartości publikowanych przez Giełdę w Londynie LME, średnia wartość cynku SHG. Wartość ustalona na dzień transakcji ulegnie korekcie - podwyższeniu lub alternatywnie zmniejszeniu – przy zachowaniu uprzednio zastosowanej premii przerobowej producenta/dostawcy. W praktyce oznacza to, że wskazanie potencjalnego dostawcy cynku będzie bezpośrednio uzależnione
od wysokości proponowanej premii przerobowej producenta/dostawcy.
Oferta z najniższą ceną otrzymuje 100 punktów. Pozostałe oferty będą punktowane liniowo (do 2 miejsc po przecinku) wedle następującej formuły arytmetycznej:
(X/Y) x 100
gdzie:
X = najniższa premia producenta + uśrednione notowanie cynku LME Z1 wg LME (Cash Buyer) liczone od pierwszego dnia miesiąca do dnia poprzedzającego dzień dokonania oceny ofert i powiększone o premię przerobową producenta/dostawcy przeliczone po kursie NBP w dniu 26.08.2019 kurs USD/PLN;
Y = premia producenta ocenianej oferty + uśrednione notowanie cynku LME (Cash Buyer) liczone od pierwszego dnia miesiąca do dnia poprzedzającego dzień dokonania oceny ofert i powiększone o premię przerobową producenta/dostawcy przeliczone po kursie NBP w dniu 26.08.2019 kurs USD/PLN.
W oparciu o ustalone kryteria z zachowaniem zasad jawności, przejrzystości i uczciwej konkurencji, bezstronności i obiektywności oraz efektywności Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria i podpisze umowę z wybranym Oferentem.
Wykluczenia
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie będzie mogło zostać udzielone podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Oferenta, polegające w szczególności na:
• uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
• posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
• pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
• pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Nazwa
ZM SILESIA SPÓŁKA AKCYJNA
Adres
40-155 Katowice
śląskie
, Katowice
Numer telefonu
695 107 295
NIP
6340135498
Tytuł projektu
Opracowanie technologii i wdrożenie do produkcji pełnej gamy asortymentowej drutów ze stopów Zn-Al przeznaczonych do ochrony korozyjnej metodą metalizacji natryskowej
Numer projektu
POIR.01.01.01-00-0361/17-00
Rozstrzygnięte
Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena
Huta Cynku "Miasteczko Śląskie" SA, ul. Hutnicza 17, 42-610 Miasteczko Śląskie, data wpływu oferty: 20.08.2019