Strona główna
Logo unii europejskiej

Dostawa zrobotyzowanego stanowiska do spawania metodą MAG w układzie tandem

Data publikacji: 28.06.2019

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 30-07-2019

Numer ogłoszenia

1193020

Status ogłoszenia

Zakończone

Treść ogłoszenia została zmieniona

29.07.2019
Zamawiający publikuje plik zawierający odpowiedzi na pytania o założenia dwóch wymagań zapytania ofertowego. Pytania oferenta nie wpływają na treść zapytania ofertowego.

13.07.2019
Zamawiający prostuje omyłkę pisarską na str. 2 zapytania ofertowego:
Było: "Zamawiający będzie wymagał, by Wykonawca, w okresie gwarancji, zapewniał serwis urządzenia w czasie nie krótszym niż 48 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego awarii lub usterki urządzenia (czas zapewnienia serwisu). Przez zapewnienie serwisu Zamawiający rozumie stawienie się upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy (lub podmiotu działającego na jego rzecz i odpowiedzialność) w zakładzie Zamawiającego oraz rozpoczęcie działań serwisowych."
Po zmianie: "Zamawiający będzie wymagał, by Wykonawca, w okresie gwarancji, zapewniał serwis urządzenia w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego awarii lub usterki urządzenia (czas zapewnienia serwisu). Przez zapewnienie serwisu Zamawiający rozumie stawienie się upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy (lub podmiotu działającego na jego rzecz i odpowiedzialność) w zakładzie Zamawiającego oraz rozpoczęcie działań serwisowych."

Miejsce i sposób składania ofert

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych,
Oferta musi być przygotowana w języku polskim,
Cena oferty powinna być podana w EURO. Oferty odwołujące się do innych walut zostaną przeliczone na EURO według kursu NBP z dnia zakończenia naboru ofert.
Oferty należy składać do dnia 30 lipca 2019 r. do godziny 10.00. Oferty złożone po tak wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane. Oferenci, którzy złożą oferty po terminie, zostaną pisemnie poinformowani o przyczynach pozostawienia ich ofert bez rozpatrzenia. Oferty złożone po terminie nie będą zwracane oferentom – będą one archiwizowane przez Zamawiającego w związku z koniecznością poddania się kontrolom, badającym prawidłowość realizacji projektu objętego wsparciem publicznym.
Oferta wraz z załącznikami powinna być złożona osobiście w siedzibie Zamawiającego (biuro Zamawiającego jest otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16.00) lub przesłana w formie pliku PDF, na adres e-mail: j.jokiel@zugil.com.pl
Szczegółowe zasady składania ofert zostały przedstawione w zapytaniu ofertowym (plik PDF)

Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę

j.jokiel@zugil.com.pl

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Jerzy Jokiel

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego zrobotyzowanego stanowiska do spawania metodą MAG w układzie tandem.
Zamawiający nie dopuszcza dostawy urządzeń prototypowych lub demonstracyjnych.
Wybrany wykonawca zawrze umowę sprzedaży z podmiotem finansującym, na warunkach określonych w niniejszym zapytaniu oraz złożonej ofercie, zaś podmiot finansujący – na podstawie umowy leasingu – odda Zamawiającemu do używania przedmiot zamówienia

Kategoria ogłoszenia

Dostawy

Podkategoria ogłoszenia

Dostawy inne

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: łódzkie Powiat: wieluński Miejscowość: Wieluń

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Celem zamówienia jest pozyskanie abrycznie nowego zrobotyzowanego stanowiska do spawania metodą MAG w układzie tandem, niezbędnego do realizacji celów projektu pn. „Opracowanie innowacyjnej technologii wytwarzania elementów i konstrukcji wielkogabarytowych, w tym dźwigowych ograniczającej odkształcenia konstrukcji spawanych wraz z pilotażową linią technologiczną w firmie ZUGIL S.A."

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego stanowiska do spawania metodą MAG w układzie tandem. Zamawiający nie dopuszcza dostawy urządzeń prototypowych lub demonstracyjnych.
Wybrany wykonawca zawrze umowę sprzedaży z podmiotem finansującym, na warunkach określonych w niniejszym zapytaniu oraz złożonej ofercie, zaś podmiot finansujący – na podstawie umowy leasingu – odda Zamawiającemu do używania przedmiot zamówienia.
Niezależnie od powyższego Wykonawca zobowiąże się względem Zamawiającego do realizacji zobowiązań, wynikających z niniejszego zapytania.
Uwaga: parametry zamawianego urządzenia pozwalają identyfikować przedmiot i cel prac badawczych, zaplanowanych przez Zamawiającego. Ze względu na konieczność zapewnienia ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa Zamawiającego, parametry urządzenia zostaną przekazane tym oferentom, którzy podpiszą i przekażą Zamawiającemu deklarację poufności, stanowiącą załącznik do niniejszego zapytania ofertowego.

Kod CPV

42662000-4

Nazwa kodu CPV

Sprzęt spawalniczy

Dodatkowe przedmioty zamówienia

48150000-4 – Pakiety oprogramowania do kontroli przemysłowej

Harmonogram realizacji zamówienia

Zamawiający wymaga dostawy urządzenia do swojego zakładu (ul. Sieradzka 56, 98-300 Wieluń) oraz
1) Montażu urządzenia w zakładzie,
2) Uruchomienia urządzenia, celem potwierdzenia, że spełnia on parametry oraz posiada funkcje wymagane przez Zamawiającego,
3) Przeszkolenia pracowników zamawiającego: nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5 osób przez 4 dni.
Zamawiający wymaga, by wskazane obowiązki, składające się na przedmiot zamówienia – zostały wykonane w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. Wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie potwierdzone protokołem odbioru końcowego, sporządzonego w zakładzie Zamawiającego.
Zamówienie zostanie udzielone po wyborze Wykonawcy. Planowana data wyboru wykonawcy: do 02 sierpnia 2019 r.
Kryterium „Termin dostawy” premuje oferty, które przewidują wcześniejsze wykonanie zobowiązań względem Zamawiającego.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Wiedza i doświadczenie

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie trzech lat poprzedzających złożenie oferty (a w przypadku, gdy oferent działa krócej, to w okresie prowadzenia przez niego działalności gospodarczej) wykonali co najmniej dwie dostawy zrobotyzowanego stanowiska do spawania, każda z dostaw o wartości nie niższej, niż 1.000.000,00 (jeden milion) złotych.
Wraz z ofertą, Wykonawca musi przedstawić dowody (np. w postaci referencji lub protokołów odbioru lub faktur z dowodem ich opłacenia), potwierdzających spełnienie warunku doświadczenia. Przedłożone dowody muszą jednoznacznie potwierdzać spełnienie warunku doświadczenia.
Oferty, do których nie zostaną dołączone dowody, potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia, zostaną odrzucone bez wezwania do uzupełnienia lub wyjaśnień.

Dodatkowe warunki

Oferent przystępujący do niniejszego postępowania jest obowiązany wnieść wadium na czas związania ofertą.
Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Wymagane wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
Brak wniesienia wadium wiąże się z tym skutkiem, że oferta zostanie odrzucona, jako niespełniająca warunków postępowania.

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach.
1. pieniądzu;
2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3. gwarancjach bankowych;
4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 02 1750 1370 0000 0000 2019 3042 BNP Paribas Bank Polska S.A.

Za skuteczny termin wniesienia wadium w formie pieniężnej, przyjęty będzie termin uznania rachunku Zamawiającego (otrzymania przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego przelewu) przed upływem terminu (daty i godziny) składania ofert.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, do oferty należy dołączyć potwierdzenie dokonania przelewu.

W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, udzielona gwarancja musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów.
W przypadku wadium wniesionego w formie innej niż pieniężna- oryginał dowodu wniesienia wadium należy przesłać wraz z ofertą.
Poręczenia i gwarancje należy wystawić na Zamawiającego: ZUGIL S.A. z siedzibą przy ul. Sieradzkiej 56, 98-300 Wieluń, NIP 832-000-32-34, REGON 730016361.

W przypadku złożenia wadium w formie niepieniężnej, gwarancja lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy:
a) Nazwę dającego zlecenie (Oferenta), nazwę odbiorcy (Zamawiającego) i gwaranta/poręczyciela - oraz wskazanie siedzib tych podmiotów,
b) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c) Kwotę gwarancji/poręczenia,
d) Termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący co najmniej termin związania ofertą,
e) Zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach, gdy Oferent, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wyłonionego Wykonawcy,
W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej, do oferty należy załączyć oryginał gwarancji/poręczenia, w oddzielnej koszulce lub kopercie (dokumentu nie należy zszywać/bindować z ofertą).

Określa się następujące zasady zwrotu i zatrzymania wadium:
a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia.
c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
d) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je w kwocie netto (bez odsetek).

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy z firmą leasingową oraz Zamawiającym w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie;
b) zawarcie umowy z firmą leasingową oraz Zamawiającym w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy

1. Umowa zawarta w wyniku postępowania wszczętego na skutek niniejszego zapytania ofertowego, może zostać zmieniona w drodze aneksu do umowy w następującym zakresie i przypadkach:
a) zmiany wartości umowy w przypadku zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, dotyczących Przedmiotu Zamówienia w wyniku zmian ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ze zm), które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, a przed wykonaniem przez Wykonawcę Przedmiotu Zamówienia, po wykonaniu którego Wykonawca jest uprawniony do uzyskania wynagrodzenia, wynagrodzenie Wykonawcy może ulec odpowiedniemu zwiększeniu bądź zmniejszeniu, jeżeli w wyniku zastosowania zmienionych stawek ww. podatku ulega zmianie kwota podatku oraz wynagrodzenie wykonawcy uwzględniające podatek od towarów i usług. Przy czym Wykonawca jest uprawniony do uzyskania zwiększonego wynagrodzenia wyłącznie w sytuacji, gdy dotrzymał terminu realizacji umowy, oraz przekazał Zamawiającemu prawidłowo wystawioną fakturę VAT niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 14 dni od dnia zakończenia realizacji umowy.
b) zmiany terminu wykonania zamówienia, w przypadku gdy zmiana terminu wykonania umowy wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W takim przypadku, termin wykonania przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o okres niezbędny do usunięcia skutków wskazanych przyczyn oraz prawidłowego zrealizowania przedmiotu umowy;
c) zmiany warunków i terminów płatności wynagrodzenia w przypadku gdy zmiany te wynikać będą z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
d) zmiany harmonogramu realizacji umowy wynikającej z postanowień umowy Zamawiającego z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, jeżeli zmiany takie nastąpią po udzieleniu zamówienia;
e) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
f) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez strony umowy;
g) działania siły wyższej uniemożliwiającej realizację w części lub w całości zamówienia; Przez siłę wyższą Zamawiający będzie rozumiał dowolną nieprzewidywalną, wyjątkową sytuację lub takie zdarzenie będące poza kontrolą stron niniejszej Umowy, które uniemożliwiają którejkolwiek z nich wywiązanie się ze swoich obowiązków na podstawie niniejszej Umowy, i które nie były wynikiem błędu lub zaniedbania po ich stronie lub po stronie ich podwykonawców, i których nie można było uniknąć przez postępowanie z odpowiednią i uzasadnioną należytą starannością.
h) działania osób trzecich, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności.
W przypadkach o których mowa w lit. g) i h) umowa zostanie zmieniona w zakresie terminu dostawy o czas działania siły wyższej lub działania osób trzecich lub czas niezbędny do odwrócenia skutków takiego działania.
2. Nie stanowi zmiany umowy, w rozumieniu punktu 1. powyżej:
a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego);
b) zmiana nazw stron lub ich formy prawnej (przy zachowaniu ciągłości podmiotowości prawnej) teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między Stronami.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Oferta na formularzu opracowanym przez Zamawiającego.
Wraz ofertą należy złożyć następujące załączniki:
• Umowa spółki cywilnej (jeśli dotyczy Wykonawcy) – w formie kopii potwierdzonej przez oferenta za zgodność z oryginałem,
• Dokument potwierdzający prawo osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu oferenta (jeśli dotyczy) - w formie kopii potwierdzonej przez oferenta za zgodność z oryginałem.
• Dokument potwierdzający wniesienie wadium,
• Dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Przy rozpatrzeniu nadesłanych ofert Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami:

A) Cena netto. Waga kryterium: 60%
B) Termin dostawy – 30%
C) Oczekiwana wartość zaliczki – 10%.

Ad. A) Punkty za kryterium „cena netto” zostaną obliczone wg następującego wzoru:

Cena netto oferty najtańszej
——————————————— x 60 = ilość punktów
Cena netto oferty badanej

Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty, która zawierać będzie rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Jeżeli zaoferowana cena będzie wydawać się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i będzie budzić wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym zapytaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień co do podstaw oszacowania ceny.
Zamawiający w każdym wypadku wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, jeżeli zaoferowana przez niego cena będzie niższa o co najmniej 30% od oszacowanej wartości zamówienia lub od średniej wartości ofert złożonych w postępowaniu.
W powołanych przypadkach Zamawiający wezwie Oferenta do szczegółowego określenia podstaw oszacowania oczekiwanej ceny. Oferent będzie zobligowany do złożenia wyjaśnień w terminie 3 dni od daty otrzymania przez niego wezwania Zamawiającego. Wezwanie będzie kierowane na adres e-mail, wskazany w formularzu oferty.
W przypadku, gdy Oferent nie przedstawi wyjaśnień w wyznaczonym terminie lub wyjaśnienia Oferenta wykażą, iż zamierzał wykonać przedmiot zamówienia lub jego część, odwołując się do rażąco niskiej ceny, Zamawiający odrzuci ofertę. W takim przypadku, oferent otrzyma informację o odrzuceniu jego oferty, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem.
W przypadku, gdyby oferent wezwany do określenia podstaw oszacowania ceny dokonał zmiany swojej oferty w aspektach podlegających ocenie na podstawie ustanowionych kryteriów – oferta ta zostanie odrzucona.

Uwaga: kryterium ceny będzie kryterium rozstrzygającym. W przypadku, gdy dwie lub więcej oferty otrzymają tą samą liczbę punktów, Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma największą wartość punktów w ramach kryterium „Cena netto”.

Ad. B) Punkty za kryterium „Termin dostawy” zostaną obliczone wg następujących zasad:
• Jeżeli Wykonawca zobowiąże się do wykonania zobowiązań, opisanych w pkt. II niniejszego zapytania ofertowego (potwierdzonych protokołem odbioru końcowego) do dnia 30.11.2019 r., jego oferta otrzyma 30 punktów.
• Jeżeli Wykonawca zobowiąże się do wykonania zobowiązań, opisanych w pkt. II niniejszego zapytania ofertowego (potwierdzonych protokołem odbioru końcowego) w terminie od dnia 01.12.2019 do dnia 19.01.2020 r., jego oferta otrzyma 15 punktów,
• Jeżeli Wykonawca zobowiąże się do wykonania zobowiązań, opisanych w pkt. II niniejszego zapytania ofertowego (potwierdzonych protokołem odbioru końcowego) w terminie od dnia 20.01.2020 do dnia 28 lutego 2020 r., jego oferta otrzyma 0 punktów,

Ad. C) Punkty za kryterium „Oczekiwana wartość zaliczki” zostaną przyznane zgodnie z następującymi zasadami.
Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu zamówienia, w wysokości nie większej, niż 30% wartości oferty Wykonawcy. Odwołując się do podejścia opartego na efektywności kosztowej, Zamawiający będzie premiował te oferty, które zakładają wykonanie przedmiotu zamówienia przy ograniczonej wartości oczekiwanej zaliczki albo przy rezygnacji z zaliczki.
• W przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje wolę skorzystania z zaliczki w wysokości do 10% wartości swojej oferty, jego oferta otrzyma 10 pkt.
• W przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje wolę skorzystania z zaliczki od 11 do 20% wartości swojej oferty, jego oferta otrzyma 5 pkt.
• W przypadku, gdy Wykonawca zadeklaruje wolę skorzystania z zaliczki w wysokości powyżej 21% wartości swojej oferty, jego oferta otrzyma 0 pkt.

Wykluczenia

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy: nie są powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta,
pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Spełnienie tego warunku oceniane będzie na podstawie weryfikacji oświadczenia, złożonego przez oferenta, na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego.

Aby zapewnić oferentom możliwość złożenia wskazanego oświadczenia Zamawiający wskazuje, że do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta uprawnieni są:
1) Pan Sebastian Kliciński – Prezes Zarządu,
2) Pan Jerzy Jokiel – prokurent (prokura łączna),
3) Pani Agnieszka Nowak – prokurent (prokura łączna),
4) Pani Katarzyna Wojtuniak – prokurent (prokura łączna).

Uwaga: Zgodnie z Wytycznymi horyzontalnymi, zamówienia nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Ustalanie, że oferent jest powiązany osobowo lub kapitałowo w rozumieniu niniejszego postanowienia, powoduje wykluczenie oferenta z postępowania.

Zamawiający - Beneficjent

Nazwa

ZUGIL S.A.

Adres

Sieradzka 10

98-300 Wieluń

łódzkie , wieluński

Numer telefonu

781012757

NIP

8320003234

Tytuł projektu

Opracowanie innowacyjnej technologii wytwarzania elementów i konstrukcji wielkogabarytowych, w tym dźwigowych ograniczającej odkształcenia konstrukcji spawanych wraz z pilotażową linią technologiczną w firmie ZUGIL S.A.

Numer projektu

POIR.01.01.01-00-0779/18-00

Informacja o wybranym wykonawcy

Rozstrzygnięte

Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena

Cloos Polska Sp. z o.o., 58-100 Świdnica Śl., ul. Stawki nr 5, NIP 884-000-73-91, cena 491.000,00 EUR, data wpływu: 25.07.2019
Liczba wyświetleń: 802