Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Treść ogłoszenia została zmieniona
W dziale pytania i wyjaśnienia opublikowano pytania, które wpłynęły do zamawiającego w trakcie trwania przetargu wraz z odpowiedziami. Termin składania ofert został wydłużony do 14.08.2019r.
W dziale pytania i wyjaśnienia opublikowano kolejną listę pytań wraz z odpowiedziami, które wpłynęły do zamawiającego w trakcie trwania przetargu. W związku z powyższym termin składania ofert został wydłużony do 30.08.2019r. Dokumentacja projektowa została uzupełniona, a możliwość jej pobrania znajduje się pod nowym linkiem zamieszczonym w załączniku nr 1.
W związku z pytaniem o termin związania ofertą, informujemy, że wynosi on 30 dni.
Informujemy, że zaktualizowano pytania i odpowiedzi, które wpłynęły do zamawiającego do dnia 16.08.2019r.
Zamieszczono aktualizację pytań i odpowiedzi, które wpłynęły do dnia 21.08.2019r.
UWAGA!! Informujemy, że zmienił się link do pobrania dokumentacji projektowe. Zaktualizowano Załącznik nr 1 z podaniem nowych danych.
Zamieszczono aktualizację pytań i odpowiedzi, które wpłynęły do dnia 26.08.2019r.
Miejsce i sposób składania ofert
1. Oferty na załączonym Formularzu Oferty (załącznik nr 2) wraz załącznikami należy składać w formie pisemnej pod rygorem nieważności przesłanej na adres siedziby Zamawiającego 90 - 063 Łódź, ul. Piotrkowska 146 (decyduje data dostarczenia przesyłki), lub bezpośrednio w siedzibie zamawiającego: 90 - 063 Łódź, ul. Piotrkowska 146, sekretariat firmy A&A Marketing sp. z o.o..
2. Termin składania ofert upływa w dniu 30.08.2019r. godz.10:00
3. Oferta złożona w terminie składania ofert będzie podlegać rejestracji przez Zamawiającego. Zamawiający utworzy w tym celu listę otrzymanych ofert zawierającą: nazwę oferenta, sposób dostarczenia oferty oraz datę wpływu oferty. Koperta lub inne opakowanie, w którym będzie złożona oferta zostanie opatrzona numerem według kolejności składania ofert oraz terminem jej złożenia, dodatkowo zostanie wpisana na listę ofert z datą wpłynięcia.
4. Jeżeli w ofercie wykonawca poda cenę napisaną słownie inną niż cenę napisaną cyfrowo, podczas otwarcia ofert zostanie podana cena napisana słownie.
5. Koperty lub inne opakowanie zawierające oświadczenie o wycofaniu złożonej oferty otwierane będą w pierwszej kolejności.
6. Koperty lub inne opakowanie zawierające oświadczenie o zmianie złożonej oferty zostaną otwarte przy otwieraniu oferty wykonawcy, który dokonał zmiany złożonej oferty.
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Michał Bąkała
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Pełna treść zapytania stanowi załącznik do ogłoszenia.
1. Przedmiotem Zamówienia jest przeprowadzenie prac budowlanych w celu powstania 2 nowych obiektów objętych projektem: Nowego Centrum Golfa oraz Strzelnicy Majstersztyk.. Niniejsze zamówienie obejmuje w szczególności :
a. wykonanie prac budowlanych zgodnie ze specyfikacją wraz z pełnieniem funkcji kierownika budowy i kierowników robót wszystkich branż
b. udział w naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego, na budowie lub w innym wspólnie wyznaczonym miejscu;
c. zabezpieczenie i organizacja placu budowy
d. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
Kategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Podkategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
łódzkie
Powiat:
pabianicki
Miejscowość:
Pabianice
Cel zamówienia
Niniejsze zamówienie realizowane jest w ramach zadania nr 1 [Budowa i wyposażenie Nowego Centrum Golfa] i 2 [Budowa i wyposażenie Strzelnicy Majstersztyk] projektu inwestycyjnego, którego głównym celem jest rozwój potencjału turystycznego regionu łódzkiego, opartego na walorach przyrodniczo-kulturowych, szczególnie w aspekcie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi gospodarki turystycznej, poprzez budowę dwóch nowych obiektów: Nowego Centrum Golfa oraz Strzelnicy Majstersztyk służących wdrożeniu nowych usług w obszarze turystyki sportowej, na terenie gminy Pabianice.
Przedmiotem Zamówienia jest przeprowadzenie robót budowlanych w celu powstania 2 nowych obiektów objętych projektem: Nowego Centrum Golfa oraz Strzelnicy Majstersztyk.
Celem zamówienia jest wyłonienie w procedurze zgodnej z zasadą konkurencyjności Wykonawcy dla następującego etapu prac: realizacja prac budowlanych celem powstania 2 nowych obiektów: Nowego Centrum Golfa oraz Strzelnicy Majstersztyk w ramach projektu: „Rozwój innowacyjnych usług turystycznych poprzez inwestycję w Nowe Centrum Golfa oraz Strzelnicę Majstersztyk”
Zamówienie udzielane będzie w trybie zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności dla zamówienia publicznego przekraczającego wartość 50 tys. PLN netto. Zamawiający nie jest zobowiązany zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 1-5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn.: Dz.U. z 2017 r., poz. 1579, z późn. zm.) do stosowania przedmiotowej ustawy. Zamówienie przeprowadzane w oparciu o „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”
Przedmiot zamówienia
Pełna treść zapytania stanowi załącznik do ogłoszenia.
1. Przedmiotem Zamówienia jest przeprowadzenie prac budowlanych w celu powstania 2 nowych obiektów objętych projektem: Nowego Centrum Golfa oraz Strzelnicy Majstersztyk.. Niniejsze zamówienie obejmuje w szczególności :
a. wykonanie prac budowlanych zgodnie ze specyfikacją wraz z pełnieniem funkcji kierownika budowy i kierowników robót wszystkich branż
b. udział w naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego, na budowie lub w innym wspólnie wyznaczonym miejscu;
c. zabezpieczenie i organizacja placu budowy
d. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
2. Prace budowlane zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją projektową Inwestycji, ustawą Prawo budowlane oraz wymaganiami Umowy. Dokumentacja projektowa Inwestycji stanowiąca szczegółowy opis przedmiotu zamówienia tj. ::
a. projekt budowlany Inwestycji,
b. projekt wykonawczy Inwestycji,
c. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
d. opinia geotechniczna,
e. kosztorysy ślepe.
stanowią Załącznik nr 1 ( Dokumentacja Projektowa ) do niniejszego Ogłoszenia. Wykonawca oświadcza, iż zapoznał się ze wszystkimi dokumentami stanowiącymi Dokumentację projektową, rozumie ich treść i wymagania oraz zobowiązuje się wykonać przedmiot niniejszego Zamówienia w sposób z nimi zgodny.
3. Zamawiający wymaga zapewnienia gwarancji i rękojmi na przedmiot niniejszego zamówienia co najmniej 36 miesięcy od dnia wydania przedmiotu umowy w całości z zastrzeżeniem jednak Urządzeń dla których okres gwarancji i rękojmi za wady wynosić będzie 24 miesiące.
4. Każdy Oferent jest zobowiązany do złożenia formularza ofertowego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ogłoszenia o zamówieniu.
Kod CPV
45000000-7
Nazwa kodu CPV
Roboty budowlane
Harmonogram realizacji zamówienia
1. Przedmiot zamówienia w zakresie robót budowlanych zostanie zrealizowany przez Wykonawcę w następujących, wskazanych poniżej terminach:
a. w terminie do dnia 30.09.2020r. Wykonawca zobowiązuje się do zakończenia wszelkich Robót stanowiących przedmiot umowy wraz z przekazaniem Inwestorowi Dokumentacji Powykonawczej oraz instrukcji eksploatacyjnej. Wykonanie obowiązków o których mowa w zdaniu poprzedzającym zostanie potwierdzone protokołem odbioru inwestycji podpisanym co najmniej przez umocowanego przedstawiciela Inwestora.
b. w terminie do dnia 31.10.2020r. Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania bezwarunkowej i wykonalnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dotyczącej całości Inwestycji, chyba że będzie to niemożliwe z przyczyn za które Wykonawca odpowiedzialności nie ponosi.
2. Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć wykonywanie przedmiotu umowy w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o udzielenia zamówienia przez co Strony rozumieją rozpoczęcie wykonywania Robót.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczegółowy.
Wiedza i doświadczenie
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał: posiadanie odpowiedniej wiedzy i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia tj. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum dwa zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych dotyczących budowy lub przebudowy budynków o wartości robót powyżej 3.900.000,00 zł. (słownie : trzy miliony dziewięćset tysięcy złotych) brutto każda. W celu wykazania spełnienia ww. warunku do oferty należy załączyć wykaz robót budowlanych wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w bazie konkurencyjności. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w bazie konkurencyjności, w którym zostanie on opublikowany.
Potencjał techniczny
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczegółowy.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał dysponowanie:
- kierownikiem budowy tj. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j. z dnia 2018.06.22 z póź. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2016 poz. 65 z dnia 15.01.2016r.).
-kierownikiem robót branży elektrycznej - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j. z dnia 2018.06.22 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2016 poz. 65 z dnia 15.01.2016r.);
-kierownikiem robót branży sanitarnej - jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j. z dnia 2018.06.22 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2016 poz. 65 z dnia 15.01.2016r.);
W celu wykazania spełnienia ww. warunku do oferty należy załączyć wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający wymaga aby Wykonawca znajdował się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach. Warunek będzie weryfikowany na podstawie oświadczenia o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia podpisanego ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Dodatkowe warunki
1. Zamawiający wymaga braku powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy Oferentem, a Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d. pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę, że nie podlega on wykluczeniu z postępowania na powyższej podstawie do oferty należy dołączyć oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych, ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
2. Oferent z chwilą złożenia oferty musi przedstawić pełnomocnictwa (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie) dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, chyba że upoważnienie takie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty, w szczególności z dokumentów rejestrowych.
3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywa się na zasadzie spełnia – nie spełnia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia do oferty muszą załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo.
5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie oceniane łącznie, natomiast brak podstaw do wykluczenia musi wykazać każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowalne lub usługi , do realizacji których te zdolności są wymagane.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
1. Formularz ofertowy– zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Wykaz robót budowalnych wraz z dowodami należytej ich realizacji – wg. wzoru z załącznika nr 3
3. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia – wg. wzoru z załącznika nr 4
4. Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej i finansowej - wg wzoru z załącznika nr 5
5. Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych – załącznik nr 6
6. Uzupełnione o ceny jednostkowe przedmiary robót zgodnie z załączonymi do dokumentacji projektowej wzorami (kosztorysy ślepe).
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
1. Przy wyborze Wykonawcy Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
- CENA - waga 90%
- GWARANCJA I RĘKOJMIA - waga 10%
Łączna maksymalna liczba punków z kryterium „cena” wynosi 90, za kryterium „gwarancja i rękojmia”- 10,
2. Liczba punktów w ramach kryterium „cena” będzie obliczana wg następującego wzoru:
cena oferty z najniższą ceną
------------------------------------- x 90 = liczba punktów w ramach kryterium „cena”
cena oferty badanej
a) Zamawiający przyjmie do oceny podaną przez Wykonawców łączną cenę netto w złotych.
b) Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku.
c) Cena oferty musi być podana w złotych polskich.
d) 1% odpowiada 1 punktowi przyjętemu do oceny.
3. Liczba punktów w ramach kryterium „gwarancja i rękojmia” będzie obliczana wg następującego wzoru:
Okres gwarancji i rękojmi w ofercie badanej
---------------------------------------------------------------------- x 10 = liczba pkt w ramach kryterium
Okres gwarancji i rękojmi w ofercie z najdłuższym terminem
e) Zamawiający przyjmie do oceny podany przez Wykonawców okres gwarancji w latach – wykonawcy są zobowiązani do podania okresu gwarancji w pełnych latach.
f) 1% odpowiada 1 punktowi przyjętemu do oceny.
g) Wymagany minimalny zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy od dnia wydania przedmiotu umowy w całości z zastrzeżeniem jednak Urządzeń dla których okres gwarancji i rękojmi za wady wynosić będzie 24 miesiące. Zaoferowanie przez wykonawcę krótszego okresu będzie skutkować odrzuceniem oferty.
4. Liczba punktów danej oferty będzie obliczana wg następującego wzoru:
liczba punktów w ramach kryterium „cena”+ liczba punktów w ramach kryterium „gwarancja i rękojmia” = łączna ilość punktów oferty
5. Za najkorzystniejszą ofertę uważa się tę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów przyznawanych wg opisanych kryteriów
6. Oferta Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą.
Nazwa
A&A MARKETING SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Adres
90-063 Łódź
łódzkie
, Łódź
NIP
7251876348
Tytuł projektu
Rozwój innowacyjnych usług turystycznych poprzez inwestycję w Nowe Centrum Golfa oraz Strzelnicę Majstersztyk
Numer projektu
RPLD.06.02.01-10-0097/17-00
Nierozstrzygnięte – Inne
Opis
Szanowni Państwo,
Informujemy, iż w odpowiedzi na zamieszczone na stronie internetowej: www.bazakonkurencyjnosci.gov.pl ogłoszenie o zamówieniu nr 1/2019r. do dnia 30.08.2019r. do godz. 10:00 wpłynęły trzy oferty.
Zamawiający na podstawie zapisów ogłoszenia w rozdziale V.6 "Warunki unieważnienia postępowania,
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
b. nie wybrania żadnej z ofert złożonych w wyniku niniejszego zapytania"
pozostawia przetarg bez rozstrzygnięcia.