Strona główna
Logo unii europejskiej

Dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego w zakresie pomocy publicznej dla pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice

Data publikacji: 21.03.2019

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 28-03-2019

Numer ogłoszenia

1174777

Status ogłoszenia

Zakończone

Miejsce i sposób składania ofert

Oferty prosimy przesyłać do 28 marca 2019 r. na adres: Związek Miast Polskich, 61-517 Poznań, ul. Robocza 42 pocztą lub e-mailem na adres: biuro@zmp.poznan.pl lub sylwia.kluczynska@zmp.poznan.pl (oferta może być przesłana listem, faksem na nr 61/63-350-60 lub e-mailem wraz z zeskanowanymi załącznikami i otrzymanie jej w każdej z tych form będzie liczone jako spełnienie warunku dotrzymania terminu złożenia ważnej oferty).

Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę

biuro@zmp.poznan.pl

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Sylwia Kluczyńska

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

61/63-350-57, 601-554-912

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego (z zakresu pomocy publicznej) dla 65 pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych (szkoleń prawno-ekonomicznych) w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice - 5 dni pracy w dwu obszarach merytorycznych (a) podatki i opłaty lokalne, (b) zarządzanie nieruchomościami, w okresie 6 maja 2019r. – 30 listopada 2019r. w ramach projektu: „Nowoczesne rozwiązania w obszarze podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami dla 6 miast – członków Związku Miast Polskich” realizowanego ze środków POWER Działanie 2.18

Kategoria ogłoszenia

Usługi

Podkategoria ogłoszenia

Usługi szkoleniowe

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: cała Polska Powiat:

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego (z zakresu pomocy publicznej) dla 65 pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych (szkoleń prawno-ekonomicznych) w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice - 5 dni pracy

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego (z zakresu pomocy publicznej) dla 65 pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych (szkoleń prawno-ekonomicznych) w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice - 5 dni pracy w dwu obszarach merytorycznych (a) podatki i opłaty lokalne, (b) zarządzanie nieruchomościami, w okresie 6 maja 2019r. – 30 listopada 2019r.

Zadanie Z.2.13 (PS8) Pomoc publiczna – podatki
1. Pomoc publiczna 2014-2020: pojęcie pomocy publicznej, podstawy prawne pomocy publicznej; przesłanki przesądzające o wystąpieniu pomocy publicznej
2. Formy i rodzaje pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych:
a) pomoc de miniminis
b) Wyłączenia grupowe
3. Podstawy udzielania pomocy publicznej w gminach:
a) Zwolnienie znajdujące w się w treści ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
b) Zwolenia udzielane na podstawie uchwał rad gmin
4. Wymagania, które powinny spełniać uchwały gmin udzielające pomocy publicznej
5. Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych określone w Ordynacji podatkowej oraz przepisach o podatkach i opłatach lokalnych.
6. Procedura udzielania, monitorowania i sprawozdawczości z pomocy publicznej

Zadanie Z.2.13 (NS7) Pomoc publiczna – nieruchomości
1. Pomoc publiczna 2014-2020: pojęcie pomocy publicznej, podstawy prawne dotyczące pomocy publicznej; przesłanki przesądzające o wystąpieniu pomocy publicznej
2. Pomoc publiczna w gospodarce nieruchomościami jako pomoc de miniminis:
a) Pomoc publiczna a pomoc de miniminis
b) Zasady udzielania pomocy de miniminis
3. Pomoc publiczna w gospodarce nieruchomościami:
a) ustawa o gospodarce nieruchomościami
b) ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
4. Pomoc publiczna - procedura udzielania, monitorowania i sprawozdawczości

Kod CPV

79140000-7

Nazwa kodu CPV

Doradztwo prawne i usługi informacyjne

Dodatkowe przedmioty zamówienia

1. Przygotowanie oraz wydrukowanie materiałów szkoleniowych opisanych w pkt.2.1.1.b)
2. Przygotowanie dla każdego z 65 uczestników 5 sesji szkoleniowych dyplomu ukończenia danego kursu szkoleniowego, w którym uczestniczył. Koszt wydrukowania 65 certyfikatów (karton A-4, kolor, bez ramek, tekst uzgodniony na późniejszym etapie) musi być zawarty w cenie umowy
3. W ramach wynagrodzenia Wykonawca musi uwzględnić koszty dojazdów i noclegów.

Harmonogram realizacji zamówienia

Termin realizacji zamówienia 6 maja 2019 r – 30 listopada 2019. Konkretne daty podlegać będą dalszym ustaleniom, zgodnie z możliwościami Zamawiającego i Wykonawcy.

Usługi doradztwa odbywać się będą w następujących miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice.

Zadanie Z.2.13 (PS8) Pomoc publiczna – podatki
1 grupa szkoleniowa – Jasło - 13 uczestników – listopad 2019
1 grupa szkoleniowa – Kozienice – 15 uczestników – listopad 2019
1 grupa szkoleniowa – Radom – 10 uczestników – listopad 2019
Łącznie: 38 uczestników

Zadanie Z.4.45 (NS7) Pomoc publiczna – nieruchomości
1 grupa szkoleniowa – Radom - 10 uczestników – czerwiec 2019
1 grupa szkoleniowa – Starachowice – 17 uczestników – maj 2019
Łącznie: 27 uczestników

Łącznie: 5 sesji szkoleniowych – 65 uczestników

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

Warunki minimalne dla wykonawcy:
1. Wykonawca ma minimum 5 lat doświadczenia w prowadzeniu doradztwa i konsultacji dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu pomocy publicznej dla pracowników jst – co zostanie opisanie w formie oświadczenia w załączniku nr 2 i udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
2. Wykonawca jest autorem lub współautorem specjalistycznych publikacji i opracowań z zakresu pomocy publicznej - co zostanie udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
Wszystkie załączone dokumenty muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem

Wiedza i doświadczenie

Wykonawca ma minimum 5 lat doświadczenia w prowadzeniu doradztwa i konsultacji dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu pomocy publicznej dla pracowników jst – co zostanie opisanie w formie oświadczenia w załączniku nr 2 i udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.

Potencjał techniczny

Wykonawca jest autorem lub współautorem specjalistycznych publikacji i opracowań z zakresu pomocy publicznej - co zostanie udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
Wszystkie załączone dokumenty muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem

Dodatkowe warunki

Łączna cena oferty w części dotyczącej pracy wykonawców nie może przekroczyć 10.900,00 zł brutto, bowiem przekroczy wówczas łączny poziom środków zaplanowanych na to zamówienie i będzie odrzucona. Zachęca się wykonawców zaproponowania niższej ceny, które będą konkurencyjna wobec innych wykonawców.
Niezależnie od w/w kwoty na wynagrodzenie w budżecie projektu zarezerwowano także łącznie 585,00 zł brutto na zwrot kosztów materiałów szkoleniowych dla uczestników, które będą rozliczane wg faktury. Kwotę 585,00 zł brutto powinien wpisać do swojej oferty jako element kalkulacji ceny każdy Wykonawca pod sankcją odrzucenia oferty, ale nie musi jej w całości wykorzystać w trakcie realizacji. W efekcie ten stały element cenowy oferty nie będzie ważył na wyniku postępowania konkurencyjnego.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1 – Formularz ofertowy (patrz załącznik 1 do zapytania ofertowego)
2 - Zestawienie wykonanych usług o podobnym charakterze (patrz załącznik 2)
3 - Oświadczenie o braku powiązań z zamawiającym (patrz załącznik 3)
Dokumenty potwierdzające doświadczenie podmiotu i kwalifikacje personelu – spełnienie wymogów formalnych. Jeśli nie są oryginalnymi dokumentami źródłowymi, a kopiami, muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem.
4 - Aktualny wyciąg z Centralnego Rejestru Dział. Gospodarczej lub KRS jeśli dotyczy (może być wydruk internetowy)

Zamówienia uzupełniające

1. Przygotowanie oraz wydrukowanie materiałów szkoleniowych opisanych w pkt.2.1.1.b)
2. Przygotowanie dla każdego z 65 uczestników 5 sesji szkoleniowych dyplomu ukończenia danego kursu szkoleniowego, w którym uczestniczył. Koszt wydrukowania 65 certyfikatów (karton A-4, kolor, bez ramek, tekst uzgodniony na późniejszym etapie) musi być zawarty w cenie umowy
3. W ramach wynagrodzenia Wykonawca musi uwzględnić koszty dojazdów i noclegów.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

1. Oferty będą najpierw poddane ocenie formalnej – ze względu na (a) kompletność oferty, (b) spełnienie warunków uprawniających do ubiegania się o zamówienie, tj. potwierdzenie posiadania odpowiednich kwalifikacji oraz wiedzy i doświadczenia dostosowanych do charakterystyki danego zadania (przez podmiot i przez personel). W tym zakresie Zamawiający rezerwuje sobie prawo do sprawdzenia podanych w ofercie informacji.
2. Zamawiający dokona następnie oceny punktowej ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty.
- Odrzucenie oferty nastąpi w sytuacji: (a) jej niezgodności z treścią zapytania, (b) w przypadku złożenia nieprawdziwych informacji, (c) w przypadku zaoferowania rażąco niskiej ceny, (d) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, oraz (e) nieważności oferty na mocy innych przepisów.
3. Postępowanie jest jawne. Zasady udostępniania dokumentacji – po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku, Zamawiający wyznaczy termin i sposób udostępnienia.

KRYTERIA OCENY OFERT I WYBORU WYKONAWCY
I. Cena 40%
Kryterium "Cena" oceniane będzie w następujący sposób:

Najniższa zaoferowana cena całkowita brutto
X1 = ------------------------------------------------------------------------------------------ x 40
Cena całkowita ocenianej oferty brutto

gdzie:
X1 - wartość punktowa ocenianego kryterium

W kryterium cena Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 punktów.

Łączna cena oferty w części dotyczącej pracy wykonawców nie może przekroczyć 10.900,00 zł brutto, bowiem przekroczy wówczas łączny poziom środków zaplanowanych na to zamówienie i będzie odrzucona. Zachęca się wykonawców zaproponowania niższej ceny, które będą konkurencyjna wobec innych wykonawców.
Niezależnie od w/w kwoty na wynagrodzenie w budżecie projektu zarezerwowano także łącznie 585,00 zł brutto na zwrot kosztów materiałów szkoleniowych dla uczestników, które będą rozliczane wg faktury. Kwotę 585,00 zł brutto powinien wpisać do swojej oferty jako element kalkulacji ceny każdy Wykonawca pod sankcją odrzucenia oferty, ale nie musi jej w całości wykorzystać w trakcie realizacji. W efekcie ten stały element cenowy oferty nie będzie ważył na wyniku postępowania konkurencyjnego.

II. Kryteria niecenowe – 60%:
II.1. Liczba konsultacji grupowych (szkoleń) przeprowadzonych w ostatnich 3 latach na rzecz członków organów i pracowników JST lub związków komunalnych przez Wykonawcę:
< 20 = 0 pkt
20 – 30 = 5 pkt
31 – 40 = 10 pkt
41 – 50 = 15 pkt
> 50 = 20 pkt
Sposób udokumentowania: zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ten fakt
II.2 – Liczba uczestników konsultacji grupowych (szkoleń) przeprowadzonych przez Wykonawcę w ostatnich 3 latach na rzecz członków organów i pracowników JST lub związków komunalnych:
< 200 = 0 pkt
200 – 400 = 5 pkt
401 – 600 = 8 pkt
601 – 800 = 12 pkt
801 – 1000 = 16 pkt
> 1000 = 20 pkt
Sposób udokumentowania: zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ten fakt
II. 3 – Liczba publikacji poświęconych tematyce samorządowej w czasopismach naukowych lub branżowych w ciągu ostatnich 3 lat, których autorami są osoby zaproponowane do prowadzenia konsultacji grupowych (szkoleń) i doradztwa – licząc okres 3 lat do chwili publikacji niniejszego zapytania:
< 10 = 0 pkt
10 - 20 = 5 pkt
21-30 = 8 pkt
31-40 = 12 pkt
41-50 = 16 pkt
> 50 = 20 pkt
Sposób udokumentowania: wykaz z miejscem publikacji i informacjami pozwalającymi na weryfikację podanych faktów
Liczba punktów ocenianej oferty (P) = liczba punktów w kryterium ceny (I.) + liczba punktów w kryteriach II.1 + II.2 + II.3.

Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą łączną liczbę punktów w wszystkich kryteriach (obliczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).

Wykluczenia

Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w szczególności, jeżeli:
a. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższają kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia,
b. wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży już w interesie Zamawiającego, o czym Zamawiający poinformuje wykonawców przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający - Beneficjent

Nazwa

ZWIĄZEK MIAST POLSKICH

Adres

Robocza 42

61-517 Poznań

wielkopolskie , Poznań

Numer telefonu

616335050

Fax

616335060

NIP

7781005845

Tytuł projektu

Nowoczesne rozwiązania w obszarze podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami dla 6 miast - członków Związku Miast Polskich

Numer projektu

POWR.02.18.00-00-0009/18-00

Informacja o wybranym wykonawcy

Nierozstrzygnięte – Brak ofert
Liczba wyświetleń: 590