Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Miejsce i sposób składania ofert
Oferty prosimy przesyłać do 28 marca 2019 r. na adres: Związek Miast Polskich, 61-517 Poznań, ul. Robocza 42 pocztą lub e-mailem na adres: biuro@zmp.poznan.pl lub sylwia.kluczynska@zmp.poznan.pl (oferta może być przesłana listem, faksem na nr 61/63-350-60 lub e-mailem wraz z zeskanowanymi załącznikami i otrzymanie jej w każdej z tych form będzie liczone jako spełnienie warunku dotrzymania terminu złożenia ważnej oferty).
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
biuro@zmp.poznan.pl
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Sylwia Kluczyńska
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
61/63-350-57, 601-554-912
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego (z zakresu pomocy publicznej) dla 65 pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych (szkoleń prawno-ekonomicznych) w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice - 5 dni pracy w dwu obszarach merytorycznych (a) podatki i opłaty lokalne, (b) zarządzanie nieruchomościami, w okresie 6 maja 2019r. – 30 listopada 2019r. w ramach projektu: „Nowoczesne rozwiązania w obszarze podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami dla 6 miast – członków Związku Miast Polskich” realizowanego ze środków POWER Działanie 2.18
Kategoria ogłoszenia
Usługi
Podkategoria ogłoszenia
Usługi szkoleniowe
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
cała Polska
Powiat:
Cel zamówienia
Dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego (z zakresu pomocy publicznej) dla 65 pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych (szkoleń prawno-ekonomicznych) w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice - 5 dni pracy
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie usług doradztwa prawno-ekonomicznego (z zakresu pomocy publicznej) dla 65 pracowników samorządowych w formie konsultacji grupowych (szkoleń prawno-ekonomicznych) w 4 miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice - 5 dni pracy w dwu obszarach merytorycznych (a) podatki i opłaty lokalne, (b) zarządzanie nieruchomościami, w okresie 6 maja 2019r. – 30 listopada 2019r.
Zadanie Z.2.13 (PS8) Pomoc publiczna – podatki
1. Pomoc publiczna 2014-2020: pojęcie pomocy publicznej, podstawy prawne pomocy publicznej; przesłanki przesądzające o wystąpieniu pomocy publicznej
2. Formy i rodzaje pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych:
a) pomoc de miniminis
b) Wyłączenia grupowe
3. Podstawy udzielania pomocy publicznej w gminach:
a) Zwolnienie znajdujące w się w treści ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
b) Zwolenia udzielane na podstawie uchwał rad gmin
4. Wymagania, które powinny spełniać uchwały gmin udzielające pomocy publicznej
5. Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych określone w Ordynacji podatkowej oraz przepisach o podatkach i opłatach lokalnych.
6. Procedura udzielania, monitorowania i sprawozdawczości z pomocy publicznej
Zadanie Z.2.13 (NS7) Pomoc publiczna – nieruchomości
1. Pomoc publiczna 2014-2020: pojęcie pomocy publicznej, podstawy prawne dotyczące pomocy publicznej; przesłanki przesądzające o wystąpieniu pomocy publicznej
2. Pomoc publiczna w gospodarce nieruchomościami jako pomoc de miniminis:
a) Pomoc publiczna a pomoc de miniminis
b) Zasady udzielania pomocy de miniminis
3. Pomoc publiczna w gospodarce nieruchomościami:
a) ustawa o gospodarce nieruchomościami
b) ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
4. Pomoc publiczna - procedura udzielania, monitorowania i sprawozdawczości
Kod CPV
79140000-7
Nazwa kodu CPV
Doradztwo prawne i usługi informacyjne
Dodatkowe przedmioty zamówienia
1. Przygotowanie oraz wydrukowanie materiałów szkoleniowych opisanych w pkt.2.1.1.b)
2. Przygotowanie dla każdego z 65 uczestników 5 sesji szkoleniowych dyplomu ukończenia danego kursu szkoleniowego, w którym uczestniczył. Koszt wydrukowania 65 certyfikatów (karton A-4, kolor, bez ramek, tekst uzgodniony na późniejszym etapie) musi być zawarty w cenie umowy
3. W ramach wynagrodzenia Wykonawca musi uwzględnić koszty dojazdów i noclegów.
Harmonogram realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia 6 maja 2019 r – 30 listopada 2019. Konkretne daty podlegać będą dalszym ustaleniom, zgodnie z możliwościami Zamawiającego i Wykonawcy.
Usługi doradztwa odbywać się będą w następujących miastach: Jasło, Kozienice, Radom, Starachowice.
Zadanie Z.2.13 (PS8) Pomoc publiczna – podatki
1 grupa szkoleniowa – Jasło - 13 uczestników – listopad 2019
1 grupa szkoleniowa – Kozienice – 15 uczestników – listopad 2019
1 grupa szkoleniowa – Radom – 10 uczestników – listopad 2019
Łącznie: 38 uczestników
Zadanie Z.4.45 (NS7) Pomoc publiczna – nieruchomości
1 grupa szkoleniowa – Radom - 10 uczestników – czerwiec 2019
1 grupa szkoleniowa – Starachowice – 17 uczestników – maj 2019
Łącznie: 27 uczestników
Łącznie: 5 sesji szkoleniowych – 65 uczestników
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Warunki minimalne dla wykonawcy:
1. Wykonawca ma minimum 5 lat doświadczenia w prowadzeniu doradztwa i konsultacji dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu pomocy publicznej dla pracowników jst – co zostanie opisanie w formie oświadczenia w załączniku nr 2 i udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
2. Wykonawca jest autorem lub współautorem specjalistycznych publikacji i opracowań z zakresu pomocy publicznej - co zostanie udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
Wszystkie załączone dokumenty muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem
Wiedza i doświadczenie
Wykonawca ma minimum 5 lat doświadczenia w prowadzeniu doradztwa i konsultacji dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu pomocy publicznej dla pracowników jst – co zostanie opisanie w formie oświadczenia w załączniku nr 2 i udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
Potencjał techniczny
Wykonawca jest autorem lub współautorem specjalistycznych publikacji i opracowań z zakresu pomocy publicznej - co zostanie udokumentowane poprzez załączenie kopii dokumentów, które to skutecznie poświadczają.
Wszystkie załączone dokumenty muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem
Dodatkowe warunki
Łączna cena oferty w części dotyczącej pracy wykonawców nie może przekroczyć 10.900,00 zł brutto, bowiem przekroczy wówczas łączny poziom środków zaplanowanych na to zamówienie i będzie odrzucona. Zachęca się wykonawców zaproponowania niższej ceny, które będą konkurencyjna wobec innych wykonawców.
Niezależnie od w/w kwoty na wynagrodzenie w budżecie projektu zarezerwowano także łącznie 585,00 zł brutto na zwrot kosztów materiałów szkoleniowych dla uczestników, które będą rozliczane wg faktury. Kwotę 585,00 zł brutto powinien wpisać do swojej oferty jako element kalkulacji ceny każdy Wykonawca pod sankcją odrzucenia oferty, ale nie musi jej w całości wykorzystać w trakcie realizacji. W efekcie ten stały element cenowy oferty nie będzie ważył na wyniku postępowania konkurencyjnego.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1 – Formularz ofertowy (patrz załącznik 1 do zapytania ofertowego)
2 - Zestawienie wykonanych usług o podobnym charakterze (patrz załącznik 2)
3 - Oświadczenie o braku powiązań z zamawiającym (patrz załącznik 3)
Dokumenty potwierdzające doświadczenie podmiotu i kwalifikacje personelu – spełnienie wymogów formalnych. Jeśli nie są oryginalnymi dokumentami źródłowymi, a kopiami, muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem.
4 - Aktualny wyciąg z Centralnego Rejestru Dział. Gospodarczej lub KRS jeśli dotyczy (może być wydruk internetowy)
Zamówienia uzupełniające
1. Przygotowanie oraz wydrukowanie materiałów szkoleniowych opisanych w pkt.2.1.1.b)
2. Przygotowanie dla każdego z 65 uczestników 5 sesji szkoleniowych dyplomu ukończenia danego kursu szkoleniowego, w którym uczestniczył. Koszt wydrukowania 65 certyfikatów (karton A-4, kolor, bez ramek, tekst uzgodniony na późniejszym etapie) musi być zawarty w cenie umowy
3. W ramach wynagrodzenia Wykonawca musi uwzględnić koszty dojazdów i noclegów.
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
1. Oferty będą najpierw poddane ocenie formalnej – ze względu na (a) kompletność oferty, (b) spełnienie warunków uprawniających do ubiegania się o zamówienie, tj. potwierdzenie posiadania odpowiednich kwalifikacji oraz wiedzy i doświadczenia dostosowanych do charakterystyki danego zadania (przez podmiot i przez personel). W tym zakresie Zamawiający rezerwuje sobie prawo do sprawdzenia podanych w ofercie informacji.
2. Zamawiający dokona następnie oceny punktowej ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty.
- Odrzucenie oferty nastąpi w sytuacji: (a) jej niezgodności z treścią zapytania, (b) w przypadku złożenia nieprawdziwych informacji, (c) w przypadku zaoferowania rażąco niskiej ceny, (d) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, oraz (e) nieważności oferty na mocy innych przepisów.
3. Postępowanie jest jawne. Zasady udostępniania dokumentacji – po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku, Zamawiający wyznaczy termin i sposób udostępnienia.
KRYTERIA OCENY OFERT I WYBORU WYKONAWCY
I. Cena 40%
Kryterium "Cena" oceniane będzie w następujący sposób:
Najniższa zaoferowana cena całkowita brutto
X1 = ------------------------------------------------------------------------------------------ x 40
Cena całkowita ocenianej oferty brutto
gdzie:
X1 - wartość punktowa ocenianego kryterium
W kryterium cena Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
Łączna cena oferty w części dotyczącej pracy wykonawców nie może przekroczyć 10.900,00 zł brutto, bowiem przekroczy wówczas łączny poziom środków zaplanowanych na to zamówienie i będzie odrzucona. Zachęca się wykonawców zaproponowania niższej ceny, które będą konkurencyjna wobec innych wykonawców.
Niezależnie od w/w kwoty na wynagrodzenie w budżecie projektu zarezerwowano także łącznie 585,00 zł brutto na zwrot kosztów materiałów szkoleniowych dla uczestników, które będą rozliczane wg faktury. Kwotę 585,00 zł brutto powinien wpisać do swojej oferty jako element kalkulacji ceny każdy Wykonawca pod sankcją odrzucenia oferty, ale nie musi jej w całości wykorzystać w trakcie realizacji. W efekcie ten stały element cenowy oferty nie będzie ważył na wyniku postępowania konkurencyjnego.
II. Kryteria niecenowe – 60%:
II.1. Liczba konsultacji grupowych (szkoleń) przeprowadzonych w ostatnich 3 latach na rzecz członków organów i pracowników JST lub związków komunalnych przez Wykonawcę:
< 20 = 0 pkt
20 – 30 = 5 pkt
31 – 40 = 10 pkt
41 – 50 = 15 pkt
> 50 = 20 pkt
Sposób udokumentowania: zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ten fakt
II.2 – Liczba uczestników konsultacji grupowych (szkoleń) przeprowadzonych przez Wykonawcę w ostatnich 3 latach na rzecz członków organów i pracowników JST lub związków komunalnych:
< 200 = 0 pkt
200 – 400 = 5 pkt
401 – 600 = 8 pkt
601 – 800 = 12 pkt
801 – 1000 = 16 pkt
> 1000 = 20 pkt
Sposób udokumentowania: zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ten fakt
II. 3 – Liczba publikacji poświęconych tematyce samorządowej w czasopismach naukowych lub branżowych w ciągu ostatnich 3 lat, których autorami są osoby zaproponowane do prowadzenia konsultacji grupowych (szkoleń) i doradztwa – licząc okres 3 lat do chwili publikacji niniejszego zapytania:
< 10 = 0 pkt
10 - 20 = 5 pkt
21-30 = 8 pkt
31-40 = 12 pkt
41-50 = 16 pkt
> 50 = 20 pkt
Sposób udokumentowania: wykaz z miejscem publikacji i informacjami pozwalającymi na weryfikację podanych faktów
Liczba punktów ocenianej oferty (P) = liczba punktów w kryterium ceny (I.) + liczba punktów w kryteriach II.1 + II.2 + II.3.
Za najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska największą łączną liczbę punktów w wszystkich kryteriach (obliczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
Wykluczenia
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w szczególności, jeżeli:
a. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższają kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia,
b. wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży już w interesie Zamawiającego, o czym Zamawiający poinformuje wykonawców przed upływem terminu składania ofert.
Nazwa
ZWIĄZEK MIAST POLSKICH
Adres
61-517 Poznań
wielkopolskie
, Poznań
Numer telefonu
616335050
Fax
616335060
NIP
7781005845
Tytuł projektu
Nowoczesne rozwiązania w obszarze podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami dla 6 miast - członków Związku Miast Polskich
Numer projektu
POWR.02.18.00-00-0009/18-00
Nierozstrzygnięte – Brak ofert