Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Treść ogłoszenia została zmieniona
W dniu 18.10.2018 opublikowano odpowiedzi na pytania oferenta. Odpowiedzi znajdują się w sekcji „pytania i wyjaśnienia”.
Miejsce i sposób składania ofert
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 26.10.2018 r. osobiście w siedzibie Zamawiającego, za pośrednictwem usług pocztowych lub kurierskich, na adres e-mail: m.bartos@ziaja.com
Oferta złożona po terminie podlega zwrotowi bez otwierania.
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
m.bartos@ziaja.com
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Mirosław Bartoś
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
695921955
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy 25,02 kW na gruncie działki nr 85/11 znajdującej się w miejscowości Olsztyn, ul. Zimowa 2B.
Kategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Podkategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
warmińsko-mazurskie
Powiat:
Olsztyn
Miejscowość:
Olsztyn
Cel zamówienia
Celem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy 25,02 kW na gruncie działki nr 85/11 znajdującej się w miejscowości Olsztyn, ul. Zimowa 2B.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy 25,02 kW na gruncie działki nr 85/11 znajdującej się w miejscowości Olsztyn, ul. Zimowa 2B.
Wszystkie materiały stosowane podczas wykonywania prac instalacyjnych przez Wykonawcę muszą być fabrycznie nowe, dopuszczone do powszechnego obrotu i zastosowania w budownictwie oraz spełnić wymagania obowiązujących norm właściwych dla przeznaczenia i zastosowania danego materiału.
Minimalne wymogi dotyczące instalacji:
A) Panele fotowoltaiczne: 91 sztuk polikrystalicznych paneli fotowoltaicznych o mocy 275 W. Panele powinny być fabrycznie nowe. Minimalna sprawność modułu 16,79 %. Maksymalne napięcie szeregu 1000V. Minimalna wytrzymałość na obciążenia wiatrem 4000 Pa, minimalna wytrzymałość na obciążenia śniegiem 6000 Pa. Minimalny okres gwarancji 10 lat na produkt. Maksymalna waga 1 panelu 18,2 kg. Skrzynka przyłączeniowa w standardzie cn. IP 68. Potwierdzenie od producenta, że zapewnia wypełnienie wymogów, o których mowa w Dyrektywie WEEE 2 2012/19/UE w sprawie odbioru i recyklingu wyeksploatowanych paneli słonecznych.
B) Falowniki: Liczba i moc falowników powinna być dostosowana do mocy elektrowni. Min. Sprawność (Euro-eta) 1 inwertera 97,5%, maks. Napięcie wejściowe 1000V, min. standard ochrony IP65. Zapewniony monitoring pracy elektrowni cn. poprzez komunikację WIFI. Poziom hałasu urządzenia, maks. 60 dB w odległości 1 m.
C) Konstrukcja dedykowana do montażu na gruncie.
D) Dostawa i montaż okablowania solarnego oraz zabezpieczeń, w tym ogranicznika przepięciowego, ogranicznika AC, rozłącznika AC, wyłącznika różnicowo prądowego, bezpiecznika nadmiarowo prądowego AC.
E) Wykonanie projektu wykonawczego oraz dokumentacji związanej z przyłączeniem do operatora sieci.
Za porozumieniem stron w przypadku konieczności technicznej lub ze względu na postęp technologiczny istnieje możliwość zmiany mocy paneli fotowoltaicznych.
Kod CPV
09331200-0
Nazwa kodu CPV
Słoneczne moduły fotoelektryczne
Harmonogram realizacji zamówienia
Rozpoczęcie realizacji zamówienia wyznaczono na: 29.10.2018 r.
Zakończenie realizacji zamówienia wyznaczono na: 31.12.2018 r.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Wiedza i doświadczenie
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli:
Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym w tym okresie: co najmniej 1 elektrownię wykonaną o mocy co najmniej równej przedmiotowi zamówienia. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokumenty poświadczające, że elektrownia została wykonana prawidłowo, tj. w ciągu pełnego roku funkcjonowania wyprodukowała zakładaną wartość energii elektrycznej.
Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w zamówieniu może polegać na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /oryginał zobowiązania.
Dokument z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającego się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazać:
a) Jaki jest zakres dostępnych dla Wykonawcy zasobów innego podmiotu
b) W jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia.
c) Jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
d) Czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesienia do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący osób zdolnych do wykonywania zamówienia, jeżeli:
- wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą kwalifikacje zawodowe i doświadczenie niezbędne dla wykonania zamówienia, tj. posiada ważny certyfikat potwierdzający kwalifikacje do instalowania odnawialnych źródeł energii ( art. 136 i art. 145 ustawy o odnawialnych źródłach energii)
- wykaże, że osoby wykonujące zamówienie są wyłącznie zatrudnione na umowę o pracę
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca:
- będzie posiadał aktualną, opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej odpowiedzialność za szkodę wynikłą z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, o sumie gwarancyjnej w wysokości co najmniej 150 000,00 zł.
- znajduje się w odpowiedniej sytuacji finansowej zapewniającej prawidłową realizację zamówienia i finansowanie robót w toku – w ciągu ostatnich 3 lat tj. 2015, 2016, 2017 w co najmniej dwóch latach osiągnął dodatni wynik finansowy oraz udokumentuje, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości równej co najmniej cenie zawartej w złożonej ofercie.
Dodatkowe warunki
Wadium w kwocie 4000 zł wnoszone w formie przelewu należy wpłacić przelewem na konto prowadzone przez Zamawiającego w banku PEKAO S.A. 89 1240 1590 1111 0010 1612 2245 konto należy do ZIAJA DYSTRYBUCJA OLSZTYN SPÓŁKA JAWNA MIROSŁAW BARTOŚ, JANUSZ KIDAWA, MAREK ŚWIGOST, tytułem: „Wadium - dostawa i montaż elektrowni fotowoltaicznej” (do oferty należy załączyć potwierdzenie wykonania przelewu).
Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie do dnia 26.10.2018 r.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie tj. najpóźniej w dniu 26.10.2018 r. znajdzie się na koncie Zamawiającego.
Wpłacone Wadium zostanie zwrócone do Oferentów w terminie 7 dni po wyborze wykonawcy przez Zamawiającego oraz podpisania z nim umowy na wykonanie przedmiotowej instalacji fotowoltaicznej.
Warunki zmiany umowy
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, wymagająca wprowadzenia zmian do już wykonanych elementów przedmiotu zamówienia – po udokumentowaniu przez Wykonawcę wykonania tych elementów;
- wystąpienie w trakcie realizacji przedmiotu umowy zdarzeń noszących znamiona tzw. siły wyższej, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w terminie umownym, którym Wykonawca nie mógł zapobiec lub których nie mógł przewidzieć, po udokumentowaniu zamawiającemu faktu wystąpienia tych zdarzeń oraz rzeczywistego ich wpływu na termin realizacji przedmiotu umowy.
- zmiany wynagrodzenia – w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT.
- zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy za zgodą obu stron, w tym zakresie terminów realizacji zamówienia oraz parametrów urządzeń ze względu na konieczność techniczną lub postęp technologiczny.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
- Wykaz dostaw
- Oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym,
- Kopię uprawnień UDT
- Oświadczenie o zatrudnianiu pracowników na podstawie umowy o pracę
- Aktualna polisa ubezpieczeniowa OC wraz z potwierdzeniem jej opłacenia zgodna z zapytaniem
- Oferta wraz z kartami katalogowymi
- Potwierdzenie wpłaty wadium
- Dokument wydany przez Instytucję Finansową w rozumieniu ustawy Kodeks Spółek Handlowych potwierdzający posiadaną zdolność kredytową lub potwierdzenie posiadanych środków przez w/w instytucję.
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty finansowe Wykonawcy za lata 2015, 2016, 2017 w postaci: rachunku zysków i strat oraz bilansu (w przypadku prowadzenia pełnej księgowości), w innych przypadkach deklaracje podatkowe PIT.
- Inne dokumenty niezbędne do prawidłowej oceny oferty
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Kryterium nr 1 - Czas usunięcia awarii (wad) od momentu zgłoszenia usterki (w
godzinach) – waga kryterium 30%
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie danych zawartych w ofercie.
Kryterium nr 2 - Cena netto oferty – waga kryterium 20%
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie wskazanej w ofercie ceny netto wyrażonej w złotych polskich.
Kryterium nr 3 – Deklarowana ilość rocznej unikniętej emisji CO2 do atmosfery w wyniku działania wykonanego przedmiotu zamówienia - waga kryterium 30%
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie przedłożonego przez oferenta raportu z powszechnie dostępnego oprogramowania do sporządzania koncepcji elektrowni fotowoltaicznych potwierdzającego produkcję energii elektrycznej, która powinna być bazą do przeliczenia unikniętej emisji CO2 (efektu ekologicznego) zgodnie z metodyką uznaną przez instytucję finansującą projekt. Obliczenie efektu ekologicznego powinno zostać dołączone do oferty i sporządzone w arkuszu kalkulacyjnym, który jest do pobrania na stronie:
http://rpo.warmia.mazury.pl/plik/send/?id=3591&v=1
Przy wyliczaniu planowanego zużycia paliwa – w przypadku produkcji energii elektrycznej – należy odnieść się do docelowej ilości energii elektrycznej planowanej do wyprodukowania (w ciągu roku) w ramach realizacji zamówienia oraz wartości opałowe dla paliwa, tj. brykietu węgla kamiennego podane w tabeli 14 informacji KOBiZE „Wartości opałowe (WO) i wskaźniki emisji CO2 (WE) w roku 2013 do raportowania w ramach Wspólnotowego Systemu Handlu Uprawnieniami do Emisji za rok 2016” (Warszawa, grudzień 2015), wg wzoru:
B [Mg] = ( (E [MWh] x 3600) / WO [MJ/kg] ) / 1000
Kryterium nr 4 – Wykonanie przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem materiałów ponownie przetworzonych, pochodzących z recyklingu – waga kryterium 5%
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie przedłożonych dokumentów zewnętrznych potwierdzających, że oferowane materiały/urządzenia pochodzą z recyklingu.
Kryterium nr 5 – Zastosowanie zewnętrznego monitoringu instalacji zgodnie z następującymi min. wymaganiami – waga kryterium 5%:
-możliwość monitorowania wywiązywania się pojedynczej instalacji/grupy instalacji z założonego planu produkcyjnego,
- posiadanie analizy produktywności pozwalające na ocenę poziomu produktywności instalacji z uwzględnieniem rzeczywistych warunków pogodowych w danym regionie,
-możliwość generowania spersonalizowanych raportów z dowolnym interwałem czasowym,
-polskojęzyczność,
-możliwość bezpośredniego kontaktu z serwisem technicznym,
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie przedłożonych kart katalogowych oferowanych urządzeń.
Kryterium nr 6 – Zastosowanie optymalizatorów mocy – waga kryterium 5%
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie przedłożonych kart katalogowych oferowanych urządzeń.
Kryterium nr 7 – Termin realizacji zamówienia – waga kryterium 5%
Kryterium będzie weryfikowane na podstawie deklarowanego w ofercie terminu realizacji zamówienia.
Metodologia przyznawania punktacji
Maksymalna liczba punktów jaką zdobyć może Oferent wynosi 100 punktów, w podziale na poszczególne kryteria (według ich wagi):
Kryterium nr 1 – 30 punktów
Kryterium nr 2 – 20 punktów
Kryterium nr 3 – 30 punktów
Kryterium nr 4 – 5 punktów
Kryterium nr 5 – 5 punktów
Kryterium nr 6 – 5 punktów
Kryterium nr 7 – 5 punktów
Oceniana oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów wynikających z kryteriów oceny oferty, wyliczanych na podstawie następującego wzoru:
Kryterium nr 1 - Czas usunięcia awarii (wad) od momentu zgłoszenia usterki (w godzinach)
Najkrótszy czas usunięcia awarii
Punkty = ------------------------------------------------ x 100 x znaczenie 30% (max. 30 pkt.)
Czas usunięcia awarii badanej oferty
Kryterium nr 2 - Łączna cena netto oferty
Wartość oferty najtańszej (w PLN)
Punkty = ------------------------------------------------ x 100 x znaczenie 20% (max. 20 pkt.)
Wartość oferty badanej (w PLN)
Kryterium nr 3 - Deklarowana ilość rocznej unikniętej emisji CO2 do atmosfery w wyniku działania wykonanego przedmiotu zamówienia
Deklarowana ilość rocznej unikniętej emisji CO2 w ofercie badanej
Punkty = ---------------------------------------------------------------------------x 100 x znaczenie 30% (max. 30 pkt.)
Największa deklarowana ilość rocznej unikniętej emisji CO2
Kryterium nr 4 – Wykonanie przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem materiałów ponownie przetworzonych, pochodzących z recyklingu.
TAK – 5 punktów
NIE – 0 punktów
W przypadku braku danych w ofercie pozwalających na jednoznaczne stwierdzenie spełnienia kryteriów, oferta za to kryterium otrzyma 0 punktów.
Kryterium nr 5: Zastosowanie zewnętrznego monitoringu instalacji zgodnie z następującymi min. wymaganiami.
TAK – 5 punktów
NIE – 0 punktów
W przypadku braku danych w ofercie pozwalających na jednoznaczne stwierdzenie spełnienia kryteriów, oferta za to kryterium otrzyma 0 punktów.
Kryterium nr 6 – Zastosowanie optymalizatorów mocy
TAK – 5 punktów
NIE – 0 punktów
W przypadku braku danych w ofercie pozwalających na jednoznaczne stwierdzenie spełnienia kryteriów, oferta za to kryterium otrzyma 0 punktów.
Kryterium nr 7 – Termin realizacji zamówienia
31.12.2018 r. – 0 punktów
17.12.2018 r. – 2 punkty
03.12.2018 r. – 5 punktów
Wykluczenia
W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może zostać udzielone podmiotowi powiązanemu z
Zamawiającym osobowo lub kapitałowo, w związku z czym Oferent zobowiązany jest do dostarczenia wraz z
ofertą oświadczenia stanowiącego załącznik. Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych do niniejszego
zapytania ofertowego. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między
Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub
osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i
przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Oferentem , polegające w szczególności na:
uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10 %
udziałów lub akcji, pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta,
pełnomocnika, pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
Nazwa
ZIAJA DYSTRYBUCJA OLSZTYN SPÓŁKA JAWNA MIROSŁAW BARTOŚ, JANUSZ KIDAWA, MAREK ŚWIGOST
Adres
10-418 Olsztyn
warmińsko-mazurskie
, Olsztyn
Numer telefonu
695921955
Fax
895320094
NIP
7393660405
Tytuł projektu
Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej przez firmę Ziaja Dystrybucja Sp. jawna.
Numer projektu
RPWM.04.01.00-28-0377/16-00