Strona główna
Logo unii europejskiej

Wykonanie robót budowlanych związanych z wymianą źródła ciepła oraz montażem instalacji solarnej dla budynku Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży w Kamieniu Krajeńskim

Data publikacji: 09.09.2018

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 25-09-2018

Numer ogłoszenia

1135171

Status ogłoszenia

Zakończone

Treść ogłoszenia została zmieniona

Zamawiający unieważnia postępowanie ofertowe nr 1/KK/RPOWKP/2018, zgodnie z zapisami sekcji "Dodatkowe warunki",
pkt. 8.

Miejsce i sposób składania ofert

1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie osobiście, za pośrednictwem usług pocztowych lub kurierskich w siedzibie Zamawiającego: Zgromadzenie Sióstr Św. Elżbiety Prowincja Toruńska, ul. Żeglarska 9, 87-100 Toruń w terminie do dnia 25.09.2018 r. do godziny 09.30- liczy się data wpłynięcia oferty do siedziby Zamawiającego.

2. Sposób opisania koperty: Tytuł: OFERTA na zadanie pn. „Termomodernizacja budynku DPS w Kamieniu Krajeńskim prowadzonego przez Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety”.z dopiskiem: Nie otwierać przed dniem 25.09.2018 r. godz.10.00.

3. Wykonawca powinien sporządzić ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania.
4. Oferta powinna być: sporządzona w formie pisemnej, opatrzona pieczątką firmową, posiadać datę sporządzenia, zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP, czytelnie podpisana przez wykonawcę lub osobę przez niego upoważnioną.
5. Wykonawca w treści oferty winien określić łączny koszt usługi– cena w zł brutto. Wartość oferty stanowi cenę ryczałtową, w tym podatek VAT(obowiązująca stawka podatku oraz wynikająca z podanej kwoty wartość tego podatku).
6. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.09.2018 r. o godzinie 10.00.

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Krystyna Barzowska

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

+48 56 622 31 63

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie obejmuje wykonanie źródła ciepła wraz z dolnym źródłem dla zasilania instalacji ogrzewania i przygotowania ciepłej wody użytkowej dla budynku Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży w Kamieniu Krajeńskim na działce nr 280 obręb 0001, w oparciu o pompy ciepła wykorzystujące ciepło Ziemi. Prace zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną i aktualnie obowiązującymi przepisami. Przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy do wyceny, nie jest podstawą opisu przedmiotu zamówienia. Cena ofertowa musi obejmować kompleksowe wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacja techniczną. Wynagrodzenie Wykonawcy unbędzie wynagrodzeniem ryczałtowym.

Kategoria ogłoszenia

Roboty budowlane

Podkategoria ogłoszenia

Roboty budowlane

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: kujawsko-pomorskie Powiat: sępoleński Miejscowość: Kamień Krrajeński

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Celem niniejszego postępowania i warunków w nim określonych jest wyłonienie wykonawcy realizacji robót budowlano-montażowych, a także zapewnienie w szczególności przejrzystości oraz zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

Przedmiot zamówienia

Projektowane rozwiązania techniczne źródła ciepła, oparte są na rozwiązaniu z wykorzystaniem pomp ciepła typu glikol- woda. Jako dolne źródło ciepła zaprojektowano pionowe wymienniki gruntowe. W otworach technologicznych przewidziano wymiennik dwururowy o średnicy 40mm, zakończony sondą geotermalną. Jako nośnik ciepła przewiduje się 33% wodny roztwór glikolu propylenowego. Dolne źródło pompy ciepła będzie pracować przy różnicy temperatury 3-5C. Pompa ciepła współpracować będzie z buforem ciepła dla zabezpieczenia przed częstym włączaniem urządzeń. Dodatkowym szczytowym źródłem ciepła będzie kocioł gazowy o mocy grzewczej 105kW.
W ramach prac związanych z modernizacją instalacji centralnego ogrzewania planuje się: demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania, montaż rur centralnego ogrzewania, montaż pionów, montaż i podłączenie grzejników do instalacji, napełnienie, odpowietrzenie i uruchomienie instalacji.

Źródło ciepła
Dla pokrycia zapotrzebowania na ciepło zaprojektowano dwie pompy ciepła o łącznej wydajności grzewczej: 165,2 kW dla warunków pracy grzania B0/W55 z dolnym źródłem w postaci wymienników pionowych. Pompy ciepła będą produkowały energię cieplną do zasobnika buforowego ZB1 o pojemności 1100 dm3o zmiennych parametrach temperaturowych, wynikających z algorytmu pogodowego. Z zasobnika buforowego lub bezpośrednio ciepło będzie rozprowadzane do układów grzewczych za pomocą pomp obiegowych – na parametrach zgodnych z projektem instalacji centralnego ogrzewania budynku. Instalacja grzewcza zaprojektowana jest na parametrze 55/40°C, przy czym powyżej temperatury zasilania 55°C, pompa ciepła będzie wspomagana kotłem gazowym o mocy 105kW, włączonym w układ szeregowo za pośrednictwem sprzęgła hydraulicznego, dla zapewniania ciągłej pracy pomp ciepła.
Dolne źródło ciepła
Dolnym źródłem ciepła dla pomp ciepła będzie pionowy kolektor gruntowy wykonany jako wymiennik dwururowy zakończony głowicą geotermalną wprowadzony do otworu technicznego, w którym krążące medium będzie odbierać ciepło Ziemi zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Geologiczne i Górnicze art.6 pkt.16.
Kocioł gazowy pełni rolę dodatkowe źródła ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz do jej przegrzewu. Max. temperatura zasilania instalacji przez źródła ciepła wnosi 70°C.
Projektowana instalacja zabezpieczy niezbędną ilość ciepła dla celów grzewczych i ciepłej wody użytkowej.
Cała projektowana instalacja węzła ciepła wraz z pompami ciepła i kotłem gazowym zlokalizowana będzie na parterze budynku w pomieszczeniach 014 i 016 o powierzchni odpowiednio 34.3 i 5.2 m2 oraz wysokości 2,5 m.
Podstawowe parametry techniczne pompy ciepła przyjętej w opracowaniu:
- wydajność cieplna pompy ciepła dla B0/W35(1) - 90,5kW
- pobór mocy elektrycznej pompy ciepła dla B0/W35(1) - 21,4kW
- efektywność pompy ciepła COP dla B0/W35(1) - 4,23
- zakres pracy dolnego źródła - od -6°C do +20°C
- zakres pracy górnego źródła - od +25°C do +63°C
- max. prąd pracy pompy ciepła - 67A.

Dolne źródło ciepła w postaci pionowych wymienników ciepła projektuje się na terenie zielonym. W ziemi rozmieszczonych zostanie 35 sond geotermalnych do głębokości 100 m. W hermetycznych sondach
w układzie zamkniętym krążyć będzie czynnik niezamarzający, tj. 33% wodny roztwór glikolu propylenowego. Dla obiektu zostaną zamontowane dwie pompy ciepła o mocy grzewczej 90 kW każda.

Instalacja solarna
Źródłem energii cieplnej projektuje się płytowe kolektory słoneczne, zamontowane w sekcjach na dachu budynku głównego. Na dachu budynku projektuje się 3 pola po 6 kolektorów.
Załącznikiem do przedmiotowego zapytania ofertowego jest:
a) Dokumentacja techniczna- załącznik 7,
b) Przedmiary robót- załącznik 8.

Kod CPV

45000000-7

Nazwa kodu CPV

Roboty budowlane

Dodatkowe przedmioty zamówienia

Dodatkowe przedmioty zamówienia:
42511110-5 Pompy grzewcze
76431000-3 Usługi odwiertów
45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne

Harmonogram realizacji zamówienia

Termin wykonania zamówienia do dnia 14.12.2018 r.

Za datę zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia przyjmuje się datę zakończenia wszystkich robót, zgłoszenia ich zakończenia Zamawiającemu oraz przekazania Zamawiającemu kompletnych operatów kolaudacyjnych (2 egzemplarze) z pisemnym wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego robót wraz z zawiadomieniem o zakończeniu prac.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Wiedza i doświadczenie

1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy , którzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie prac budowlano-montażowych polegających na:
a. wykonaniu kotłowni z zastosowaniem gruntowej/ych pompy/pomp ciepła o mocy nie mniejszej niż 90 kW,
b. wykonaniu instalacji solarnej z min. 10 kolektorami słonecznymi,
c. wymianie instalacji centralnego ogrzewania w obiekcie użyteczności publicznej lub zamieszkania zbiorowego.
2. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wykaz zrealizowanych 2robót dla każdego z zakresów i wykaże w nim, że w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ­ w tym okresie, zrealizował roboty budowlano-montażowe wskazane w punkcie 1.
3. Wykonanie prac należy udokumentować odpowiednimi referencjami/potwierdzeniami należytego wykonania robót.
4. Nie wykazanie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.

Potencjał techniczny

1. Zamawiający wymaga załączenia do oferty wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, z następującymi uprawnieniami zgodnie z załączonym wzorem:
a. kierownik robót sanitarnych,
b. projektant instalacji sanitarnych,
c. kierownik prac geologicznych
d. serwisant (wymagane uprawnienia SEP do 1kV)

2. Zamawiający wymaga załączenia oświadczeń o partycypacji w realizacji zadania, złożonych przez wskazane w potencjale technicznym osoby, ze wskazaniem tytułu oraz okresem realizacji zadania.
3. Nie wykazanie warunku posiadania potencjału technicznego skutkować będzie wykluczeniem
z postępowania.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

1. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację zamówienia.

2. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca załączy do oferty aktualny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o sumie ubezpieczenia nie niższej niż 1 400 000,00 zł.

Dodatkowe warunki

1. Po stronie Wykonawcy będzie zabezpieczenie terenu prowadzonych prac, w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo wszelkich działań na terenie budowy zgodnie z przepisami BHP oraz ochroną PPOŻ.
2. Wykonawca utrzyma zaplecze budowy w zakresie napraw, wody użytkowej, energii elektrycznej oraz zabezpieczenia we własnym zakresie maszyn i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.
3. Wykonawca zapewni wywóz odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz udokumentowanie potwierdzające złożenie ich na właściwych składowiskach.
4. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części.
5. Zamawiający nie planuje zamówień uzupełniających.
6. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie będzie udzielane podmiotom powiązanym
z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, będący w posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
b) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Potwierdzeniem braku powiązań kapitałowych lub osobowych jest złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o braku występowania w/w powiązań.
7. Podwykonawcy.
a) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
b) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca podał nazwy oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w te roboty budowlane, a także zawiadamiał i przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych.
c) Jeżeli nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy wskazanego w ofercie do niniejszego zamówienia to Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia lub Wykonawca samodzielnie spełni warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli zachodzą łącznie poniższe przesłanki:
a) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym
b) istotnej zmiany okoliczności nie można było wcześniej przewidzieć.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian postanowień umowy.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Do oferty należy dołączyć:
1. Pełnomocnictwo, jeśli z załączonych dokumentów nie będzie wynikało upoważnienie do reprezentacji Wykonawcy;
2. Formularz ofertowy- załącznik 1
3. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w postępowaniu- załącznik 2
4. Wykaz zrealizowanych robót budowlanych wraz z kopiami dokumentów potwierdzających wykonanie tych robót- załącznik 3
5. Wykaz osób uczestniczących w realizacji zamówienia (potencjał techniczny) wraz z kopiami uprawnień i oświadczeniami o partycypacji w zadaniu- załącznik 4, załącznik 5
6. Informacja na temat braku powiązań osobowych i kapitałowych- załącznik 6
7. Kopię aktualnego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie niższej niż 1 400 000,00 zł.
8. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega
z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
9. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
10. Najpóźniej dzień przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu kopie stosownych i aktualnych uprawnień budowlanych osób wskazanych w ofercie oraz zaświadczenia lub decyzje o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, dla osób z uprawnieniami budowlanymi wydanymi po 14.02.1995 r. oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku podmiotów krajowych, dla podmiotów zagranicznych dokumenty równoważne).
11. Najpóźniej dzień przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu harmonogram terminowo – rzeczowo – finansowy realizacji przedmiotu zamówienia, określający terminy, zakresy robót zgodnie ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 7 wraz z kosztorysem ofertowym (kosztorys stanowi załącznik pomocniczy i musi zawierać wszystkie prace ujęte w dokumentacji technicznej).

Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie poniżej przedstawionych kryteriów oceny ofert:

1. Oferty zostaną ocenione wg punktacji od 1 do 100, w sposób następujący:

a) całościowa cena brutto wykonanej usługi (waga 60 pkt.) od 0 do 60 pkt., w cenie należy uwzględnić wszystkie koszty wykonania zlecenia.

Metodologia obliczania pkt. ceny = (cena najniższa/cena oferowana) *60pkt. Ocena punktowa kryterium cena dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Pc= (Cn:Co) x60 waga kryterium (60 pkt)
gdzie: Pc– punkty dla badanej oferty w kryterium cena;
Cn– cena najniższa w zbiorze ofert;
Co– cena badanej (rozpatrywanej) oferty.
Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania tego kryterium tj. oferta z najniższą (najtańszą) ceną­ otrzyma maksymalną ilość punktów przypisaną w tym kryterium, czyli 60 pkt. Pozostałym Wykonawcom przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.
Najdroższa oferta uzyska najmniejszą liczbę punktów.

b) Termin realizacji przedmiotu zamówienia – data zakończenia realizacji zamówienia (przy założeniu, że wybór wykonawcy i podpisanie umowy nastąpi nie później niż 28.09.2018 r.) (waga 20 pkt.)

do 14 grudnia 2018 r.- 7 pkt.
do 30 listopada 2018 r.- 14 pkt.
do 16 listopada 2018 r.- 20 pkt.

W przypadku wskazania przez Wykonawcę terminu realizacji przedmiotu zamówienia przekraczającego termin zakończenia realizacji zamówienia (14.12.2018 r.) oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapisami zapytania ofertowego.

c) udzielona gwarancja na urządzenia pompy ciepła, odwierty geotermalne i prace instalacyjne licząc od dnia protokolarnego ostatecznego odbioru robót (waga 10 pkt.)
24 miesiące­0pkt.
od 25 miesięcy do 36 miesięcy­5 pkt.
od 37 miesięcy do 59 miesięcy­ 7 pkt.
od 60 miesięcy do 72 miesięcy ­10 pkt.

Wskazanie gwarancji na pompę ciepła, odwierty geotermalne i prace instalacyjne poniżej 24miesięcy będzie skutkowało odrzuceniem oferty.

d) czas reakcji na awarię (waga 10 pkt.):
powyżej 12 godzin ­0 pkt.
od 12 godzin do 4 godzin od momentu zgłoszenia awarii ­5 pkt.
poniżej 4 godzin od momentu zgłoszenia awarii­10 pkt.

Wskazanie czasu reakcji na awarię powyżej 12 godzin będzie skutkowało odrzuceniem oferty.


2. Punkty zostaną wyliczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Po ustaleniu punktów w poszczególnych kryteriach nastąpi ich zsumowanie. Zostanie wybrana oferta
o najwyższej liczbie punktów.

Wykluczenia

Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1. Skontaktowania się z właściwymi Wykonawcami w celu wyjaśnienia ofert;
2. W toku oceny ofert Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
3. Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia wyklucza wykonawców powiązanych osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym, zostanie on wykluczony z udziału w niniejszym postępowaniu.
4. Z postępowania wyklucza się również Wykonawców, jeśli:
a) oferta złożona przez Wykonawcę nie spełnia wymogów określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym,
b) oferta została złożona po wyznaczonym terminie,
c) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
d) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5. Zamawiający może wykluczyć z postępowania:
a) Wykonawców, w odniesieniu do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego.
b) Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, kiedy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Zamawiający - Beneficjent

Nazwa

ZGROMADZENIE SIÓSTR ŚW.ELŻBIETY, PROWINCJA TORUŃSKA

Adres

Żeglarska 9

87-100 Toruń

kujawsko-pomorskie , Toruń

Numer telefonu

+48 566 22 3163

NIP

9561929399

Tytuł projektu

Termomodernizacja budynku DPS w Kamieniu Krajeńskim prowadzonego przez Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety

Numer projektu

RPKP.03.03.00-04-0017/17-00
Liczba wyświetleń: 692