Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Miejsce i sposób składania ofert
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj.: Związku Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego ul. Piaskowa 6, 78-520 Złocieniec, sekretariat, w terminie do dnia 07.06.2018 r. do godziny 10:00.
JEDZ wersji elektronicznej należy przesłać na adres e-mail: zamowieniapubliczne@pojezierzedrawskie.com.pl (zgodnie z Pkt. 8.1 SIWZ).
Otwarcie ofert nastąpi w dnia 07.06.2018 r., o godzinie 10:30 w siedzibie Związku.
Otwarcie ofert jest jawne.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
Podczas otwierania ofert Zamawiający poda nazwy i adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Roman Matuszak, Robert Stanek, Agnieszka Gutowicz
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
943633055
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi:
„Modernizacja oczyszczalni ścieków w Złocieńcu – Wodnik”
Zgodnie z „Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego (FIDIC 1999, pierwsze wydanie 1999)”. Obowiązuje tekst w języku polskim,
Opis przedmiotu i zakresu zamówienia zawarto w Załączniku nr 1 do umowy – Opisie przedmiotu zamówienia.
Kategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Podkategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
zachodniopomorskie
Powiat:
drawski
Miejscowość:
Złocieniec
Cel zamówienia
Modernizacja oczyszczalni ścieków w Złocieńcu
Przedmiot zamówienia
1 Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi:
„Modernizacja oczyszczalni ścieków w Złocieńcu – Wodnik”
Zgodnie z „Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego (FIDIC 1999, pierwsze wydanie 1999)”. Obowiązuje tekst w języku polskim,
2 Opis przedmiotu i zakresu zamówienia zawarto w Załączniku nr 1 do umowy – Opisie przedmiotu zamówienia.
3 Zamawiający wyłącza z realizacji robót budowlanych następujące obiekty występujące w dokumentacji budowlanej: TOM I, PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU, PROJEKT WYKONAWCZY II – rys. nr 1.2:
a) obiekt nr 3 – budynek D,
b) obiekt nr 5 – wiata z muldą osadów dowożonych,
c) obiekt nr 20 – filtr katalityczny z dezodoryzacją przy budynku D
d) obiekt nr 23 – silos na wapno przy bud D,
e) obiekty nr 10, 22 – piaskownik, budynek separatora piasku – rozbiórkę wykona inwestor we własnym zakresie,
Wyżej wymienione obiekty i roboty rozbiórkowe zostały wyłączone z przedmiaru robót.
f) należy wycenić w ofercie transformator olejowy 400 kVA zamiast transformatora olejowego 800 kVA zawartego w „Projekt Wykonawczy Układu Pomiarowego” z kwietnia 2018 r.
g) należy wycenić umieszczenie agregatu prądotwórczego w obiekcie nr 12, a nie jak opisano w poz. 879 przedmiaru „w obudowie dźwiękochłonnej”
4 Zamawiający informuje, że roboty budowlane należy wycenić na podstawie dokumentacji zatytułowanej „PROJEKT WYKONAWCZY II” i STWiORB II. Opublikowany przedmiar jest dokumentem pomocniczym (patrz punkt 16.2 SIWZ).
Kod CPV
45000000-7
Nazwa kodu CPV
Roboty budowlane
Harmonogram realizacji zamówienia
Termin wykonania zamówienia do 30 listopada 2019 r. (zgodnie z warunkami Kontraktowymi FIDIC).
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ (JEDZ).
Wiedza i doświadczenie
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
Wykonawca wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia na roboty budowlane polegające na modernizacji/rozbudowie/przebudowie oczyszczalni ścieków komunalnych, której zakres obejmował oczyszczanie mechaniczne, biologiczne i gospodarkę osadową o wartości nie mniejszej niż 14 000 000,00 zł netto każda, w tym jedna z robót wykonana w ramach inwestycji realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne i o minimalnej przepustowości nominalnej 3200 m³/d
Potencjał techniczny
W celu potwierdzenia spełnienia warunku, Wykonawca musi zawrzeć odpowiednie oświadczenie
w części IV sekcja C pkt. 1a) Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) - wypełnionego zgodnie z instrukcją załącznik nr 5 do SIWZ patrz punkt 8.1 SIWZ.
c2) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie robót budowlanych, które należy wpisać do oświadczenia JEDZ:
- warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty wymagany wykaz osób – tzn. Zespołu Kluczowego Personelu i wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował nimi:
c2.1) jedną osobą na stanowisko Kierownik Kontraktu (Ekspert nr 1), która posiada:
- co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu lub koordynacji procesu inwestycyjnego na stanowisku Dyrektora Kontraktu/Kierownika Kontraktu lub Przedstawiciela Wykonawcy, w tym na co najmniej dwóch robotach budowlanych o wartości nie mniejszej jak 14 000 000,00 zł brutto każda, związanych z budową, modernizacją, rozbudową lub przebudową oczyszczalni ścieków komunalnych , w tym jedna z robót wykonana w ramach inwestycji w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne;
;
c2.2) jedną osobą na stanowisko Kierownika Budowy (Ekspert nr 2), która posiada:
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
— co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownik robót konstrukcyjnych, w tym przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub modernizację oczyszczalni ścieków komunalnych, o wartości nie mniejszej jak 14 000 000,00 zł brutto każda;
c2.3) jedną osobą na stanowisko Kierownika Robót w zakresie robót sanitarnych (Ekspert nr 3), która posiada:
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
— co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót sanitarnych, w tym przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub modernizację oczyszczalni ścieków komunalnych, o wartości nie mniejszej jak 14 000 000,00 zł brutto każda;
c2.4) jedną osobą na stanowisko Kierownika Robót w zakresie robót sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych (Ekspert nr 4), która posiada:
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
— co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót elektrycznych, w tym przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub modernizację oczyszczalni ścieków komunalnych, o wartości nie mniejszej jak 14 000 000,00 zł brutto każda;
c2.5) jedną osobą na stanowisko Kierownika Robót drogowych (Ekspert nr 5), która posiada:
— uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności drogowej uprawniające do kierowania robotami drogowymi lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
— co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót drogowych, w tym przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto każda;
c2.6) jedną osobą na stanowisko Specjalisty ds. rozliczeń (Ekspert nr 6), która posiada:
wykształcenie wyższe,
doświadczenie zawodowe w rozliczeniu przynajmniej dwóch zakończonych inwestycji o wartości nie mniejszej niż 14 000 000,00 zł brutto każda;
c2.7) jedną 1 osobą na stanowisko Technologa (Ekspert nr 7), która posiada:
co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe, w tym pełniącej funkcję technologa rozruchu przy realizacji co najmniej 2 oczyszczalni ścieków komunalnych o wartości 10 mln zł brutto każda w tym z udziałem w rozruchu min. jednej oczyszczalni ścieków z zastosowaniem instalacji hydrolizy bezciśnieniowej termicznej.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że:
1. osiągnął roczny obrót rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży w każdym z ostatnich dwóch lat obrotowych, a jeżeli okres działalności był krótszy, to w tym okresie, nie mniejszy niż 30 000 000,00 zł w każdym roku obrotowym – na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej
oraz
w każdym z ostatnich dwóch lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osiągnęli następujące wartości wymienionych wskaźników:
1) Dodatnia rentowność sprzedaży netto (wynik netto) / (przychody netto ze sprzedaży)
2) Płynność finansowa będąca stosunkiem bieżących aktywów do bieżących zobowiązań - (aktywa obrotowe) / (zobowiązania krótkoterminowe +rozliczenia bierne krótkoterminowe) - nie mniejszy niż 1,20
3) Wskaźnik zadłużenia długoterminowego będący stosunkiem (zobowiązań długoterminowych) / (kapitał własny) nie większy niż 0,60;
2. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową do wykonania zamówienia w wysokości co najmniej 10 000 000,00 zł – na potwierdzenie sytuacji finansowej;
3. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 10 000 000,00 zł – na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku, Wykonawca musi zawrzeć odpowiednie oświadczenie
w części IV sekcja B Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) – wypełnionego zgodnie z instrukcją załącznik nr 5 do SIWZ patrz punkt 8.1 SIWZ.
Warunki zmiany umowy
Kontrakt zawierający istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do jego treści - stanowi Część niniejszego SIWZ.
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
I. Kryterium oceny ofert i jego znaczenie oraz opis sposobu oceny ofert:
1 Cena oferty (z podatkiem VAT) /C/ – 60 %
2 Doświadczenie Kierownika Kontraktu - 10%
3 Doświadczenie Kierownika Robót sanitarnych - 10%
4 Doświadczenie Technologa - 10%
5 Gwarancja jakości – 10%
Opis i sposób przyznawania punktacji zgodnie z pkt. 17 SIWZ.
Nazwa
ZWIĄZEK MIAST I GMIN POJEZIERZA DRAWSKIEGO
Adres
78-520 Złocieniec
zachodniopomorskie
, drawski
Numer telefonu
94 363-30-55
Fax
94 363-30-55
NIP
2530299373
Tytuł projektu
Modernizacja oczyszczalni ścieków w Złocieńcu - Wodnik
Numer projektu
POIS.02.03.00-00-0061/16-00
Nierozstrzygnięte – Inne
Opis
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2015r., poz. 2164 z późn.zm.), Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielnie zamówienia, gdyż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny oferty z najniższą ceną.
Na otwarciu ofert Zamawiający podał, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia 28.258.414,15 zł brutto. Oferta z najniższą ceną opiewa na kwotę 44.981.100,00 zł brutto.