Strona główna
Logo unii europejskiej

Zapytanie ofertowe nr 1/FLOP/LGnS/DPiB/2017 dot. wyboru doradców świadczących usługi doradcze dla członków 5 Zespołów Monitoringowych monitorujących zadania 56 jednostek administracji rządowej i samorządowej na terenie woj. lubelskiego pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych

Data publikacji: 28.11.2017

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 05-12-2017

Numer ogłoszenia

1071698

Status ogłoszenia

Zakończone

Miejsce i sposób składania ofert

Oferty można składać pocztą elektroniczną na adres biuro@flop.lublin.pl lub w formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Odpowiedź na zapytanie ofertowe nr 1/FLOP/LGnS/DPiB/2017 - nie otwierać przed dniem 05.12.2017 r.” na adres Biura projektu:
Związek Stowarzyszeń Forum
Lubelskich Organizacji Pozarządowych
20-037 Lublin, Al. Racławickie 22
Termin składania ofert upływa w dn. 05.12.2017 r. o godz. 23:59:59. Decyduje data i godzina wpływu. Nie będą rozpatrywane oferty, które wpłyną po wyznaczonym terminie, na niewłaściwym druku, niekompletne lub niespełniające stawianych wymagań.

Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę

biuro@flop.lublin.pl

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Wojciech Dec

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

81 533 12 17

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wybranie Wykonawców świadczących usługi doradcze dla członków 5 Zespołów Monitoringowych (ZM1-5), w wymiarze łącznie 305 godz. (śr. 61 godz./ZM, 1 godz. = 60 minut). W skład każdego 3-osobowego ZM1-5 wchodzą: ekspert ds. badań i analiz, ekspert ds. monitoringu oraz ekspert ds. osób niepełnosprawnych. Członkowie ZM1-5 zajmują się realizacją badań w zakresie monitoringu zadań 56 jednostek administracji rządowej i samorządowej na terenie woj. lubelskiego pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych.
W ramach prowadzonego zamówienia zostaną wybrani Wykonawcy świadczący dla ZM1-5 usługi doradcze w zakresach:
a) doradztwa prawnego, w wymiarze łącznie 100 godz.,
b) doradztwa w zakresie dostępności budynków użyteczności publicznej i przestrzeni publicznej dla osób z niepełnosprawnościami, w wymiarze łącznie 100 godz.,
c) doradztwa w zakresie dostosowania informacji na stronach internetowych WWW do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w wymiarze łącznie 100 godz.,
d) doradztwa w zakresie edukacji włączającej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami, w wymiarze łącznie 5 godz..
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby godz. realizacji zamówienia.
Wykonywanie usługi doradztwa będzie realizowane na podstawie metodologii i regulaminu konkursu POWR.02.06.00-IP.03-00-002/16 oraz przy wykorzystaniu narzędzi do badań monitoringowych wskazanych przez Zamawiającego.
Miejsce wykonania zamówienia: województwo lubelskie. Przy czym Zamawiający dopuszcza pracę częściowo zdalną z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
Planowany termin wykonania zamówienia: grudzień 2017 r. – maj 2018 r. Przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia.

Kategoria ogłoszenia

Usługi

Podkategoria ogłoszenia

Usługi inne

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: lubelskie Powiat:

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Usługa będzie wykonywana w ramach projektu pt. „Lubelskie Gwarancje na START - monitoring jednostek administracji publicznej w województwie lubelskim pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych”, WND-POWR.02.06.00-00-0037/16, którego celem jest jest wzrost poziomu monitoringu zadań 56 jednostek administracji rządowej i samorządowej na terenie woj. lubelskiego pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, jako istotnego czynnika zwiększenia zdolności podmiotów polityk publicznych do wdrażania postanowień Konwencji.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wybranie Wykonawców świadczących usługi doradcze dla członków 5 Zespołów Monitoringowych (ZM1-5), w wymiarze łącznie 305 godz. (śr. 61 godz./ZM, 1 godz. = 60 minut). W skład każdego 3-osobowego ZM1-5 wchodzą: ekspert ds. badań i analiz, ekspert ds. monitoringu oraz ekspert ds. osób niepełnosprawnych. Członkowie ZM1-5 zajmują się realizacją badań w zakresie monitoringu zadań 56 jednostek administracji rządowej i samorządowej na terenie woj. lubelskiego pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych.

W tym zakresie:

1) Doradztwo prawne obejmie udzielanie członkom ZM1-5 indywidualnych/grupowych porad prawnych, przygotowania analiz i opinii dotyczących interpretacji przepisów prawnych z zakresu będącego przedmiotem badań monitoringowych zadań jednostek administracji publicznej pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych (w wymiarze łącznie 100 godz.), w tym:
a) prawa zamówień publicznych itp. (w wymiarze 25 godz.),
b) stosowania klauzul społecznych itp. (w wymiarze 25 godz.),
c) dostępu do informacji publicznej i ochrony danych osobowych itp. (w wymiarze 25 godz.),
d) odniesienia przepisów Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych do prawa krajowego itp. (w wymiarze 25 godz.).

2) Doradztwo w zakresie dostępności budynków użyteczności publicznej i przestrzeni publicznej dla osób z niepełnosprawnościami obejmie udzielanie członkom ZM1-5 indywidualnych/grupowych konsultacji, porad oraz przygotowanie projektów, analiz i opinii (w wymiarze łącznie 100 godz.), w tym:
a) dostosowania infrastruktury publicznej dla osób niepełnosprawnych itp. (w wymiarze 25 godz.),
b) warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, standardów komunikacji przestrzennej oraz niwelowania barier architektonicznych itp. (w wymiarze 50 godz.),
c) interpretacji przepisów prawa budowlanego i nadzoru technicznego itp. (w wymiarze 25 godz.).

3) Doradztwo w zakresie dostosowania informacji na stronach internetowych WWW do potrzeb osób z niepełnosprawnościami obejmie udzielanie członkom ZM1-5 indywidualnych/grupowych konsultacji, porad oraz przygotowanie analiz informatyczno-technicznych i opinii (w wymiarze łącznie 100 godz.), w tym: przestrzegania obowiązku dostosowania serwisów instytucji publicznych do standardu WCAG 2.0, pogłębionej i uproszczonej analizy 56 stron internetowych WWW instytucji publicznych wskazanych przez Zamawiającego pod kątem dostępności zgodności stanu serwisu z zaleceniami WCAG 2.0, wskazania propozycji rekomendacji dla webmasterów i redaktorów monitorowanych serwisów instytucji publicznych itp.

4) Doradztwo w zakresie edukacji włączającej dla osób z niepełnosprawnościami obejmie udzielanie członkom ZM1-5 indywidualnych/grupowych konsultacji, porad oraz przygotowanie analiz i opinii (w wymiarze łącznie 100 godz.), w tym: systemu kształcenia umożliwiającego integrację na wszystkich poziomach edukacji, edukacji włączającej uczniów niepełnosprawnych, likwidacji barier w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych, dostosowania regulacji organizacji wewnętrznych szkół do edukacji włączającej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami itp.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby godz. realizacji zamówienia.

Kod CPV

85312320-8

Nazwa kodu CPV

Usługi doradztwa

Harmonogram realizacji zamówienia

Planowany termin wykonania zamówienia: grudzień 2017 r. – maj 2018 r. Przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który:
1) Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania tych uprawnień (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1).
2) W przypadku przedsiębiorcy posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność zgodną z przedmiotem zamówienia (potwierdzeniem jest dostarczenie kserokopii aktualnego odpisu z rejestru przedsiębiorców).

Wiedza i doświadczenie

Wykonawca realizujący zamówienie powinien:
1) Posiadać wykształcenie wyższe (potwierdzeniem jest dostarczenie kserokopii dokumentu potwierdzającego wykształcenie oraz wskazanie wyższego wykształcenia w życiorysie zawodowym w Załączniku nr 3).
2) Posiadać znajomość Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych oraz uregulowań krajowych dotyczących praw osób niepełnosprawnych (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1).
3) Posiadać co najmniej 2-letnie doświadczenie w świadczeniu usług doradczych w zakresie tworzenia opinii, raportów, analiz (potwierdzeniem jest wskazanie doświadczenia w zakresie doradztwa w życiorysie zawodowym w Załączniku nr 3).

Potencjał techniczny

O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który dysponuje niezbędnym potencjałem technicznym umożliwiającym wykonanie zamówienia (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1).

Osoby zdolne do wykonania zamówienia

O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który:
1) Jest osobą fizyczną niebędącą personelem projektu , osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje realizację zamówienia lub zawarła umowę w sprawie realizacji zamówienia.
2) Dysponuje odpowiednim zapleczem osobowym umożliwiającym wykonanie zamówienia, (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1 oraz przedłożenie życiorysów zawodowym doradców wykonujących zamówienie stanowiące Załącznik nr 3).
3) Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1).
4) Nie toczy się w stosunku do niego postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, ani też nie zostało wszczęte postępowanie naprawcze w razie zagrożenia niewypłacalnością (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1).
5) Nie był karany za przestępstwa popełnione umyślnie (potwierdzeniem jest podpisane oświadczenie w Załączniku nr 1).

Warunki zmiany umowy

Podpisanie umowy o wykonanie usługi z Wykonawcą nastąpi w terminie nieprzekraczającym datę rozpoczęcia realizacji zamówienia.
W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy, Zamawiający podpisze umowę z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał najwyższą liczbę punktów.
Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy z Wykonawcą, który złożył ważną najkorzystniejszą ofertę, gdy cena tej oferty przekracza środki przewidziane oraz dostępne budżecie Projektu. W takim przypadku Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjowania ceny oferty z Wykonawcą. Jeżeli negocjacje nie przyniosą rezultatu, to Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał ofertę kolejnego Wykonawcy, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał najwyższą liczbę punktów

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. W takim przypadku postępowanie może zakończyć się wyborem kilku Wykonawców.
Ocena spełnienia warunków realizacji zamówienia będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia. Wykonawca, którzy nie przedłoży dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dotyczących realizacji zamówienia zostanie wykluczony z postępowania.
Wykonawca składa ofertę w formie pisemnej wypełniając i podpisując Formularz oferty Wykonawcy wraz z oświadczeniami (Załącznik nr 1), Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych z Zamawiającym (Załącznik nr 2) oraz Życiorys zawodowy doradcy (Załącznik nr 3).
Dodatkowo dołącza:
- kserokopię dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie,
- aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców potwierdzający działalność zgodną z przedmiotem zamówienia (jeżeli dotyczy),
- referencje, rekomendacje, listy polecające itp. (jeżeli dotyczy),
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach itp. (jeżeli dotyczy),
- aktualne orzeczenie lub zaświadczenie o niepełnosprawności (jeżeli dotyczy),
- pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
Formularz Oferty Wykonawcy wraz z załącznikami muszą być podpisane osobiście przez Wykonawcę lub pełnomocnika (wymagane dołączenie pełnomocnictwa do podpisywania oferty).
Oferta powinna być wypełniona czytelnie w języku polskim. Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki dopiski) powinny być podpisane lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane.
Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Zmiany lub wycofanie powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert w zamkniętej kopercie zawierającej dodatkowe oznaczenia odpowiednio: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

A. Cena – 40%
Punktacja:
Należy podać cenę w złotych zawierającą stawkę godzinową brutto z kosztami pracodawcy wynagrodzenia za wykonanie zlecenia (1 godzina doradztwa = 60 minut). Cena musi zawierać wszystkie elementy zapytania, w tym koszty przekazania na rzecz Zamawiającego praw autorskich i pokrewnych.
Liczba punktów = (najniższa cena/cena badanej oferty) x 100 pkt. x 40%

B. Doświadczenie w obszarze problematyki niepełnosprawności – 10%
Punktacja:
Dodatkowe punkty (0-10 pkt.) zostaną przyznane Wykonawcy za doświadczenie zawodowe lub społeczne, w tym członkostwo lub działalność w organizacji mającej wśród celów statutowych działanie na rzecz osób, w obszarze problematyki niepełnosprawności (potwierdzeniem jest wykazanie doświadczenia zawodowego lub społecznego, członkostwa lub działalności w organizacji w życiorysie zawodowym doradcy stanowiącym Załącznik nr 3 realizacji zamówienia, dodatkowo będą brane pod uwagę kserokopie referencji, rekomendacji, listów polecających itp.).
Punkty będą przyznane za doświadczenie w obszarze problematyki niepełnosprawności:
- od 1 do 3 lat – 2,5 pkt.,
- powyżej 3 lat do 5 lat – 5 pkt.,
- powyżej 5 lat – 10 pkt.

C. Doświadczenie zawodowe w świadczeniu usług doradczych – 25%
Punktacja:
Dodatkowe punkty (0-25 pkt.) zostaną przyznane Wykonawcy za doświadczenie zawodowe w świadczeniu usług doradczych w zakresie tworzenia opinii prawnych, raportów, analiz (potwierdzeniem jest wykazanie dla osób kluczowych wyznaczonych do realizacji zamówienia doświadczenia zawodowego w zakresie usług doradczych w życiorysie zawodowym w Załączniku nr 3, dodatkowo będą brane pod uwagę kserokopie zawartych umów o świadczenie usług doradczych oraz stosowne referencje itp.).
Punkty będą przyznane za doświadczenie w świadczeniu usług doradczych:
- powyżej 2 lat do 5 lat – 5 pkt.,
- powyżej 5 lat do 10 lat – 15 pkt.,
- powyżej 10 lat – 25 pkt.

D. Jakość w zakresie świadczenia usług doradczych – 20%
Punktacja:
Dodatkowe punkty (0-20 pkt.) zostaną przyznane Wykonawcy za jakość świadczonych usług doradczych w zakresie tworzenia opinii prawnych, raportów, analiz (potwierdzeniem jest dołączenie kserokopii referencji potwierdzających należyte wykonanie usług doradczych, w tym protokołów odbioru usług, rekomendacji, listów polecających itp.).
Punkty będą przyznane za jakość świadczonych usług doradczych, które zostaną poparte stosownymi referencjami:
- od 1 do 5 referencji – 5 pkt.,
- od 6 do 10 referencji – 15 pkt.,
- powyżej 10 referencji – 20 pkt.

E. Posiadanie statusu osoby niepełnosprawnej (aspekt społeczny) – 5%

Punktacja:
Dodatkowe punkty (0-5 pkt.) w ramach kryterium oceny oferty zostaną przyznane Wykonawcy za wykazanie dla osób kluczowych wyznaczonych do realizacji zamówienia posiadanie statusu osoby niepełnosprawnej (potwierdzeniem jest kserokopia aktualnego orzeczenia lub zaświadczenia o niepełnosprawności).

Łączna ocena oferty:
OF = A + B + C + D + E
gdzie:
OF – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
A, B, C, D, E - liczba punktów uzyskanych przez rozpatrywaną ofertę w poszczególnych kryteriach.
Liczba punktów przypadających punktów zostanie wyliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyskała sumarycznie największą liczbę punktów. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów decyduje niższa cena.

Wykluczenia

Z możliwości składania oferty i realizacji zamówienia wyłączone są podmioty, które są powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ PO,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Zamawiający - Beneficjent

Nazwa

ZWIĄZEK STOWARZYSZEŃ FORUM LUBELSKICH ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH

Adres

Krakowskie Przedmieście 53

20-076 Lublin

lubelskie , Lublin

Numer telefonu

815347004

Fax

815347004

NIP

7122596144

Tytuł projektu

Lubelskie Gwarancje na START - monitoring jednostek administracji publicznej w województwie lubelskim pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych

Numer projektu

POWR.02.06.00-00-0037/16-00

Informacja o wybranym wykonawcy

Rozstrzygnięte

Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty oraz jej cena

Zamawiający dokonał wyboru ofert, które wpłynęły do dn. 05.12.2017 r. do godz. 23:59:59 oraz spełniały postawione przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający udzielił zamówienia w poszczególnych częściach, następującym Wykonawcom:
1. Doradztwo prawne w zakresie prawa zamówień publicznych (w wymiarze 25 godz.) - Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Piech, ul. Głębocznica 11, 24-150 Nałęczów, data wpłynięcia oferty 01.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 200 zł.
2. Doradztwo prawne w zakresie stosowania klauzul społecznych (w wymiarze 25 godz.) - Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Piech, ul. Głębocznica 11, 24-150 Nałęczów, data wpłynięcia oferty 01.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 200 zł.
3. Doradztwo prawne w zakresie dostępu do informacji publicznej i ochrony danych osobowych (w wymiarze 25 godz.) - Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Piech, ul. Głębocznica 11, 24-150 Nałęczów, data wpłynięcia oferty 01.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 200 zł.
4. Doradztwo prawne w zakresie odniesienia przepisów Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych do prawa krajowego (w wymiarze 25 godz.) - Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Piech, ul. Głębocznica 11, 24-150 Nałęczów, data wpłynięcia oferty 01.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 200 zł.
5. Doradztwo w zakresie dostępności budynków użyteczności publicznej i przestrzeni publicznej dla osób z niepełnosprawnościami dot. dostosowania infrastruktury publicznej dla osób niepełnosprawnych (w wymiarze 25 godz.) - Jacek Pióro, ul. Wieniawskiego 9, 21-100 Lubartów, data wpłynięcia oferty 05.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 210 zł.
6. Doradztwo w zakresie dostępności budynków użyteczności publicznej i przestrzeni publicznej dla osób z niepełnosprawnościami dot. warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, standardów komunikacji przestrzennej oraz niwelowania barier architektonicznych (w wymiarze 50 godz.) - Jacek Pióro, ul. Wieniawskiego 9, 21-100 Lubartów, data wpłynięcia oferty 05.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 210 zł.
7. Doradztwo w zakresie dostępności budynków użyteczności publicznej i przestrzeni publicznej dla osób z niepełnosprawnościami dot. interpretacji przepisów prawa budowlanego i nadzoru technicznego (w wymiarze 25 godz.) - Jacek Pióro, ul. Wieniawskiego 9, 21-100 Lubartów, data wpłynięcia oferty 05.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 210 zł.
8. Doradztwo w zakresie dostosowania informacji na stronach internetowych WWW do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (w wymiarze 100 godz.) – Mateusz Ciborowski, ul. Jaktorowska 4/52, 01-202 Warszawa, data wpłynięcia oferty 05.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 190 zł.
9. Doradztwo w zakresie edukacji włączającej dla osób z niepełnosprawnościami (w wymiarze 5 godz.) - Małgorzata Kotowska, ul. Zygmunta Augusta 6/40, 20-282 Lublin, data wpłynięcia oferty 05.12.2017, cena za 1 godz. doradztwa - 200 zł.
Liczba wyświetleń: 1058