Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Zakończone
Treść ogłoszenia została zmieniona
Termin składania ofert. Miejsce i sposób składania ofert. Potencjał techniczny.
Miejsce i sposób składania ofert
15.1 Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj.: Związku Miast i Gmin Pojezierza Drawskiego ul. Piaskowa 6, 78-520 Złocieniec, sekretariat, w terminie do dnia 19.07.2017 r. do godziny 10:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.07.2017 r., o godzinie 10:30 w siedzibie Związku. 15.2 Oferta złożona w terminie składania ofert będzie podlegać rejestracji przez Zamawiającego. Koperta lub inne opakowanie, w którym będzie złożona oferta zostanie opatrzona numerem według kolejności składania ofert oraz terminem jej złożenia. 15.3 Otwarcie ofert jest jawne. 15.4 Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.. 15.5 Podczas otwierania ofert Zamawiający poda nazwy i adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 15.6 Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania zgodnie z art. 84 ust.2 ustawy Pzp. 15.7 W toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. 15.8 Zamawiający poprawi oczywiste pomyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny i inne omyłki niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 15.9 Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą na podstawie ustalonych kryteriów oceny ofert. 15.10 Jeżeli w ofercie wykonawca poda cenę napisaną słownie inną niż cenę napisaną cyfrowo, podczas otwarcia ofert zostanie podana cena napisana słownie. 15.11 Zgodnie z art. 86 ust. 5 Pzp niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: 1) kwoty, jakie zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, termin wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Roman Matuszak, Robert Stanek, Agnieszka Gutowicz
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
943633055
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: wykonanie robót budowlano montażowych sieci wod-kan, deszczowych „Natura” zgodnie z „Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego (FIDIC 1999, pierwsze wydanie 1999)”. Obowiązuje tekst w języku polskim, Przedmiotem zamówienia jest : Modernizacja sieci ogólnospławnej w ulicach Zaułek-Orzeszkowa, Mickiewicza, I Dywizji Wojska Polskiego w Złocieńcu o długości: ul. Zaułek – Orzeszkowa – 314,6 mb DN 150 - DN400, ul. Mickiewicza – 137,1 mb DN150, DN400, ul. I Dywizji Wojska Polskiego – 182,7 mb DN150 – DN250. Ponadto Zamawiający informuje, że w trakcie wykonywania robót budowlanych w ul. Orzeszkowej inny Wykonawca: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Złocieńcu na swojej sieci kanalizacyjnej wykona trzy odgałęzienia kanalizacji sanitarnej o długości 23,5 mb. Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia placu budowy dla ZWiK Sp. z o.o. Złocieniec.
Kategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Podkategoria ogłoszenia
Roboty budowlane
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo:
zachodniopomorskie
Powiat:
drawski
Miejscowość:
Złocieniec
Cel zamówienia
Modernizacja sieci ogólnospławnej w Złocieńcu
Przedmiot zamówienia
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: wykonanie robót budowlano montażowych sieci wod-kan, deszczowych „Natura” zgodnie z „Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego (FIDIC 1999, pierwsze wydanie 1999)”. Obowiązuje tekst w języku polskim, Przedmiotem zamówienia jest : Modernizacja sieci ogólnospławnej w ulicach Zaułek-Orzeszkowa, Mickiewicza, I Dywizji Wojska Polskiego w Złocieńcu o długości: ul. Zaułek – Orzeszkowa – 314,6 mb DN 150 - DN400, ul. Mickiewicza – 137,1 mb DN150, DN400, ul. I Dywizji Wojska Polskiego – 182,7 mb DN150 – DN250. Ponadto Zamawiający informuje, że w trakcie wykonywania robót budowlanych w ul. Orzeszkowej inny Wykonawca: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Złocieńcu na swojej sieci kanalizacyjnej wykona trzy odgałęzienia kanalizacji sanitarnej o długości 23,5 mb. Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia placu budowy dla ZWiK Sp. z o.o. Złocieniec.
Kod CPV
45000000-7
Nazwa kodu CPV
Roboty budowlane
Harmonogram realizacji zamówienia
Termin realizowania zamówienia do 30.11.2017r.
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ.
Potencjał techniczny
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1. Wykonawca wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwa zmówienia polegające na budowie Kanalizacji sanitarnej/deszczowej/wodociągu o długości co najmniej 1200 m. W celu potwierdzenia spełnienia warunku, Wykonawca musi zawrzeć odpowiednie oświadczenie
w części IV sekcja C pkt. 1a) oświadczenia własnego - wypełnionego zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie robót budowlanych, które należy wpisać do oświadczenia własnego w części IV sekcja C pkt. 2:
- warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty wymagany wykaz osób – tzn. Zespołu Kluczowego Personelu - osoby wymienione w podpunkcie 2.1, 2.2, 2.3 i wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował nimi:
2.1 jedną osobą na stanowisko Kierownik Kontraktu (Ekspert nr 1), która posiada:
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu lub koordynacji procesu inwestycyjnego na stanowisku Dyrektora Kontraktu/Kierownika Kontraktu lub Przedstawiciela Wykonawcy, w tym na co najmniej dwóch robotach budowlanych w tym jedna z robót wykonana w ramach inwestycji w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne;
2.2 jedną osobą na stanowisko Kierownika Budowy w zakresie robót sanitarnych(Ekspert nr 2), która posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót sanitarnych, w tym przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie infrastruktury wod-kan o wartości co najmniej 1 mln PLN;
2.3 jedną osobą na stanowisko Kierownika Robót drogowych (Ekspert nr 3), która posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności drogowej uprawniające do kierowania robotami drogowymi lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót drogowych, w tym przy realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych;
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli wykaże, że: 1. osiągnął roczny obrót rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży w każdym z ostatnich dwóch lat obrotowych, a jeżeli okres działalności był krótszy, to w tym okresie, nie mniejszy niż 1 800 000,00 zł w każdym roku obrotowym - na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej oraz w każdym z ostatnich dwóch lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osiągnęli następujące wartości wymienionych wskaźników: 1) Dodatnia rentowność sprzedaży netto (wynik netto) / (przychody netto ze sprzedaży) 2) Płynność finansowa będąca stosunkiem bieżących aktywów do bieżących zobowiązań - (aktywa obrotowe) / (zobowiązania krótkoterminowe +rozliczenia bierne krótkoterminowe) - nie mniejszy niż 1,10 3) Wskaźnik zadłużenia długoterminowego będący stosunkiem (zobowiązań długoterminowych) / (kapitał własny) nie większy niż 0,60; 2.posiada środki finansowe lub zdolność kredytową do wykonania zamówienia w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł – na potwierdzenie sytuacji finansowej; 3.posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł – na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej. W celu potwierdzenia spełnienia warunku, Wykonawca musi zawrzeć odpowiednie oświadczenie w części IV sekcja B oświadczenia własnego – wypełnionego zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.
Warunki zmiany umowy
21.1 Kontrakt zawierający istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do jej treści – stanowi Część II niniejszego SIWZ. 21.2 Zgodnie z art. 144 ust. 1 u. pzp., Zamawiający zastrzega sobie możliwości zmian w umowie w stosunku do złożonej oferty w następujących okolicznościach i na następujących warunkach poza zmianami uregulowanymi Warunkami Ogólnymi oraz Warunkami Szczegółowymi (Część II SIWZ). a) każda zmiana i uzupełnienie Umowy, wymaga aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści Umowy zmiany Umowy będą mogły być wprowadzone w związku z zaistniałymi okolicznościami, których wystąpienia Zamawiający ani Wykonawca nie mógł przewidzieć w chwili zawierania Umowy. Wskazane powyżej okoliczności nie mogą być wywołane ani przez Zamawiającego ani przez Wykonawcę , ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie może być wykona wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę Zamawiającego bądź Wykonawcy lub niemożności osiągniecia celu umowy. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, powszechnej niedostępności surowców, konieczności uwzględnienia wpływów ewentualnych robót podobnych, dodatkowych i zamiennych na realizację przedmiotu Umowy. Niezależnie od powyższego Strony dopuszczają wprowadzenie zmian do umowy w następujących sytuacjach: konieczność dokonania zmian projektowych, które są niezbędne dla prawidłowego wykonania Kontraktu, wprowadzonych w trybie nadzoru autorskiego przeprowadzonego zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego lub usuwania błędów w tej dokumentacji; wystąpienia i konieczności usunięcia kolizji z uzbrojeniem podziemnym powstałych na skutek nie ujawnienia infrastruktury w zasobach geodezyjnych, konieczność zmiany technologii wykonania Robót, zmiany decyzji administracyjnych od których uzależnione jest prowadzenie Robót, wystąpienie możliwości podłączenia nowych obiektów, które powstały po zatwierdzeniu dokumentacji projektowej oraz robót towarzyszących związanych z tą czynnością, zmian technologii realizacji robót drogowych, wycinki drzew znajdujących się w pasie prowadzonych robót wraz z nasadzeniami rekompensacyjnymi, konieczność zmiany ryzyk ubezpieczeniowych i/lub sum gwarancyjnych w umowach ubezpieczeniowych , b) w takiej sytuacji, zamawiający i wykonawca, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasad równości stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania przedmiotu Umowy, określają w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki, c) niezależnie od powyższego, Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwości zmian redakcyjnych Umowy ora zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrze publicznym, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy, w szczególności przyśpieszając realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu Umowy. W tej sytuacji Zamawiający i Wykonawca wprowadza do umowy stosowne zmiany weryfikujące dotychczasowe jego brzmienie bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu Umowy, określą zmiany z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy. d) Wszelkie zmiany wprowadzone do niniejszej Umowy dokonane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
8.19 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 8.19.1 informacji z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8.19.2 zaświadczenia właściwego naczelnika US potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 8.19.3 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub KRUS albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 8.19.4 odpisu z właściwego rejestru lub z CEIDG, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1ustawy Pzp wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8.19.5 oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 8.19.6 oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 8.19.7 oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.z2016r.poz.716); 8.19.8 oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
Dokumenty/oświadczenia określono w SIWZ.
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień podobnych, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp do wysokości do 20% wartości zamówienia podstawowego na warunkach zawartych w umowie podstawowej.
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Cena oferty (z podatkiem VAT) /C/ znaczenie 60%
Doświadczenie Kierownika Robót sanitarnych znaczenie 20%
Gwarancja jakości znaczenie 20%
Nazwa
ZWIĄZEK MIAST I GMIN POJEZIERZA DRAWSKIEGO
Adres
78-520 Złocieniec
zachodniopomorskie
, drawski
Numer telefonu
94 363-30-55
Fax
94 363-30-55
NIP
2530299373
Tytuł projektu
Gospodarka wodno-ściekowa na terenie Gmin Złocieniec, Czaplinek i Drawsko Pomorskie - Natura
Numer projektu
POIS.02.03.00-00-0225/16-00
Nierozstrzygnięte – Brak ofert