Strona główna
Logo unii europejskiej

Wykonanie robót budowlanych obejmujących zadanie inwestycyjne pn.: „Remont i konserwacja zabytkowego obiektu techniki z przełomu XIX i XX wieku – wieży wodnej przy dworcu kolejowym w Nowym Targu”.

Data publikacji: 21.06.2017

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 14-07-2017

Numer ogłoszenia

1040225

Status ogłoszenia

Zakończone

Miejsce i sposób składania ofert

Ofertę należy złożyć pisemnie w siedzibie Urzędu Miasta Nowy Targ ul. Krzywa 1 pokój nr 101 osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Urząd Miasta Nowy Targ
Sekretariat Burmistrza pok. nr 101
ul. Krzywa 1
34-400 Nowy Targ

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Krzysztof Iskra

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

182611244

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących zadanie inwestycyjne pn.: „Remont i konserwacja zabytkowego obiektu techniki z przełomu XIX i XX wieku – wieży wodnej przy dworcu kolejowym w  Nowym Targu”.

2. Wykonanie robót budowlanych polega na remoncie i konserwacji zabytkowego obiektu techniki z przełomu XIX i XX wieku – wieży wodnej przy dworcu kolejowym w Nowym Targu w zakresie:

1/ robót budowlanych obejmujących:
a) roboty rozbiórkowe,
b) roboty remontowe fundamentów, ścian piwnic i stropu nad piwnicami,
c) roboty murarskie,
d) remont więźby dachowej i wymianę pokrycia dachu,
e) remont stolarki okiennej i drzwiowej,
f) roboty wykończeniowe, tynki, okładziny ścienne i roboty malarskie,
g) wykonanie nowej posadzki,
h) wyposażenie pomieszczeń,
i) remont elewacji budynku,
j) zagospodarowanie terenu wokół budynku
k) prace konserwatorskie istniejących elementów budynku i wyposażenia
l) roboty instalacyjne wewnętrzne wod - kan, c. o.,
ł) instalację kotłowni gazowej wraz z wewnętrzną instalacją gazową,

2/ robót elektrycznych obejmujących:
a) remont instalacji elektrycznej wewnętrznej,
b) wykonanie instalacji teletechnicznej wewnętrznej,
c) instalacje sieci monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego,

3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa opracowana przez inż. arch. Marcina Chryczyka Biuro Projektowe „Archi – Plan” ul. Lubańskie 19, 34-452 Ochotnica Dolna.

Kategoria ogłoszenia

Roboty budowlane

Podkategoria ogłoszenia

Roboty budowlane

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: małopolskie Powiat: nowotarski Miejscowość: Nowy Targ

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Ochrona dziedzictwa kulturowego i zwiększenie dostępności do unikatowych zabytków techniki na pograniczu polsko-słowackim dla mieszkańców i turystów
Cele szczegółowe projektu
Nazwa celu szczegółowego
Rozszerzenie wspólnej oferty kulturowej dla rozwoju i
promocji pogranicza polsko-słowackiego
Podniesienie atrakcyjności turystycznej pogranicza polsko-słowackiego

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących zadanie inwestycyjne pn.: „Remont i konserwacja zabytkowego obiektu techniki z przełomu XIX
i XX wieku – wieży wodnej przy dworcu kolejowym w  Nowym Targu”.

2. Wykonanie robót budowlanych polega na remoncie i konserwacji zabytkowego obiektu techniki z przełomu XIX i XX wieku – wieży wodnej przy dworcu kolejowym w Nowym Targu w zakresie:

1/ robót budowlanych obejmujących:
a) roboty rozbiórkowe,
b) roboty remontowe fundamentów, ścian piwnic i stropu nad piwnicami,
c) roboty murarskie,
d) remont więźby dachowej i wymianę pokrycia dachu,
e) remont stolarki okiennej i drzwiowej,
f) roboty wykończeniowe, tynki, okładziny ścienne i roboty malarskie,
g) wykonanie nowej posadzki,
h) wyposażenie pomieszczeń,
i) remont elewacji budynku,
j) zagospodarowanie terenu wokół budynku
k) prace konserwatorskie istniejących elementów budynku i wyposażenia
l) roboty instalacyjne wewnętrzne wod - kan, c. o.,
ł) instalację kotłowni gazowej wraz z wewnętrzną instalacją gazową,

2/ robót elektrycznych obejmujących:
a) remont instalacji elektrycznej wewnętrznej,
b) wykonanie instalacji teletechnicznej wewnętrznej,
c) instalacje sieci monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego,

3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa opracowana przez inż. arch. Marcina Chryczyka Biuro Projektowe „Archi – Plan” ul. Lubańskie 19, 34-452 Ochotnica Dolna.

Kod CPV

45453000-7

Nazwa kodu CPV

Roboty remontowe i renowacyjne

Dodatkowe przedmioty zamówienia

przedmioty pomocnicze CPV 45300000-0 – roboty instalacyjne w budynkach.

Harmonogram realizacji zamówienia

Termin wykonania zamówienia.

- rozpoczęcie - od daty podpisania umowy
- zakończenie - do 30 czerwca 2018r.

Załączniki

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

Wiedza i doświadczenie

Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia lub podobne roboty budowlane o łącznej wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych) oraz wykaże czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone,

Potencjał techniczny

Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże dysponowanie przy realizacji niniejszego zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj. osobą/ osobami:
─ na stanowisko kierownika budowy, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
─ z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
─ z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
lub odpowiadające powyższym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.

Dodatkowe warunki

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX ust. 1 i 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX ust 1 i 2 zawierające informacje o tych podmiotach..

3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdziale IX ust. 9 pkt 3, 4, 5 i 6.

4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wypełnia oświadczenie, o którym mowa w rozdziale IX ust 2 w zakresie dotyczącym podwykonawców.

5. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenia zamówienia.

6. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie (jeżeli postępowanie nie zostanie unieważnione) zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1-6 ustawy.
W związku z art. 144 ustawy zamawiający informuje, że zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach:
1/ zmiany kluczowych specjalistów przedstawionych w umowie – na pisemny wniosek zamawiającego lub wykonawcy w postaci pisemnej zgody,
2/ zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy na pisemny, udokumentowany wniosek wykonawcy w razie wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
a/ wstrzymanie robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie zamawiającego,
b/ działania siły wyższej, za które uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w należyty sposób,
c/ wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonawcy wykonanie robót.
d/ opóźnienie w przekazaniu terenu robót,
e/ w przypadku wystąpienia kolizji między elementami wykonywanych robót a niezinwentaryzowanymi obiektami budowlanymi,
f/ w przypadku wystąpienia obiektów archeologicznych, geologicznych lub przyrodniczych podlegających obowiązkowi badania i ochrony na podstawie właściwych przepisów,
g/ w przypadku wystąpienia niewypałów i niewybuchów oraz substancji niebezpiecznych dla zdrowia i życia osób wykonujących budowę.
4/ zmiany danych teleadresowych wykonawcy, nazwy wykonawcy, osób reprezentujących firmę, - na wniosek zamawiającego lub wykonawcy w postaci pisemnej zgody zamawiającego,
5/ zmiany podwykonawcy, przy pomocy, którego wykonawca realizuje przedmiot umowy - na wniosek wykonawcy w postaci pisemnej zgody zamawiającego,
6/ rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy - na wniosek wykonawcy w postaci pisemnej zgody zamawiającego,
7/ ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług pozostałej do zapłaty należności wynikającej z umowy po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana i zawarciu stosownego aneksu - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
8/ ustawowej zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę pozostałej do zapłaty należności wynikającej z umowy po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana i zawarciu stosownego aneksu - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
9/ zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne pozostałej do zapłaty należności wynikającej z umowy po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana i zawarciu stosownego aneksu - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu - wypełniony i podpisany załącznik nr 3 do SIWZ,
2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - wypełniony i podpisany załącznik nr 4 do SIWZ,
3. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty /wypełniony i podpisany załącznik nr 5 do SIWZ/,
4.Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami /według załącznika nr 7 do SIWZ/,
5. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
6.Oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 poz. 716 z późn. zm.) /według załącznika nr 9 do SIWZ/
7.Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
8. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
9. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - wypełniony i podpisany załącznik nr 10 do SIWZ.

Zamówienia uzupełniające

Zamawiający informuje, iż nie przewiduje możliwości udzielenia wskazanych zamówień.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Kryterium wyboru wykonawcy oceniane będzie według następujących zasad:

1. Cena - 60 %
2. Okres rękojmi i gwarancji - 30 %
3. Doświadczenie zawodowe kierownika budowy
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - 10 %

1/Kryterium cena.

W kryterium cena (C), w którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najkorzystniejszy wskaźnik (cena), zostanie zastosowany następujący wzór:

Liczba Cn
zdobytych (C) = ----------- x 100 pkt x waga kryterium 60%
punktów Cb

Gdzie:
Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
60 % – procentowe znaczenie kryterium ceny
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez podzielenie ceny najniższej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 pkt i wagę kryterium, którą ustalono na 60%.

2/ Kryterium okres rękojmi i gwarancji.

W kryterium okres rękojmi i gwarancji (G), w którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najkorzystniejszy wskaźnik (okres), zostanie zastosowany następujący wzór:

Liczba Gb
zdobytych (G) = ----------- x 100 pkt x waga kryterium 40%
punktów Gmax

Gdzie:
Gb – okres rękojmi i gwarancji oferty badanej wśród ofert nie odrzuconych
Gmax – najdłuższy okres rękojmi i gwarancji wskazany przez wykonawcę w latach
40 % – procentowe znaczenie kryterium okresu rękojmi i gwarancji

Uwaga:
Minimalny okres rękojmi i gwarancji, jaki może wskazać wykonawca wynosi 5 lat.
Maksymalny okres rękojmi i gwarancji, jaki może wskazać wykonawca wynosi 7 lat. Jeżeli wykonawca wskaże okres gwarancji dłuższy niż 7 lat, zamawiający przyjmie do wyliczeń okres gwarancji 7 lat. W przypadku podania okresu gwarancji i rękojmi krótszego niż 5 lat zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy jako niezgodną ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
W ofercie okres rękojmi i gwarancji należy podać w latach.

Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez podzielenie długości okresu rękojmi i gwarancji oferty badanej wśród ofert nieodrzuconych przez najdłuższy okres rękojmi i gwarancji wskazany przez wykonawcę i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 pkt i wagę kryterium, którą ustalono na 30%.

3/ Kryterium doświadczenie zawodowe kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.

Gdzie:
D – doświadczenie zawodowe kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oferty badanej wśród ofert nie odrzuconych
a) doświadczenie zawodowe to jest pełnienie funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej na 1 budowie – 0 pkt,
b) doświadczenie zawodowe to jest pełnienie funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej na 2 lub 3 budowach – 50 pkt,
c) doświadczenie zawodowe to jest pełnienie funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej na 4 i więcej budowach – 100 pkt

Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez pomnożenie tak otrzymanej liczby przez wagę kryterium, którą ustalono na 10%.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów liczoną według wzoru:
Liczba zdobytych punktów = C + G + D

Gdzie:
C - liczba punktów uzyskanych w kryterium cena
G - liczba punktów uzyskanych w kryterium okres rękojmi i gwarancji
D – liczba punktów uzyskanych w kryterium doświadczenie zawodowe kierownika budowy

Zamawiający - Beneficjent

Nazwa

GMINA MIASTO NOWY TARG

Adres

Krzywa 1

34-400 Nowy Targ

małopolskie , nowotarski

Numer telefonu

004818261

Fax

004818266

NIP

7350014012

Tytuł projektu

Śladem zabytków techniki z Podhala na Liptów

Numer projektu

PLSK.01.01.00-12-0026/16-00

Inne źródła finansowania

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020 oraz budżetu Gminy Miasto Nowy Targ
Liczba wyświetleń: 832